Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Landleken

  • Annlis 11 juni 2008

    Australien

  • VonBabkin 11 juni 2008

    Nigeria

  • farmormor 12 juni 2008

    Australien

  • FarmorMaya 12 juni 2008

    Nigeria

  • popik 4 augusti 2008

    Algeriet

  • Nallepuh13 4 augusti 2008

    Tjeckien

  • patriciaK 4 augusti 2008

    Jamaica

  • Annras 4 augusti 2008

    Afganistan

  • Nallepuh13 4 augusti 2008

    Norge

  • Legoli 5 augusti 2008

    Etiopien

  • trudi1 5 augusti 2008

    Nigeria

  • Annlis 5 augusti 2008

    Albanien

  • bakakaka 5 september 2008

    Nederländerna

  • stepp567 6 september 2008

    Amerika

  • elpatron 6 september 2008

    Jag har ett förslag som kan gälla ALLA dessa lekar, för att försvåra det lite och att samma ord/namn/land eller vad det nu gäller inte ska upprepas två gånger. Annars kan man ju i denna tråden skriva: Amerika, nästa skriver Amerika, nästa Amerika, nästa Amerika osv.
    Så jag föreslår att den som skriver ett NYTT ord kopierar de som är skrivet INNAN, så växer ju listan och man kan gå igenom den för att se vad som är taget. Hajjar ni. Om inte.
    Exempel:

    Bakakaka skrev:

    Nedeländerna

    Stepp567 kopierar "Nederländerna" och skriver det överst i sitt inlägg och på NY rad "Amerika" så det ser såhär i inlägget:

    Nederländerna

    Amerika

    Nästa som skriver ett land skriver så här:

    Nedeländerna
    Amerika

    Albanien

    Nästa gång:

    Nederländerna
    Amerika
    Albanien

    Norge

    osv osv.... kan vi köra på detta? Kopiera gärna detta inlägg till nästa så ALLA ser det till slut som är med så kanske det funkar snabbare.

    Mitt svar på Amerika är:

    Andorra

  • stepp567 9 september 2008

    Jag har ett förslag som kan gälla ALLA dessa lekar, för att försvåra det lite och att samma ord/namn/land eller vad det nu gäller inte ska upprepas två gånger. Annars kan man ju i denna tråden skriva: Amerika, nästa skriver Amerika, nästa Amerika, nästa Amerika osv.
    Så jag föreslår att den som skriver ett NYTT ord kopierar de som är skrivet INNAN, så växer ju listan och man kan gå igenom den för att se vad som är taget. Hajjar ni. Om inte.
    Exempel:

    Bakakaka skrev:

    Nedeländerna

    Stepp567 kopierar "Nederländerna" och skriver det överst i sitt inlägg och på NY rad "Amerika" så det ser såhär i inlägget:

    Nederländerna

    Amerika

    Nästa som skriver ett land skriver så här:

    Nedeländerna
    Amerika

    Albanien

    Nästa gång:

    Nederländerna
    Amerika
    Albanien

    Norge

    osv osv.... kan vi köra på detta? Kopiera gärna detta inlägg till nästa så ALLA ser det till slut som är med så kanske det funkar snabbare.

    Mitt svar på Amerika är:

    Jag har ett förslag som kan gälla ALLA dessa lekar, för att försvåra det lite och att samma ord/namn/land eller vad det nu gäller inte ska upprepas två gånger. Annars kan man ju i denna tråden skriva: Amerika, nästa skriver Amerika, nästa Amerika, nästa Amerika osv.
    Så jag föreslår att den som skriver ett NYTT ord kopierar de som är skrivet INNAN, så växer ju listan och man kan gå igenom den för att se vad som är taget. Hajjar ni. Om inte.
    Exempel:

    Bakakaka skrev:

    Nedeländerna

    Stepp567 kopierar "Nederländerna" och skriver det överst i sitt inlägg och på NY rad "Amerika" så det ser såhär i inlägget:

    Nederländerna

    Amerika

    Nästa som skriver ett land skriver så här:

    Nedeländerna
    Amerika

    Albanien

    Nästa gång:

    Nederländerna
    Amerika
    Albanien

    Norge

    osv osv.... kan vi köra på detta? Kopiera gärna detta inlägg till nästa så ALLA ser det till slut som är med så kanske det funkar snabbare.

    Mitt svar på Amerika är:

    Andorra

    Mitt svar på Andorra är:

    Afghanistan

  • Marre73 16 november 2010

    Nordkorea

  • littlejohn 17 november 2010

    Afghanistan

  • neta5 17 november 2010

    Alla land som börjar på N är taget så jag börjar om på Norge

  • Marre73 18 november 2010

    Ecuador

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.