Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tips på förrätt ?

  • Irene_Roos 1 oktober 2010

    Hej! Ska ha middag för kompisar imorgon och jag tänkte servera höstsoppa med renskav och kantareller + hembakt bröd till huvudrätt och semifreddo till efterrätt.

    Men förrätten kan jag inte komma på - har letat efter något med räkor, men hittar inget jag känner mig sugen på.

    Ge mig gärna tips på era bästa förrätter :-)

    Tack på förhand !

  • Kvarnbo 1 oktober 2010

    Laxcheesecake är super gott. (Y)

  • Disen 1 oktober 2010

    Räkcocktail, melon och skinka, gratinerade havskräftor, laxbakelse eller...

    Räkrulle :)

  • marielotta 1 oktober 2010

    Älskar förrätter :)
    Lägg lite sallad på assiett eller grillat formbröd. Stek Aubergine och Halloumiost i olivolja, Voila, klart !

    Bruschetta. En med tomat basilika, En med Champinjoner, och nästa Aubergine
    Fylld paprika
    lufttorkad skinka melon
    Räkcoctail
    Laxrulle
    sparris med hollandaisås
    carpaccio med pesto
    Tomat mozzarella basilika
    gratinerad hummer

    Hoppas du fick någon inspiration :)

  • chrisq 1 oktober 2010

    (Y) min favvo just nu är förra veckans exotisk ceviche från halv åtta hos mig den var som en dröm kolla på recept.nu så hittar du den

  • MatAnders 2 oktober 2010

    Här har du en kanongod räk och ägg röra att ha på snittar

    Rom och äggröra

  • Bullmorsan 2 oktober 2010

    Jag föreslår vitlöksvåfflor med räkor på, supergott och enkelt!

    Gör en våffelsmet och ha i pressad vitlök, dill, salt och peppar. Grädda och lägg upp 1-2 hjärtan på en assiett, lägg på räkor, rom, hackad rödlök och gräddfil - mums! {highfive}

  • anluk 2 oktober 2010

    Här kommer lite tips, dock inget med räkor men alla är kanongoda och kan verkligen rekommenderas:)







  • frucaos 2 oktober 2010

    Kan bara hålla med om chevre på toast! In i ugnen med ringlad honung på ..... mums!!!

  • NUCLEARPANDAx 2 oktober 2010

    Beroende på vad huvudrätten är, men min personliga favorit är rostat valfritt bröd (dock för detta tycker jag personligen lite mörkare bröd med små frön i, som Pågens Rasker, passar bäst), panerad ost (vet inte om det heter så på svenska då jag fått det från kroatien, men det är en riktig höjdare!) och tonfiskpastej med lite rosmarin på toppen :) annars om man vill göra det lite enklare så kan man ju bara ta bröd och pastej, det är riktigt underbart med och väldigt lätt :) Lägg annars i en liten gnutta majonäs och blanda det med tonfisk från burk, det är också gott om man inte kan hitta pastej :) Men annars..
    Brödet och pastejen = *tummen upp* :)

  • Mellanbellan 2 oktober 2010

    Cheesecake med palsternacka och gravlax

  • Irene_Roos 4 oktober 2010

    Tack för alla trevliga förslag - det finns flera som är noterade till nästa middagsbjudning.
    Just i lördags blev det en traditionell Toast Skagen :)

  • alindalinda 4 oktober 2010

    Skrivet av Bullmorsan den 2 okt 2010

    Jag föreslår vitlöksvåfflor med räkor på, supergott och enkelt!

    Gör en våffelsmet och ha i pressad vitlök, dill, salt och peppar. Grädda och lägg upp 1-2 hjärtan på en assiett, lägg på räkor, rom, hackad rödlök och gräddfil - mums! {highfive}


    åh herregud, det låter ju jättegott!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.