Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Sköljmedel

  • festmaten 6 juli 2008

    Detta är utanför maten.... men undrar vilken sorts sköljmedel ni använder eller rekomenderar till tvätten!
    Jag har köpt Skona, är ju ett bra miljöval, finns många goda dofter och parfymfritt. Men ett par gånger har jag fått flaskor där innehållet varit så tjockt att det inte gått att få ur flaskan!!!
    Gick tillbaka till Ica o fick pengarna tillbaka. Men de sa att "det händer ibland att vi får hem partier där vissa flaskor är så"!!!!
    Tänkte maila till tillverkaren men ännu inte blivit färdig till det.
    Är det någon mer som råkat ut för detta?

  • ca70 6 juli 2008

    :@ Ja, jag råkade ut för det för något år sen. Hade köpt Comfort, det var som tjockaste havregrynsgröt och gick inte att använda. Jag ringde Konsumentkontakt på telefonnumret som stod baktill på flaskan. De skickade en förfrankerad påse att skicka in flaskan med lite sköljmedel kvar i till dom. Sen fick jag ersättning, tror jag fick värdet på sköljmedlet plus 50 kr att använda på Unilever-produkter. Inte illa! :p Oftast får man mer om man tar kontakt direkt med företaget istället för butiken, som ju bara är en mellanhand egentligen.

  • anluk 6 juli 2008

    Jag använder oftast Skonas och tycker den funkar bra. Har inte råkat ut för det ni berättar om men jag har väl haft tur:p

  • majamia 6 juli 2008

    Använder inget sköljmedel eftersom vi har allergier.

  • irrevirre 6 juli 2008

    Har aldrig hänt mig. Använder Skona jag med.

  • Vivoplena 6 juli 2008

    Jag tål inget sköljmedel alls.

  • zudette 6 juli 2008

    Använder det inte heller - därför att jag inte tycker att det behövs o att det är det miljövänligaste alternativet att skippa det!

  • majamia 6 juli 2008

    Skrivet av zudette den 6 jul 2008

    Använder det inte heller - därför att jag inte tycker att det behövs o att det är det miljövänligaste alternativet att skippa det!


    Håller med (Y)

  • The_mama97mia 6 juli 2008

    jag använder bara sköljmedel för typ fleecematerial, filtar o tröjor
    gillar att det luktar lite gott

  • Kicki8 6 juli 2008

    Innan jag fick barn använde jag "sommarfriskt" comfort eller skona gillade doften.
    Nu anvädner jag Neutral.
    Har bara upplevt att sköljmedlet blivit tjock om det är lite kvar i flaskan och man ej använt på länge.Ett problem som jag ej har nu med 2 barn:D

  • MalinJ 7 juli 2008

    Använder inte heller sköljmedel eftersom jag har en liten kille på 1.5. En försäljare av tvättmedel talade om för mig att man skulle undvika sköljmedel till barn under två år eftersom det finns ett ämne - kommer inte ihåg vilket - som kan framkalla allergier. (Han menade på att parfymfritt eller inte spelade inte så stor roll ur allergisynpunkt.)
    Trodde först att tvätten skulle bli raspig och tråkig, men vi saknar det faktiskt inte.

  • festmaten 7 juli 2008

    Oj, vilka nattugglor ni är:Z

    jo, det är säkert så att man klarar sig utan sköljmedel.. man är ju vanemänniska.......
    men.... jag tycker allt att bomullströjorna känns "som stela pinnar" och jag gillar absolut inte att stryka:(

  • Annlis 7 juli 2008

    Jag använder Skonas sköljmedel och tycker det är bra. Har inte råkat ut för "tjockt" medel.
    Att jag använder sköljmedel beror på att tvätten blir mjuk och vi har mycket hårt vatten. (Y)

  • matnjutaren 7 juli 2008

    Skrivet av kalasmad den 7 jul 2008

    Oj, vilka nattugglor ni är:Z

    jo, det är säkert så att man klarar sig utan sköljmedel.. man är ju vanemänniska.......
    men.... jag tycker allt att bomullströjorna känns "som stela pinnar" och jag gillar absolut inte att stryka:(


    Jag använder oxå sköljmedel, men oftast är det Comfort som "slinker" i maskinen. :)
    Vi överdoserar oftast fööör mycket å det är ju då, dessa hemska allergier "poppar" opp. :'(
    Jag vet att det miljövänligaste alternativet är att inte använda något alls. (*skäms*) men jag bara älskar doften av nytvättat å den får man ju inte nägot av alls, :( när man är hänvisad att tvätta och torka i torkrum bara...:'( Annat är det om man kan hänga ut sina kläder i det fria och få njuta av naturens egen doft.(Y) (vill säga, så länge inte bonnen kör gödselspridningen sin.):p
    Håller med kalasmad på en punkt. Det BLIR "stelt som ena fiskepinne" annars. :D

    (VEM tusan gillar att stryka?) :p
    Men jag ÄLSKAR ( när jag har tvingat mej själv..typ..:p) och får njuta av mjuka lakan å påslakan å örngott å skjortor osv. osv...Listan kan göras lååååång..
    *skicka stryktvätten till mej* kalasmad :D
    Jag fixar den, på en "kafferast" *blink* :p

  • festmaten 7 juli 2008

    Ja du matnjutaren! nog skulle jag kunna hålla dej sysselsatt med "stryk" (L)

    du menar inte att du stryker lakan o örngott??? Huvaligen, du skulle svimmat om du sett i mitt linneskåp:(

  • ros 7 juli 2008

    :)Jag använder inte sköljmedel(Y)(Y)(Y)

  • UllaC 7 juli 2008

    Har aldrig råkat ut för att sköljmedlet blivit tjockt. Har använt sköljmedel i alla tider, mest Comfort.
    Jag berättade precís för min dotter om vad MalinJ skrev om, att en försäljare sagt att man inte skall använda sköljmedel till barn under 2 år. Hon hade heller aldrig hört detta, så det var intressant att veta. Hon har en dotter på 7 månader.

  • UllaC 7 juli 2008

    Nu kommer vi lite in på strykning oxå.
    Jag tillhör tyvärr den gamla stammen, stryker örngott och handdukar, inte lakan mer än i nödfall bara i kanterna.
    Men då ser det ju fint ut i mina linneskåp, man får plats med mera när man strukit tvätten.
    Det går i arv tror jag, jag gör som mamma gjorde, min äldsta dotter gör som jag, men min yngsta tar helst inte i ett strykjärn. Så detta med strykning kommer väl mer eller midre att försvinna.

  • irrevirre 7 juli 2008

    Jag stryker knappt inget faktiskt. Skjortor behöver ju strykas men min man är så duktig och gör det själv. Om jag har något som är skrynkligt så göra han det åt mig. Han är MYCKET bättre än jag på det. OCH sy i knappar:-)

  • JenniyC 7 juli 2008

    Jag brukar köpa på mig ett parti av Gekås sköljmedel. Det både luktar gott och är billigt... 7 kr för 750 ml är nästan gratis (Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.