Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vilken färg är du?

  • boz1965 4 oktober 2010

    Om du vore en färg, vilken hade det då varit?

    Själv hade jag varit mörk lila. En fridfull och rogivande färg.

  • Amika 5 oktober 2010

    mörkt blodröd. :)

  • sessa79 5 oktober 2010

    jag hade nog varit röd.. jag är väldigt eldig o kärleksfull ... full fart hela tiden..

  • Liselotte60 5 oktober 2010

    Rosa eller mörkt lila, kanske beroende på humör..?

  • Okänd 5 oktober 2010

    Blått som havet en sommardag.

  • Memelie 5 oktober 2010

    Någon mysig mörk grön, tror jag.

  • siggemums 6 oktober 2010

    Vilken fråga...först tänkte jag Åh vad dumt! Inte kan man vara EN enda färg.

    På något sätt bet frågan sig ändå fast hos mig och jag funderade: vilken färg är jag? Jag tänkte på regnbågen. Den är jag med alla sina olika färger... men nej.

    När jag kliver in på jobbet på morgonen, då känner jag mig ljust solgul och glad, för jag är en glad person och har ett kul jobb. Under dagen kan det gula sen skifta i olika nyanser från ljusljusgult till orange. Sen finns det dagar då jag känner mig mer som beige.

    Hur är jag då när jag kommer hem, trött efter en arbetsdag till min familj? Hemska tanke, om jag mest är beige då. Som tonårsmamma känner man sig ju inte alltid precis som solen i tillvaron längre för sina barn. Detta gav mig en tankeställare! Jag plockade snabbt fram det solgula i mig också hemma! Det är de ju värda, min familj...och det man ger får man tillbaka.

    Tack Boz ! Jag svarar gult och det är inte fult:)

  • barabbas 7 oktober 2010

    Röd

  • sikaal 7 oktober 2010

    Jag har funderat och funderat... Jag tror jag är gammalrosa - lugn och ro, men det lilla röda kan bli illrött ibland!

  • littlejohn 7 oktober 2010

    Mossgrön skulle jag tro. Är lugn och är väldigt jordnära, gillar lugn och ro, sommar och höst. Usch det där lät väldigt tråkigt, men det händer att det blir klarrött ibland oxå av olika anledningar. Jag tror inte att man bara är en färg utan att det skiftar med humör och sammanhang. Ändå känns mossgrönt som min basfärg det är där jag startar min färgpalett. :O)

  • kattgnag 7 oktober 2010

    Mossgrön - den lite ljusare gröna :-)
    Men det finns allt stänk av eld-orange (röd-gul) i denna gröna:D

  • maxxess 8 oktober 2010

    Det finns folk som faktiskt sätter f'ärger på en utan att man ber om det :)

    IPU - profilanalys.
    http://www.itautveckling.se/docs/Kort+om+IPU-Profilanalys104907886.pdf

    Röd - bossar
    Gul - inspirerar
    Blå - resonerar
    Grön - assisterar

    Det finns alltså tester för vilken färg man är!
    Stämmer väl sådär, fast rätt hyfsat utifrån en blindtest där det är svårt att "ljuga".

  • amoz 8 oktober 2010

    Skrivet av siggemums den 7 okt 2010

    Vilken fråga...först tänkte jag Åh vad dumt! Inte kan man vara EN enda färg.

    På något sätt bet frågan sig ändå fast hos mig och jag funderade: vilken färg är jag? Jag tänkte på regnbågen. Den är jag med alla sina olika färger... men nej.

    När jag kliver in på jobbet på morgonen, då känner jag mig ljust solgul och glad, för jag är en glad person och har ett kul jobb. Under dagen kan det gula sen skifta i olika nyanser från ljusljusgult till orange. Sen finns det dagar då jag känner mig mer som beige.

    Hur är jag då när jag kommer hem, trött efter en arbetsdag till min familj? Hemska tanke, om jag mest är beige då. Som tonårsmamma känner man sig ju inte alltid precis som solen i tillvaron längre för sina barn. Detta gav mig en tankeställare! Jag plockade snabbt fram det solgula i mig också hemma! Det är de ju värda, min familj...och det man ger får man tillbaka.

    Tack Boz ! Jag svarar gult och det är inte fult:)



    Oh vad jag gillar det du skriver..........tänk att en så "enkel" fråga kan sätta igång så mycket tankar och känslor!!!

  • amoz 8 oktober 2010

    Jag tänker mycket i färger men kanske mer i mitt hem och mina kläder. Har svårt för att blanda ihop vilka färger som helst, även om jag inte är helt låst vid att det måste vara på ett visst vis för att det alltid varit si eller så.

    Jag gillar blå nyanser, kan kanske bero på att jag är fisk\o/

  • popik 9 oktober 2010

    Gul som solen

  • Lenael 9 oktober 2010

    Vill gärna vara ljust lila eller rosa.
    Känner mig mest GRÅ nu för tiden.
    Har inte träffat barnbarnen på länge får försöka ändra på det så kanske det kan bli färgförändring oxå.
    Brukar nog vara Gul.

  • mattant41 9 oktober 2010

    Färg, oj men ska jag gå efter vad jag gillar så blir det nog grått eller svart. bara älskar grått i alla färger och svart och grått har varit favorit ända sen jag kunde välja själv.
    Grått kan tyckas träkigt men det tycker inte jag, passar till allt och så kan man få den lilla färgklick till som man önskar i mott fall någon stark gul eller gulgrön.
    Ok svar mattanten är grå.

  • neta5 9 oktober 2010

    Skrivet av boz1965 den 4 okt 2010

    Om du vore en färg, vilken hade det då varit?

    Själv hade jag varit mörk lila. En fridfull och rogivande färg.

  • neta5 9 oktober 2010

    {laugh}

    Jag vill vara blå för jag älskar allt som har med hav att göra. Jag blir också så glad när himlen är blå och solen skiner

  • kriztin100 9 oktober 2010

    hotpink jag e väldigt sprallig hela tiden{beauty}

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.