Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Har ni börjat att fixa i trädgården?

  • Ingan 5 april 2008

    Idag har jag snyggat till en rabatt tagit bort gammalt,så skönt.Man känner så nöjd med sej själv.Nån mer som börjat?

  • monel 5 april 2008

    Nej, här är det dyblött överallt så det får vänta ett tag här.

  • Okänd 5 april 2008

    Nej tyvärr,här är det ännu vått och snöigt.:'(

  • miasvante 5 april 2008

    Har börjat med att plocka grenar, det ligger hur mycket som hellst nu när snön är borta, (det som göms under snö kommer fram i tö):D

  • klockargarden 5 april 2008

    ..Jag och mitt snart 2 1/2-årige barnbarn har varit ute och plockat bort kvistar och grenar som legat överallt på tomten och skräpat efter vinterns härjningar. Vi har också lite is och snö kvar i skuggiga områden. Har inte börjat ta bort täckningen i rabatterna. Det får allt vänta några veckor än! Det kan komma bakslag än här uppe i Norvärmland.(H)

  • evaldo 5 april 2008

    V i ska kanske röja lite utomhus i morgon Söndag, Det är sjönt sen när det är gjort.
    Sen är det bara att vänta på grillvädret.

  • hansdotter 5 april 2008

    Gjorde ett jordprov på plantskolan idag. Planterade en idegranshäck i höstas och den vill man ju gärna att den ska må bra. Vi hade helt rätt ph-värde, så nu är det blåkorn och kogödsel som gäller (Y)
    Sen är det toppdress med gräsfrön över hela gräsmattan som gäller (Y)

  • Mimmiumea 5 april 2008

    Här är det fortfarande snö ute så det går inte att göra så mycket.
    Sedan så har jag balkong men jag funderar på att börja sätta lite fröer.
    Såg på tv4 om att man kan sätta potatis redan nu i en stor kruka kanske man ska testa det i år.:o

  • Lintu 5 april 2008

    Det har ju för sjuttsicken varit nästan snöstorm här idag!!!!!!!!!!! Fast nollgradigt ^^

  • zonale 5 april 2008

    Jag har rensat upp i mina rabatter och städat av på tomten. Brukar inte klippa ner växterna på hösten därför ser det skräpigt ut på våren i stället. Vårblommorna är på väg upp men det är bara krokusen som börjat blomma.

  • Ingan 8 april 2008

    Nu får trädgården vila ett tag.Nu blev det kallt och lite snö på marken.

  • Tiadina 8 april 2008

    Jaqg har rensat rabatter och eldat lite vissna växter idag. Det är farligt roligt att elda. (H)

  • Glitterfia 8 april 2008

    Vi åker fortfarande skoter här :p
    Men låter underbart med vår :D

  • SDMaya 8 april 2008

    (Y) Här i Åhus har vi börjat... våren är på väg med stormsteg :)
    Hela tomten är räfsad och snart alla rabatter rensade :)

  • Milla81 8 april 2008

    Jag började klippa häcken på framsidan för ett par veckor sen (när det kändes lite vårlikt) men det tar ett tag eftersom jag klipper för hand och eftersom jag har fyra barn att ta hand om samtidigt - så jag har väl hunnit halva framsidan :D Ser nog rätt kul ut - tänkte väl att det skulle gå fortare men nu har det kommit snö igen så det får väl se lite kul ut ett tag (H)

  • Lena 9 april 2008

    Nej det går inte här för det snöar fortfarande :(

  • Lotten_J 9 april 2008

    Njaaaaa......för att fixa i min trädgård måste jag först skotta bort några kvadratmeter snö samt ett djup på ca 30-40 cm för att få bort snön.....:@ Här gör vi fortf snögubbar o snöänglar :'(

  • anluk 9 april 2008

    Har börjat lite smått, skall ta det på allvar till helgen hade jag tänkt. Äntligen känns det som våren är här! Vårblommorna blommar i rabatterna och igår var jag ute och blockade vitsippor. Härligt.

  • struyk 9 april 2008

    Skrivet av hansdotter den 5 apr 2008

    Gjorde ett jordprov på plantskolan idag. Planterade en idegranshäck i höstas och den vill man ju gärna att den ska må bra. Vi hade helt rätt ph-värde, så nu är det blåkorn och kogödsel som gäller (Y)
    Sen är det toppdress med gräsfrön över hela gräsmattan som gäller (Y)

  • Beson 9 april 2008

    Har börjat lite grann i rabatterna men där blommar det för fullt.
    Har oxå klippt ner mina änglatrumpeter och satt ut på altan, men dom får jag fytta
    in när det kommer en frostnatt och det har det varit några gånger nu.:o
    Varje gång tror jag är den sista.:D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.