Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Goda mellanmål? Är trött på äta macka...

  • Ronja-ronja 1 november 2010

    Är så trött på att äta macka har ni några förslag vad jag kan äta till mellanmål istället för macka?
    {ghost}

  • asasto 1 november 2010

    Ägg i olika former, frukt, grönsaker, nötter, keso, yoghurt är några förslag

  • Cassiopeya 1 november 2010

    Åh smoothies är smaskens som mellanmål, min favvo är banan/jorgubb men du kan ju variera hur du vill, bara att testa sig fram till godaste smaken ;)

    Fruktsallad är också gott och lite lyxigt. Ät den som den är eller ha vaniljkesella till. Lite nötter, solroskärnor, pumpakärnor och russin kan piffa till det lite extra =)

    Appropå ägg så är omelett himla smaskens. Snabbt och lätt, variera efter vad du har hemma. Gräslök, rödlök, gul lök, bacon, skinka, potatis....går att slänga på det mesta :p

    Gör en laddning piroger och frys in. Ta upp en till mellanmål och tina/värm i mikro. Ät med tomat, mums!

    Sen finns ju det gamla vanliga; fil, yoghurt, blåbärssoppa, nyponsoppa...flingor, rice crisps, nötter, russin, puffar, torkad frukt, färsk frukt...Variationen slutar endast när fantasin tar slut {pirate}

  • Amika 1 november 2010

    Gör en pastasallad som du kan förvara i kylen i några dagar och ta lite av som mellanmål.

    Keso med rökt skinka och finhackad purjolök.

    en wrap. Ta ett litet tortilla bröd och fyll med sallad och bitar av stekt kyckling, ringla över lite dressing och vik ihop. Fyllningen går ju att variera i det oändliga. Funkar även med pitabröd.

    mixa frysta bär med yoghurt och/eller juice och vips så har du en frozen smoothie.

    gör en blandning av nötter och fröer och ät på lite fruktyoghurt. Gott och nyttigt.

  • soccermum 2 november 2010

    Förutom alla jättegoda ovan nämnda förslag :P

    klappgröt/klappkräm
    mannagryns- eller risgrynspudding
    ostkaka
    nyponsoppa med knäckebrödsmulor i
    Hemmagjord kräm
    Hemmagjord risifrutti
    norska lappar
    pizzabullar
    fattiga riddare
    amerikanska pancakes

    eller varför inte bara en tallrik fil och müsli...?

  • mssalmonella 2 november 2010

    Matmuffins skulle jag vilja rekommendera. Man kan ha i nästan vad som helst :)

  • pehrzonflickan 2 november 2010

    Fruktsallad, makrill eller tonfisk...brukar äta direkt ur asken. Flingor och mjölk, bulle, ägg med rom, keso och grönsaker, nyttiga våfflor eller helt kort och gott en cafe latte!

  • pehrzonflickan 2 november 2010

    Avokado.

  • fegis 2 november 2010

    Du har ju fått massor av bra förslag men här kommer två till:
    Pizzabullar
    Kesella blandat med bitar av apelsin

  • Cassiopeya 2 november 2010

    Oh så många tips! Inser att jag också gärna fastnar i smörgåsmellanmålstänket :D

    Nu ska här varieras! {jump}

  • MosterNettan 2 november 2010

    Skrivet av mssalmonella den 2 nov 2010

    Matmuffins skulle jag vilja rekommendera. Man kan ha i nästan vad som helst :)


    Det skulle jag vilja ha recept på!

  • MosterNettan 2 november 2010

    Skrivet av MosterNettan den 2 nov 2010

    Skrivet av mssalmonella den 2 nov 2010

    Matmuffins skulle jag vilja rekommendera. Man kan ha i nästan vad som helst :)


    Det skulle jag vilja ha recept på!


    Hittade 49 st... (Y)

  • Cassiopeya 2 november 2010

    Skrivet av MosterNettan den 2 nov 2010

    Skrivet av MosterNettan den 2 nov 2010

    Skrivet av mssalmonella den 2 nov 2010

    Matmuffins skulle jag vilja rekommendera. Man kan ha i nästan vad som helst :)


    Det skulle jag vilja ha recept på!


    Hittade 49 st... (Y)


    Tänkte väl det! Är jättepoppis :) Jag har gjort med fetaost, soltorkade tomater, oliver och skinkstrimlor, mums!

  • JennyV 3 november 2010

    Ugnspannkaka med bacon - det är smaskens!!

  • bramat1 6 november 2010

    Skrivet av Cassiopeya den 1 nov 2010

    Åh smoothies är smaskens som mellanmål, min favvo är banan/jorgubb men du kan ju variera hur du vill, bara att testa sig fram till godaste smaken ;)

    Fruktsallad är också gott och lite lyxigt. Ät den som den är eller ha vaniljkesella till. Lite nötter, solroskärnor, pumpakärnor och russin kan piffa till det lite extra =)

    Appropå ägg så är omelett himla smaskens. Snabbt och lätt, variera efter vad du har hemma. Gräslök, rödlök, gul lök, bacon, skinka, potatis....går att slänga på det mesta :p

    Gör en laddning piroger och frys in. Ta upp en till mellanmål och tina/värm i mikro. Ät med tomat, mums!

    Sen finns ju det gamla vanliga; fil, yoghurt, blåbärssoppa, nyponsoppa...flingor, rice crisps, nötter, russin, puffar, torkad frukt, färsk frukt...Variationen slutar endast när fantasin tar slut {pirate}

  • Roskerstin 6 november 2010

    Grillad halloumiost med en sallad till är inte dumt det heller, ha gärna lite mango chutney på, eller ringla lite flytande honung och strö lite strimlade limeskal på, smaskens!

  • Moork 19 januari 2011

    Kolla in grunderna för en gos smoothie och andra nyttiga godsaker och snacks på:

    http://morkomat.blogspot.com

  • Erajscha 19 januari 2011

    yoghurt och müsli är enkelt och gott, pajbitar och hemgjorda pizzabitar är inte heller så dumt.

  • Cassiopeya 19 januari 2011

    Skrivet av Erajscha den 19 jan 2011

    yoghurt och müsli är enkelt och gott, pajbitar och hemgjorda pizzabitar är inte heller så dumt.


    (Y) Pizzabullar är ju också smidigt att frysa in och ta upp när man är lite sugen :D

  • Isia88 20 januari 2011

    Piroger.

    Soppa.

    Minimorötter.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.