Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Har ni testa Magic Bullet den lilla mixen?

  • marinkovic 26 februari 2008

    Hej
    För två år sedan köpte jag en Magic Bullet på Tv shop dyr som bara den(1000:-)MEN jag rekomendera denna till alla,då du mixar/hackar lök/kryddor torkade som färska / vispa grädde,gör juicer m.m
    Jag använder denna minst 4 gånger per vecka.MEN nu undra jag är den någon annan som OXÅ är nöjd med denna produkt och vad använder ni den till? ETT TIPS NU HAR RUSTA DENNA FÖR 149:-(LITE MINDRE ÄN MIN)

  • anluk 26 februari 2008

    Låter som ett bra tips. Får ta o göra ett besök på Rusta märker jag! Tackar.

  • Nettie 26 februari 2008

    Får också åka till Rusta igen.....:) och så får sambon åka till
    Hornbach som plåster på såren igen.....säkert nån spik eller så
    som fattas igen..... :'( Håller på att renovera kök och matplats
    blir säkert bra när det är färdigt.:p

  • lennali 26 februari 2008

    Tänkte ta en IKEA tripp till Haparanda imorgon, nu blev jag så nyfiken på denna Magic saken så jag får nog titta in på Rusta också.

  • barbiegirl 26 februari 2008

    Svärmor hade en Magic Bullet ståendes i ett hörn i köket. Passade på och prova den när gubben och jag var upp och hälsade på i somras. Blev väl inte så värst imponerade. Föredrar nog min gamla hederliga kniv. Kanske inte använde den till rätt saker så jag fick chansen att bli imponerad (H) Enligt TV Shop så förstår man ju inte hur man har klarat sig utan den ialla år :p

  • Grytlappen 1 mars 2008

    Har en liknande som jag köpte på Netto för 199:- Suveränt bra! Gjorde igår en puré av lök och råa morötter och blandade ner i färsen till pannbiff. Några skivor rökt korv, ägg och lite vatten ger en god omelett. Parmesan kan enkelt blandas i omelettsmeten liksom paprika, purjo och allt annat du tycker om. Använder den så gott som dagligen. Kryddsmör blir bra.

  • 1 mars 2008

    Jag köpte en magic bullet för ca 1 1/2 år sen på en auktion, så jag gav inte så många kr för den, hade tänkt att göra goda juicer, så som man såg att dom gjorde på tvreklamen, köpte hem mängder med morötter och andra grönsaker och frukter och tänkte att nu börjar mitt nya hälsosamma liv med färskpressade juicer och annat smaskigt. Och vad hände då?? jo absolut inget, frukterna och grönsakerna fastnade och inte en enda juicedroppe kom ut ur denna manick, Och efter ett antal fruktlösa försök och mängder med söndertrasade grönsaker som inte släppte ifrån sig en enda droppe juice då gav jag upp, man törs ju inte köra maskinen för länge heller eftersom motorn då kan skära ihop. Så nu står Magic Bullet i ett skåp och samlar damm, någon annan som råkat ut för det samma?????(N)

  • 1 mars 2008

    (N) Jag köpte en Magic Bullet för ca 11/2 år sedan, tänkte göra juicer, så som man såg på tvreklamen att dom gjorde, jajamensan nu skulle mitt nya hälsosamma liv börja med färskpressade juicer och annat smaskigt, köpte hem mängder med morötter och andra grönsaker och frukter...och ja vad hände??? jo absolut inget, grönsakerna och frukterna fastnade i denna manick, och inte en enda droppe juice kom ut, efter ett antal fruktlösa försök och massor med söndertrasade grönsaker så gav jag upp, och man törs ju inte köra maskinen för länge heller eftersom motorn då kan skära ihop....ja..suck!! så nu står Magic Bullet i ett skåp och samlar damm, vissa delar av den inte ens uppackad ur plasten. Någon annan som råkat ut för detta?? eller har jag haft oturen att få ett måndagsexemplar :@

  • tulipan 1 mars 2008

    Köpte också en på Netto, hade sett reklamen om dom där rätt länge å börjad började bli rätt intresserad. Tyckte dock att Netto priset såg intressantare ut än det på reklamen. Skulle testa och göra apelsin juice när sambon fyllde år. Frukost på sängen typ. Men det var juhh het åt helvete. Hände juh faktiskt ingenting.. blev bara en köttmassa av alltihopa..*suck*

    Sen har jg försökt hacka nötter å hacka choklad och sånt. Är ine helt nöjd med den men funka sådär.. så lite använder jag den då och då men inte så mycket som jag trodde jag skulle göra från början.

    Har aldrig köpt något från TV shop även om man suttit å titta på vissa saker. Men jag lär nog aldrig köpa något därifrån heller med tanke på vilken flopp alltihopa var

  • marinkovic 1 mars 2008

    :(
    Vad synd att du inte gillar Magic men jag hade lite problem i början oxå med just juice delen.Men kom sedan på att det är VIKTIGT att innerdelen "silen" måste sitta fast ordentligt & att man inte kör för länge.
    När det gäller hackandet så måste man använda rätt kniv,det dubbla till hackning det enkla till grädde el dylikt.
    Du har säkert testa detta,isåfall kanske din maskin skulle lämnas tillbaka det finns "måndagsex" även inom köksredskap.:(

  • evaldo 1 mars 2008

    Man ska aldig lita på deras demo som ser hur enkelt ut som helst.
    Köpte en ångtvätt för att lätt kunna hålla golven rena, den kostade ca 1000 kr.
    Men jag blev besviken och minst sagt arg.
    Det rök om golvet men inte blev det rent som de påstod, golvet blev istället matt och fult så vi fick bona om det.
    Nej det var bara skiten.:@:@:'(:'(

  • tulipan 1 mars 2008

    Misstänker att jag är lite ovan med den än. Har kört dom rätta knivarna, eftersom jag kollat i boken varje gång. Men det är väl träning som gäller antar jag. Så den står fortfarande på bänken lätttillgänglig.
    Juicen misstänker jag man åxå måste komma underfum med.

    finns juh något som heter "övning ger färdighet"

  • Fiona 4 mars 2008

    Köpte den oxå för några år sedan på tv-shop.... Är hur nöjd som helst med den!
    Brukar göra fredagskvällens chokladpudding i de små behållarna (varsin till mig o sambon) och pannkakssmet i en av de stora om jag ska äta ensam.
    Funkar till allt möjligt verkligen, o även om det inte tar de 10 sek de utlovar i reklamen så är den kanonbra!

  • gittan47 4 mars 2008

    :DJag har också en den är suveränt bra specielt till att hacka lök och ingefära med.
    Har gjort smortis med bär och mjölk underbart gott.
    Rekomenderar denna produkt.(Y)

  • Fiona 7 mars 2008

    Kom på ett litet tips för er som har en.. Alla har ju inte diskmaskin när man väl använt den.. men jag brukar hälla lite lite diskmedel i själva behållaren, o så någon deceliter vatten o köra den några sekunder med detta. Sedan är det bara att skölja som vanligt!

  • bakakaka 7 mars 2008

    Har också en magic, köpte den för ca 1 1/2 år sedan. Har försökt hacka både lök och nötter. En del bitar är pyttesmå och en del bitar stora. Det enda jag tycker den är bra till är till senapsfröna till julsenapen. Alltså använder jag den en gång om året. Det blir en dyr senap. Ha ha!!

  • Lilljeppe 4 april 2008

    Jag var inne på RUSTA och letade efter den då jag såg den här tråde, men jag hittade den inte. Vet ni om den finns kvar?
    :o

  • Matannica 5 april 2008

    Skrivet av Lilljeppe den 4 apr 2008

    Jag var inne på RUSTA och letade efter den då jag såg den här tråde, men jag hittade den inte. Vet ni om den finns kvar?
    :o


    vet ej om rusta har den, men Netto i gbg området har den iaf.

  • Lange 5 april 2008

    Jag köpte en liknande (namnet finns inte på den) på auktion för några år sedan. Jag använder den till väldigt mycket. Bland annat så kör jag kardemumman i den när jag bakar vetebröd och barnen gör mjölkdrinkar i muggarna. Jag har även provat att mala kanel och sen sätta på strölocket, det smakar mer om nymalen kanel!
    Jag har inte testat juice insatsen men jag har dåliga erfarenheter av andra liknande produkter. Omelett, marinad och en massa annat fungerar utmärkt.
    I Uddevalla finns "min" variant på Överskottsbolaget.
    Visst är det typiskt att man kastar in saker längst in i skåpet när en funktion inte är bra, det är svårt att ge en andra chans:D

  • Lilljeppe 13 juli 2008

    Nu när jag var i skåne så hittade jag den lill magic bullet på Netto i Ängelholm. Blev så himla glad. Nu ska jag bara packa upp den och sen är det bara att köra:p

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.