Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hur serveras GÖS på bästa sätt?

  • 123Linnea 23 juli 2011

    Har en hög med gösfiléer i frysen och det verkar så himla gott att bara fräsa dem i smör.
    OCH
    Det verkar så himla gott att lägga dem i grädde å vips in i ugnen.

    Hur tycker du att gös ska serveras? Söker tips!

  • The_mama97mia 23 juli 2011

    Jag har två recept på gös, gillar de båda, men kan anrätta gös som vilken annan vit fiskfilé som helst.

    Gös à la Pierre

    Gös à la Lasse

  • anluk 23 juli 2011



    Detta är jättegott och kan verkligen rekommenderas

  • The_mama97mia 23 juli 2011

    Anluk: mums vad gott och enkelt det lät!
    Gös är ju så himla gott, vi fick tag på Hjälmaregös till bra pris ett år. Sen gick vi o skojade vid fiskdisken på COOP o sa att OJ vad dyrt, gös kan vi ju inte äta, då låg filépriset på 300 spänn/kg typ.

  • amoz 23 juli 2011

    Gös är nog den bästa fisk jag vet, framför allt hel ugnsbakad i smör och grädde. Men jag tror nog man kan göra likadant med filéer. Det behövs inga mer tillsatser då det är så god smak på fisken i sig själv.
    Jag blir så avundsjuk på dig 123Linnea som har så mycket gös att tillgå:p

  • klintan100 30 juli 2011

    Du kan för enkelhetens skull kolla stek som abborre med kantarellsås inget fusk färska kantareller
    klintan

  • jas65 30 juli 2011

    Dubbel panera dem och stek dem, servera med kantarell stuvning. Även friterad gös är gott.

    Gös är i mitt tycke den godaste insjöfisken.

    Mvh

    Höfta bland alla recepten på gös så blir det gott.

  • 123Linnea 30 juli 2011

    Japp!
    Då har man lite å välja på. Tack!
    Första omgången gjorde jag i ugnen med grädde. Gott - men det var lite ben i... Hmmm...

    Nästa gång steker jag nog. Verkar vara många som rekomenderar kantareller till, så det kör jag nog också!

  • mattjejen 30 juli 2011

    Byxa fileérna innan du tillagar dom så får du bort benen.
    När jag har lagat gös har jag kryddat me lite salt å peppar bara å sen stekt dom, hade vitvinssås och potatis till. Så otroligt gott! Även barnen, som va små då, gillade det så mkt att dom ville ha det när dom fyllde år{dance}
    Ska nog ta å prova några av tipsen, kul att variera lite...

  • Mellanbellan 30 juli 2011

    Jag har bara serverat Gös på ett sätt så jag vet inte om det är det bästa men så här gjorde jag Gösfilé med två såser

  • Amika 30 juli 2011

    Vänd i mjöl som du saltat och pepprat lite. Stek i smör och servera med pressad potatis och romsås... Gös är så LJUVLIGT gott! Jag är VÄLDIGT avundsjuk på dig! :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.