Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

I vad bär ni hem er mat ?

  • 123Linnea 5 april 2009

    Skrivet av Arkenstone den 5 apr 2009

    Jag har börjat med lådor. Det är det bästa jag kommit på på länge. Då hör det till saken att jag oftast storhandlar och att det brukar sluta med minst tre papperskassar innan jag började med mina lådor. Nu har jag alltid två papplådor stående i skuffen i bilen. När jag betalat lägger jag bara ner varorna i vagnen igen och kan i lugn och ro packa allt när jag kommer ut till bilen. Butiker där man kan scanna själv är annars favoriten, men det är för långt till en sådan där jag bor.


    Lådor körde jag oxå med ett tag. Men inte papplådor, utan sådana där ihopfällbara plastbackar. De passar perfekt i fram på kundvagnen där drickabacken ska stå.
    Jag slutade för att min man snodde backarna. Annars är de oslagbara att packa i!!

  • Tes75 5 april 2009

    ICA´s röda plastkassar, perfekta att packa i och tål en hel del.

  • pia61 5 april 2009

    Den hopfällbara plastbacken och tygkassar! (Y)(Y)(Y)

  • Arkenstone 5 april 2009

    Var köper man den plastbacken?

  • 123Linnea 5 april 2009

    Den finns lite här och var. Jag tror jag sett den på ica samt i reklamen från Lidl. Men jag tror den finns på ÖB, jysk och lite överallt. Tror jag...

  • jimboz 5 april 2009

    Ganska kul debatt !

    Vart bär det hän ? Dåliga samveten säger att om vi håller varandra i handen så blir det en bättre värld..Eller om vi äter mer grönsaker så kan vi rädda dom stackars Djuren ?..Alla skiter totalt i världen. Det visas gång på gång...Det är inte kassarna eller påsarna som ni bär hem som räddar Världen, utan värderingar om er omgivning som är avgörandet...Kan ni lita på att återvinningen fungerar i er närhet ? Svar NEJ.....För inte så länge sedan så var Mc Donalds på tapeten och sade !
    VI KAN INTE GARANTERA ATT VI SOPSORTERAR MEN VÅRAN FÖRHOPPNING ÄR SÅDAN !
    Jag vet mycket om saker men är faktiskt en NOVIS när det gäller vår Jord..Om saker och ting vore enkelt så vore jag Miljonär och Jorden oändlig:..Men naturligtvis så har du en poäng med tråden..Det är bara att människor är Skenheliga !

  • Arkenstone 5 april 2009

    :o Oj, som du tar i..
    Själv är jag dötrött på att ha skafferiet fullt av påsar och tycker att det är onödigt att betala minst 8 kronor för ännu fler när jag handlar.
    Vet inte om det gör mig skenhelig?

  • 123Linnea 5 april 2009

    Skrivet av jimboz den 5 apr 2009

    Ganska kul debatt !

    Vart bär det hän ? Dåliga samveten säger att om vi håller varandra i handen så blir det en bättre värld..Eller om vi äter mer grönsaker så kan vi rädda dom stackars Djuren ?..Alla skiter totalt i världen. Det visas gång på gång...Det är inte kassarna eller påsarna som ni bär hem som räddar Världen, utan värderingar om er omgivning som är avgörandet...Kan ni lita på att återvinningen fungerar i er närhet ? Svar NEJ.....För inte så länge sedan så var Mc Donalds på tapeten och sade !
    VI KAN INTE GARANTERA ATT VI SOPSORTERAR MEN VÅRAN FÖRHOPPNING ÄR SÅDAN !
    Jag vet mycket om saker men är faktiskt en NOVIS när det gäller vår Jord..Om saker och ting vore enkelt så vore jag Miljonär och Jorden oändlig:..Men naturligtvis så har du en poäng med tråden..Det är bara att människor är Skenheliga !


    Puss på dig också!

  • jimboz 5 april 2009

    Skrivet av Arkenstone den 5 apr 2009

    :o Oj, som du tar i..
    Själv är jag dötrött på att ha skafferiet fullt av påsar och tycker att det är onödigt att betala minst 8 kronor för ännu fler när jag handlar.
    Vet inte om det gör mig skenhelig?


    Jag vil inte vara dig till olags ! Kära Hjärtat ........
    Vill bara skriva av mig....

  • jimboz 5 april 2009

    Skrivet av 123Linnea den 5 apr 2009

    Skrivet av jimboz den 5 apr 2009

    Ganska kul debatt !

    Vart bär det hän ? Dåliga samveten säger att om vi håller varandra i handen så blir det en bättre värld..Eller om vi äter mer grönsaker så kan vi rädda dom stackars Djuren ?..Alla skiter totalt i världen. Det visas gång på gång...Det är inte kassarna eller påsarna som ni bär hem som räddar Världen, utan värderingar om er omgivning som är avgörandet...Kan ni lita på att återvinningen fungerar i er närhet ? Svar NEJ.....För inte så länge sedan så var Mc Donalds på tapeten och sade !
    VI KAN INTE GARANTERA ATT VI SOPSORTERAR MEN VÅRAN FÖRHOPPNING ÄR SÅDAN !
    Jag vet mycket om saker men är faktiskt en NOVIS när det gäller vår Jord..Om saker och ting vore enkelt så vore jag Miljonär och Jorden oändlig:..Men naturligtvis så har du en poäng med tråden..Det är bara att människor är Skenheliga !


    Puss på dig också!


    Puss på dig också !
    Ibland vill man rör om i grytan

  • Okänd 6 april 2009

    Oj vilket pusskalas det blev av den här tråden!
    Får man vara med?
    Skenhelig eller ej, vi har skaffat en massa tygkassar, problemet är bara att man allt som oftast glömmer dem hemma!
    Då blir det som vanligt plastkassar i stället.
    Papperskassar tar vi aldrig, kan någon gissa varför?
    Eftersom det snart är påsk........ Puss på er alla!

  • elvisfreaket 6 april 2009

    Jag har tygpåsar att bära mina varor i.. Och en extra bag som man kan ha frysgrejor i...

    Jag förstår inte dom som köper Papperskassar till sina varor.
    Packar i så mycket dom kan.. Lyfter, och allt går sönder . Hela påsen med varor hamnar på golvet.
    Måste man lära alla kunder att packa i dessa. Jag jobbar i Kassan och ser eländet.. :'(

    Först måste man ju öppna HELA påsen och ordna till handtagen RÄTT.
    Gör man inte detta med handtagen på papperskassarna, så går hela påsen sönder när man lyfter den.. Så varje gång jag säljer en papperskasse, så lär jag min kund hur man skall göra med handtagen på kassen... Jättemånga som inte vet om detta..

    Glad påsk på er alla... Kram :D

  • Lotten_J 6 april 2009

    Jag köper alltid plastkassar o packar maten däri.

  • Annlis 6 april 2009

    Jag använder de kassar man fick när vi fick "scanning", tycker de är toppenbra. Men det blir en och annan plast- och papperskasse också.(Y)

  • Arkenstone 6 april 2009

    Skrivet av elvisfreaket den 6 apr 2009

    Jag förstår inte dom som köper Papperskassar till sina varor.
    Packar i så mycket dom kan.. Lyfter, och allt går sönder . Hela påsen med varor hamnar på golvet.
    Måste man lära alla kunder att packa i dessa. Jag jobbar i Kassan och ser eländet.. :'(

    Hade ingen aning om att det krävdes viss teknik för att packa papperspåsar. Jag måste vara en naturbegåvning. :D(H) Jag har alltid köpt papperspåsar (innan jag började med lådor alltså) för jag tycker att det är ett helsike att försöka få grejorna rätt i plastpåsar. Det är ju ingen styrsel de dom! Men det är väl så. Vissa människor är bara skapta för plastpåsar, andra för papper. :D

    Men nu ska jag testa plastbackar.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.