Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Svara på frågan-leken

  • MammaModesty 9 februari 2008

    ja surströmming har jag ätit en gång... o det smakade som det luktade... så det får bli sill.... helt klart... gärna ett par rejäla nubbar till oxå...

    om du fick välja att bo precis vart u ville... vart skulle du bo då?

  • kex 9 februari 2008

    Då skulle jag bo i mitt torp i Ö-vik :)

    Vad skulle du köpa om du vann 100 tusen..

  • anluk 9 februari 2008

    100.000 mycket pengar.......Men ändå inte såååå mycket. Skulle nog köpa mig nya möbler och en platttv...
    Vilken kändis skulle du vilja dejta.

  • MammaModesty 9 februari 2008

    åh... det finns så många... men en "dans" med patrick swayze sitter inte fel... haha... :p

    om du skulle skänka 100 000 till välgörenhet... vilket ändamål hade du då lagt pengarna i?

  • Gunn57 9 februari 2008

    barncanserfonden!

    Vad skulle du ta med dig till en öde ö
    2saker

  • 9 februari 2008

    hmmm, 2 "saker", då gissar jag på att det inte gäller levande ting eller mat, för det är ju inga saker. så jag skulle ta med min kamera o en satelittelefon

    vad är det absolut bästa med varje årstid?

  • Queenie 9 februari 2008

    Sommar: Sol och semesteer
    Höst: Kan vara riktigt härligt väder
    Vinter: Då kommer ju julen, älskar julen
    Vår: Då är det SNART sommar och man kan börja sitta ute och så får man vårkänslor

    Om du fick välja bort en årstid, vilken skulle det vara?

  • Svesse60 9 februari 2008

    Vintern, låter kanske konstigt när jag bor i norra Sverige. Men om jag inte är intresserad av att åka skidor, så ser då inte jag någon tjusning med vintern. Kallt och mörkt. Nä tacka vetja hösten, våren och sommaren.

    I vilket annat land skulle du kunna tänka dig bo?

  • irrevirre 9 februari 2008

    Öl (aldrig läsk)

    Volvo eller saab?

  • anluk 9 februari 2008

    (OJ blev nog fel med Öl där...) Så jag svarar på båda frågorna:
    Jag skulle kunna tänka mig att bo i Australien.
    Volvo har jag en och är inte så nöjd med så då provar vi med Saab istället.

    Vilken är din favoritbok resp favoritfilm.

  • MammaModesty 9 februari 2008

    nu blir jag förvirrad... men svarar på de bägge sista inläggen... börjar med irrevirre.. där säger jag volvo.. har haft flest sådana... på gott och ont....

    vart kan jag tänka mig att bo... brasilien... eller caymanislands... jag gillar värme!!!1

    just nu sitter jag och väntar på ett glas vin och tittar på hockey... om du fick välja bort en sport som skulle totalföbjudas... vilken sport väljer du då?

  • MammaModesty 9 februari 2008

    haha... snacka om att vi blir förvirrade på detta ställle... vad måne detta bliva när man fått ett par glas.. *blinkar åt Quenie* svarar på anluks fråga och skriver om min

    Favorit bok/böcker: grottbjörnensfolk-serierna

    Favoritfilm: sagan om ringen triologoin

    om du fick välja bort en sport som skulle totalföbjudas... vilken sport väljer du då?

  • 9 februari 2008

    boxning eller liknande sport där man skall slå ner motståndaren, tycker det är dumt

    vad är du sugen på att äta just nu?

  • Svesse60 9 februari 2008

    En till Pollypåse, den förra tog så snabbt slut! Tror visst att resten av familjem hittat den...:@

    Godaste godiset?

  • farmoringer 9 februari 2008

    just nu är yughurtmandlar jättegott

    bästa tv-programmet?

  • 9 februari 2008

    program, då gissar jag på att serier inte räknas dit. så då blir det så skall det låta (hade det varit serie så hade det blivit vänner)

    vilket djur skulle du vilja vara, och varför?

  • 9 februari 2008

    Kungsörn. Vacker ,stor , ej höjdrädd
    Vilket hushållsgöromål tycker du är jobbigast

  • tina62 9 februari 2008

    Det jobbigaste är nog att torka ur skåpen i köket.

    Snabbmakaroner eller vanliga makaroner?

  • anluk 10 februari 2008

    Använder alltid snabbmakaroner, men vanliga är egentligen godast.........

    Vilken var den senaste filmen du såg?

  • margarethafg 10 februari 2008

    Chiefs en 3,5 timme lång bra film.

    Vad tycker du bäst om att göra på en söndag ?

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.