Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

25-årsfest

  • nea8312 8 november 2008

    ska ha 25 årsfest och tänkte bjuda på som mat, men skulle behöva ngt lättare innan. ngn som har ngt bra förslag. tänkte ost och kex, men jag vet inte..

    hjälp, snälla!

    L

  • MatAnders 8 november 2008

    Kanske några goda toast med typ räkröra på det brukar ju alla gilla, jag har ett gott bland mina som e kanongott.(Y)

  • tantmalla 8 november 2008

    Hm tänkte på mina små tilltugg som jag brukar göra av enkel smördeg på rulle som du kavlar ut lite och sedan brer ut kaviar på. Rulla ihop och pensla lite ägg på och in i ugnen till de är gyllene. supergoda till kall öl och en ostbit.

  • repetition 8 november 2008

    Enkla och jättegoda saker att ha på fest:

    Tapenade på kex - bara att mixa ihop allt som ska vara i tapenaden och köpa kex att ha det på, jag bjuder alltid på det när jag har lite finare fest och det tar alltid slut jättesnabbt!

    Grissini med parmesan - bara att köpa smördeg i frysdisken, kavla, skära i lagom långa "remsor", lägga på bakplåtspapper, pensla med ägg och riva parmesan över, sen in i ugnen tills de är gyllenbruna. jättegott!

  • repetition 8 november 2008

    små piroger är också gott!

  • majamia 9 november 2008

    Hej
    Här kommer några lätta tips från mig som passar lite innan.
    Lycka till och ha det så trevligt på festen! :D

    Myrstack

    Varm brietårta

    Tapenad

  • kallis 9 november 2008

    Jag har gjort goda snittar med tortillabröd på en restaurang.

    Du brer ut en smakrik färskost på brödet.
    Lägger sedan på 2 stora skivor parmaskinka.
    Sedan strimlad, inlagd paouka. (finns på burk eller i delidisken.)
    Strö över lite ruccola eller annan sallad.
    Rulla ihop till en rulle, låt den görna ligga i kylen och skär den i sneda skivor innan gästerna kommer.

    Jag brukar få ut 7 skivor på ett stort bröd.
    Använd fantasin till din favoritfyllning.
    (Tortillabröd blir inte lika blött som tunnbröd)

  • LellaGella 9 november 2008

    Annas osttårta

    Gott och enkelt!

  • Hannixen 9 november 2008

    Skrivet av kallis den 9 nov 2008

    Jag har gjort goda snittar med tortillabröd på en restaurang.

    Du brer ut en smakrik färskost på brödet.
    Lägger sedan på 2 stora skivor parmaskinka.
    Sedan strimlad, inlagd paouka. (finns på burk eller i delidisken.)
    Strö över lite ruccola eller annan sallad.
    Rulla ihop till en rulle, låt den görna ligga i kylen och skär den i sneda skivor innan gästerna kommer.

    Jag brukar få ut 7 skivor på ett stort bröd.
    Använd fantasin till din favoritfyllning.
    (Tortillabröd blir inte lika blött som tunnbröd)


    Hej!
    vad är inlagd paouka? Är det en grönsak, kött, ost? Jag har aldrig hört talas om det, och hittade inget när jag googlade det? Vad kan man ta om det inte finns?

    /Hanna

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.