Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

IQ-test för idioter

  • 24 februari 2008

    han hade noll djur av varje kön, det var noak som hade en ark... :p

  • Queenie 24 februari 2008

    Ja, jag har redan skrivit alla korrekta svaren, så det visste vi redan

  • Amber 24 februari 2008

    Men bonden har ju 9 får kvar =) Alltså kan det inte bli 8 kvar om de slår ihjäl alla fåren utom 9 =)

  • 24 februari 2008

    Moses ark?????? :D(Y)(Y)(Y):D:p

  • tina62 24 februari 2008

    Queenie ............Queenie

    Vad hittar du alla dessa underbara tokigheter?(Y)

  • Gonta 24 februari 2008

    1 = B
    2 = F
    3 = C
    4 = B
    5 = C
    6 = A
    7 = C
    8 = E
    9 = E
    10 = D
    11 = C

  • Gonta 24 februari 2008

    Såg nu att ni redan har fått svaren... så är det när man svarar innan man läser :):@

  • Queenie 24 februari 2008

    Skrivet av Amber den 24 feb 2008

    Men bonden har ju 9 får kvar =) Alltså kan det inte bli 8 kvar om de slår ihjäl alla fåren utom 9 =)


    9) En bonde har 17 får. Om Ingela eller Stefan slår ihjäl precis alla fåren utom 9, hur många får har då bonden kvar?
    A) Vet inte, B) 1, C) 3, D) 5, E) 8, F) 9

    Man slår ihjäl alla fåren utom 9. Han hade 17 får från början och 9 slogs inte ihjäl, då blir svaret 8

  • stinta 24 februari 2008

    Tänkte komma med fler frågor av samma sort, då jag också har genomgått den här testen, men då jag inte har svarsalternativ så kändes det inte som jag orkade skriva ned det just nu. Tränger jag mej bara in då? Är som ny här och vill inte förnärma någon:'( Tänkte bara på att det är samma tråd.
    Men en av frågorna var : En bägare med glass kostar 1.10. Glassen kostar en krona mer mer än bägaren. Hur mycket kostar glass och bägare för sig??
    I mitt facit står det också 9 får. Nio slogs ju inte ihjäl, alltså lever dom...eller?

  • Queenie 24 februari 2008

    Här är det ingen som tränger sig på stinta. Skriv precis så mkt du vill. Trevligt!

    Nä, en bonde har 17 får. Det med fåren är nog en kuggfråga, mitt facit säger 8, var ett iq-test jag hittade på nätet en gång. Många gör misstaget att svara 9 direkt, så gjorde även jag

  • jorgenvogt 10 augusti 2014

    prøva www.iqtester.no eller www.iqtestsidan.se

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.