Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Förslag på namn!

  • emaxen 16 februari 2009

    :)Leia Althea:D

    Såg namnet på en segelbåt i Lysekil och fastnade direkt för det namnet. Det låter så vackert tycker jag.

  • Wombat04 16 februari 2009

    Leia Morgana! Var det inte det prinsessan Leia egentligen hette i StarWars-filmerna? (Y)

    Bella

  • JennyV 26 februari 2009

    Dopet är tänkt på pingstafton och om vädret vill ska vi sitta ute.En tanke är att vi ska grilla ( kan bli svettigt till 50 personer...) men har ni förslag på grillbufféer så låt höra!! (Y)

  • UllaC 26 februari 2009

    Puff... Puff...
    Man lagar oftast samma mat varje gång man har fest. Så det vore roligt att få förslag så man kan variera buffén till dopet.
    Mormor Ulla

  • popik 27 februari 2009

    Leia Jasmine
    Leia Dorothea
    Leia Andrea
    Leia Michaela

  • robbz 27 februari 2009

    Leia Finesse - så kan ni få lite sponsor-pengar också :D

    döpa smått är - svårt...
    och ni verkar ha en riktig barnfabrik på gång :p

    Leia... är ett vackert namn som nästan kräver ett lika vackert andranamn
    så jag föreslår - Katarina

    tycker det "låter bra ihop"

    Grilla??
    - oerhört tråkig matlagning... men oerhört populärt...
    gör en massa olika varianter på grillspett - så att alla får lite att "göra"
    när dom käkar!! ni kan även göra efterrätts-grillspett
    och så några enkla små sallader till... och hembakat bröd...
    och färsk frukt och glass till efterrätts-grillspetten!!

    när ska jag komma??? :D

  • MammaModesty 27 februari 2009

    Grattis Grattis!

    jag vill oxå vara med och föreslå... så här kommer mitt bidrag till den lilla tjejjen...
    Leia Felicia... (Felicia betyder stor lycka)

    jag har en marinerad fläskfilé bland mina recept som är super god och bra till buffé även en bra kräftsallad som räcker till många.... tror att jag ev föreslog detta förra gången oxå till Ronjas dop. =)

  • JennyV 27 februari 2009

    Tack tack alla! Ja, Felicia är vackert; det heter min äldsta dotter. Så det är redan "upptaget"
    Är grilla tråkigt :'( En fin vårdag med dofter av grillat där alla sitter ute..... förhoppningsvis!

  • MammaModesty 27 februari 2009

    Leia Joline då? *ler*

    Nä grillat är inte alls tråkigt men tar ju tid att göra till många.. men säkert har du hjälp och då går det snabbt... tänk doften av grillat kött... åh nu längtar jag till våren... satsa på grillat du.. karré är ju både gott och billigt o himla bra att grilla... (Y)

  • majamia 27 februari 2009

    Ronja Alicia :-)

  • Lange 27 februari 2009

    Nu har jag smygkikat på alla namnförslag och matförslag eftersom vi också ska få smått om en månad men inte vet vad det blir. Mina barn har fått tre namn var eftersom jag inte kunnat bestämma annars.
    Kerstin Maria Michaela
    Anna Cecilia Daniella
    Emil Hansi Dominic
    Sofie Gilda Alexandra
    Alla har tilltalsnamnet sist och Dominic är en pojk! Vi har haft mat efter årstid och antal gäster. Grillning låter kul och gott om man bara kan sitta ute. Ett buffebord går ju bra att förbereda, har ett jättegott och enkelt recept på laxtårta som jag ska få tummen ur och lägga ut. Jag har även haft pastasallad med olika sorters kallskuret viltkött och olika dressingar till. Nu vet jag inte vad jag ska göra och norpar lite förslag:D

  • JennyV 27 februari 2009

    Alexandra tycker jag är fint! Funderar även på Angelika, Noomi, Lizette..... Åhh, det är såå svårt!!
    Jag har ju inte fått någon pojk... än... :p men har massa förslag på fina pojknamn :(

  • majamia 27 februari 2009

    filippa :D

  • systeryster 27 februari 2009

    Ronja Daniella eller Ronja Wilhelmina. Linnea , Agnes, och Elvira som redan föreslagits är också bra förslag tycker jag.:) Det är svårt det där med namn och valet görs ju utifrån personer man kanske samanknippar med namnet. finns det ingen gammal tant du skulle vilja att hon blev lik som också har ett vackert namn?

  • Pirkko 27 februari 2009

    Leia Angelika är båda mjuka namn och skulle passa ihop. :)

  • JennyV 21 mars 2009

    Nu har vi äntligen kommit överens om namnet till lilla Leia:
    Leia Lovisa Ellinor (L)

    Vi blir mellan 50-60 personer på dopet och jag vill ha förslag på mat som vi ska grilla. Gärna lite billigare förslag, har kollat runt lite men inte hittat så mycket!

  • festmaten 21 mars 2009

    Jättefina namn till er lilla tjej!
    Lycka till med dopfesten!

  • Diana89 21 mars 2009

    Om jag skulle få en dotter skulle hon heta Melody April. Eller Amber Tindra.
    Men jag vet inte riktigt vad som passar med Ronja, kanske Lovisa? eller Juliette?

  • Ginas 21 mars 2009

    Leia Evelina kanske???

  • Sweli 21 mars 2009

    Skrivet av JennyV den 21 mar 2009

    Nu har vi äntligen kommit överens om namnet till lilla Leia:
    Leia Lovisa Ellinor (L)

    Vi blir mellan 50-60 personer på dopet och jag vill ha förslag på mat som vi ska grilla. Gärna lite billigare förslag, har kollat runt lite men inte hittat så mycket!


    Jätte fina namn!

    Att grilla för många är något vi är vana med i Argentina .
    Skulle jag ha så många runt grillen skulle jag servera:

    1. CHORIPAN. Chorizo i franskt portionsbröd.
    Jag gör ägna chorizos som är lätt att göra och billigare än att köpa.
    Och garanterat äkta Argentinska chorizos 

    2. Jag skulle blanda olika sorters kött: Kycklinglår, revbensspjäll, fläskkarré, revbensspjäll av nötkött som ska vara skuren på tvären så att varje köttbit har en bit av ben. Köttet blir mycket godare om man grillar med ben.

    3. Tillbehör till köttet:
    Olika potatissallader: Rysk potatissallad, Fransk potatissallad, Tysk potatissallad.
    Vanlig grönsallad med tomater, gurka, etc.
    Kallriven rödbetssallad med kokta ägg, majonnäs och citrondressing.
    Kall tomatsås gjord på färska tomater och förstås CHIMICHURRI (tipisk Argentinsk köttsås).

    Alla recept kan du få av mig om du vill ha de.

    Lycka till med dopet och till grillmästaren!!
    Sweli

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.