Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Valvakan

  • mammis 19 september 2010

    Vad hade ni tänkt att äta till valvakan, själv behöver jag lite tips, min man tycker vi kan äta varma mackor

  • farmoringer 19 september 2010

    Jag är inne i en Brieost period. Så det blir det här.

  • annieplusjag 19 september 2010

    Paj är inte helt fel. med paprika skinka ost och massa annat gott i :)

  • mammis 19 september 2010

    Nu har vi bestämt oss,{party} det blir smördegsformar med kantarellstuvning, och några med kräftstuvning:D

  • MatAnders 19 september 2010

    Krabba här :)

  • The_mama97mia 19 september 2010

    Vad kylen bjuder...

  • 7201 19 september 2010

    Skrivet av farmoringer den 19 sep 2010

    Jag är inne i en Brieost period. Så det blir det här.

    Gud vad sugen jag blir på BRIE.....Måste nog åka ner till ICA
    och handla lite ost.....supergott att skära en tårtbit och värm i micro tills ost smälter (ca:20-25 sek) R*E*K*O*M*E*N*D*E*R*A*S

  • Okänd 19 september 2010

    Vad äter du till det sen, lät väldigt gott. Jag älskar brieost men har aldrig värmt den.

  • Schnitt 19 september 2010

    Ikväll vill jag lyxa till det med finkläder och fin mat. Helst något saftigt skaldjur och västerbottenpaj <3

  • Lenael 19 september 2010

    Till brie passar hjortronsylt perfekt. (Y)
    Jag har aldrig värmt osten men ska givetvis testa.

  • 7201 19 september 2010

    Varm brie med tomatsallad Testa detta (kanske redan ikväll till valvakan.....

  • charlottat 19 september 2010

    jag köpte en jättegod hallon-chokladsylt/marmelad på chokladsalongen i Askersund förra helgen, kanske till min vitmögelost jag har hemma.. annars inte funderat på nåt och inte tänkt äta nåt speciellt eller ha nån "valvaka".

  • Sork 19 september 2010

    Vi ska äta klassiska räksmörgåsar och sen ska vi mumsa på fruktsallad och keso med lite vaniljsocker.

  • 123Linnea 19 september 2010

    Firar ni framför valvakan??? Det har jag aldrig gjort. Kanske ska börja med det. Eller - nej, gud vad tråkigt!

  • wildlife 19 september 2010

    Mängder av sprit - så kanske man tycker politik är roligt för en gångs skull... {clap}

  • alindalinda 19 september 2010

    rostade nötter och ett glas rött i hopp om en sådan vinst!

  • Bowmore 19 september 2010

    Valfläsk, naturligtvis :)
    och som prognoserna ser ut just nu så ska det väl serveras med rödtjut.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.