Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Granatäpple?

  • Amika 10 september 2013

    Jag brukar göra moussetårta ibland och då brukar jag toppa moussen med en spegel av gelé som jag gör på starkt blandad hallonsaft och agar agar. Och så brukar jag när allt stelnat toppa med kärnor från granatäpplen. Det blir SÅ vackert. Som röda små rubiner som ligger på toppen!
    Och så smakar det SÅ gott också! :)

  • pihal 11 september 2013

    Jag älskar också granatäpplen, men blir galen på allt skvätt som blir när man försöker ta ut kärnorna. Har hittat den perfekta lösningen dock på detta problem. Numera köper jag bara frysta granatäpplekärnor, bara att ta ut från frysen och ta lämplig mängd. Finns att köpa på Ica Maxi och kostar ca 18 kr för 250g. Så det blir ju till och med nästan billigare eftersom det inte blir något spill.

  • matmedmeras 17 september 2013

    Granatäpple är så god! Persisk frukt som jag lärde mig känna till tack vare min man som kommer från Iran. Han delar frukten i mitten och sedan plockar kärnorna. Jag rekommenderar också använda granatäpplepuré i matlagning.

    http://matmedmera.eu/valnotsgryta-med-russin/

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.