Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Känslor - vad har gjort dig mest lycklig?

  • Lotten_J 10 maj 2009

    Nu vet jag verkligen hur det känns då känslorna liksom "svämmar över" Blev ju farmor i veckan och det var känslor som inte går att beskriva. Att få egna barn var ju ngt helt fantastiskt MEN att få barnbarn tar nog priset. Att gå i ett lyckorus med ett leende på läpparna, att liksom strutta omkring o bara få känna sån kärlek...ja jag saknar ord helt enkelt. Elias är farmors ögonsten!! (L) (L) (L)

  • Nusse 10 maj 2009

    Själv svämmade jag över av känslor när mitt lilla brorsbarn föddes. Kan inte få några barn själv, men nu har jag någon att skämma bort ordentligt!(L)

    Grattis till ögonstenen Lotten J!

  • farmoringer 10 maj 2009

    Grattis till dig Lotten J säger jag också till barnbarnet.

  • pia61 10 maj 2009

    Skrivet av Lotten_J den 10 maj 2009

    Nu vet jag verkligen hur det känns då känslorna liksom "svämmar över" Blev ju farmor i veckan och det var känslor som inte går att beskriva. Att få egna barn var ju ngt helt fantastiskt MEN att få barnbarn tar nog priset. Att gå i ett lyckorus med ett leende på läpparna, att liksom strutta omkring o bara få känna sån kärlek...ja jag saknar ord helt enkelt. Elias är farmors ögonsten!! (L) (L) (L)


    Åh, vad härligt det låter!
    När kommer det en bild på han?
    Själv är det mina tre syskonbarn som står på topp!!! (L)(L)(L)
    Kram PIA

  • MammaIrene 10 maj 2009

    (Y)Jag mins verkligen känslan när mitt första barn, min lilla Julia föddes för 7 år sedan...
    Jag svävade omkring i ett lyckorus i ett år eller så efteråt....
    Det var en helt otrolig känska att titta ner i förlossningssängen o se en liten fulländad bäbis...
    jag var rätt sjuk under graviditeten o läkarna hade gjort oss rejält oroliga o velat att vi skulle ta fostervattensprover o hela baletten, menvi vägrade....Det är ju farligt o kan bli missfall...

    Men så kom det i alla fall ut en härligt lite frisk tjej, som visserligen var smittad av min sjukdom, men frisk....Vid fyra årsåldern visade det sig att hon var döv på vänster öra, men det är ju ändå inte så farligt.....

    Som sagt, när barnen föds, finns det något bättre????
    jag kan dock gott tänka mig känslan när barnbarnen föds, det borde ju bli dubbelt upp, ens älskade barn som får barn...

    Grattis till barnbarnet

  • Babzan 10 maj 2009

    När jag fick mina 3 barn för 15,17 och 19 år sedan upplevde jag självklart världens underbaraste lyckorus (L) Nu ser jag fram emot att bli mormor och farmor, visserligen hoppas jag att det dröjer några år till men jag längtar verkligen.
    I går var min 20 åriga brorson här och visade upp sin 3 dagar gammla son, jisses så söt och liten han var...:)
    Ett annat tillfälle jag upplevde lycka och stor tacksamhet, var nu i februari, när jag fick besked att min tumör var godartad, och att jag skulle överleva och få se mina barn växa upp(L):)

  • Countrygirl 10 maj 2009

    Mina systerdöttrar slår det mesta för mig och har svårt att säga nej till dem. Som tur är har de inte riktigt fattat hur svag jag är för dem. Nu ska jag snart få ett syskon barnbarn vilket skänker stor glädje.

    I vardagen räcker det med en så enkel sak som att sova på filten i trädgården i eftermiddags. Vila med maken, katterna i solen, lyssna på skvalet från dammen och fåglarna i skogen. Vad kan väl vara mer underbart.

  • busan37 10 maj 2009

    Det som har gjort mig absolut lyckligast var när mina 3 barn föddes för 19 18 och 13 år sedan. En häftig känsla att bli mamma.

    Grattis till barnbarnet LottenJ

  • Lotten_J 10 maj 2009

    Tack för gratulationerna till den lille (L) Kul att se vad som glädjer andra (Y)

  • stepp567 10 maj 2009

    Det som gjort mig allra lyckligast var när mina 2 barn föddes för 20 och 18 år
    sedan. En härlig känsla att bli mamma.

    Grattis till barnbarnet LottenJ

  • monac 11 maj 2009

    Jo,mitt barn har nog gjort mig lyckligast! inte bara när han föddes utan varje dag i snart 9 år!(L)

    Blev lycklig härom dagen då jag upptäckte att Balsampoppeln har börjat dofta !heeeeeeelt ljuvligt :D Nåt magiskt med de träden!

  • stepp567 11 maj 2009

    Håller med dig monac.
    (L)Man är lycklig var dag när man vet att ens barn mår bra och inte far illa, det finns så mycket elände i vårt samhälle.

    När växter börjar slå ut ,då blir man oxo lycklig:D

  • Linlock 11 maj 2009

    Att ha barn är att vara evigt nyförälskad! Varendaste dag när jag är påväg mot dagis för att hämta min 4-åring längtar jag så mycket efter honom så jag nästan spricker(L)

  • Matvagott 11 maj 2009

    :) Ja,,, det var när jag träffade min man och när vi fick barnen. De är 20 och 15 år i dag...
    Vi är fortfarande ett lyckligt par.(L) å så våran hund när hon kom in i bilden..(L)

  • Estiedo 18 maj 2009

    Det som har gjort mig mest lycklig hittills i mitt liv var när min sambo friade till mig. Alldeles fantastiskt, precis så som jag hade drömt om.

    Han spelade min favorit låt (airsupply- all out of love) hade tänt en massa ljus i lägenheten och gick ner på knä.

    Annars så gör mina två syskonbarn mig otroligt lyckliga, barn ger en speciell glädje som är svår att förklara. (L)

  • TOBBELAGARMAT 18 maj 2009

    Skrivet av Lotten_J den 10 maj 2009

    Nu vet jag verkligen hur det känns då känslorna liksom "svämmar över" Blev ju farmor i veckan och det var känslor som inte går att beskriva. Att få egna barn var ju ngt helt fantastiskt MEN att få barnbarn tar nog priset. Att gå i ett lyckorus med ett leende på läpparna, att liksom strutta omkring o bara få känna sån kärlek...ja jag saknar ord helt enkelt. Elias är farmors ögonsten!! (L) (L) (L)


    Jag vet hur du känner, senast igår gick jag ner i köket på morgonen. När jag kommer ner där ser jag en färdiglagad skinkmacka och en lapp som läser: "Här har du en skinkmacka =)". Jag blev så glad att jag föll ihop och började gråta på golvet!

  • kajsa36 18 maj 2009

    Ha ha ja tänk att en färdig skinkmacka kan bringa sådan glädje... det är ju underbart..
    Själv är jag gladast över mina 3 pojkar som är 17, 15, 13 och mina 7 bonusbarn , mina 3 hundar och 3 katter ...över mina föräldrar och min älskade bror... att jag har en underbar man... ja jag kan hålla på i evighet tror jag.. jag är glad över att jag har så mycket att vara glad över..

    Jätte grattis lottenj över ditt barn barn (Y) Själv längtar jag efter barn-barn så jag spricker snart...

  • TOBBELAGARMAT 18 maj 2009

    Barnbarn, ja det låter nått =D skulle inte sitta helt fel faktiskt. Men mackan är nog snäppet bättre!

  • systeryster 18 maj 2009

    Man får ju avundas dig som kan glädja dig åt de små vardagliga sakerna som en skinkmacka, macka med ost och kaviar är inte heller så dumt. Men så nyförälskad som jag kände mig den natt jag satt och tittade på min nyfödda son det har jag aldrig känt vid frukostbordet.
    Att vara ute i naturen och få vara med om möte med något djur, som älg eller rådjur tcyker jag också ger en viss lyckokänsla. En medvaro med naturen... det är underbart. Som nu mellan hägg och syren, skulle man vilja vara ute mycket mera än man hinner.

  • pia61 18 maj 2009

    Ja, eller att få umgås med sina två fina hundar...se bilden (L)(L)(L)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.