Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Snabb & enkel festlig huvudrätt

  • email2mp 8 februari 2010

    Detta är det första jag skriver på Matklubben så jag hoppas jag gör rätt - har bara letat recept innan.

    Jag skulle behöva tips och idéer.
    Jag ska bjuda på en festmiddag för 12 personer.
    Lördag kväll kommer gästerna men på fredagen är jag borta hela kvällen & lördag förmiddag har jag också saker inbokat. Enda möjligheten att förbereda något är redan på torsdagkvällen. Har ni några bra tips på vad jag kan laga till huvudrätt (förrätt & efterrätt är ordnade)?

    Tack på förhand!

  • MatAnders 8 februari 2010

    Grytor blir ju alltid godare efter 1-2 dagar så det är ju ett säkert kort om man nu vill bjuda på det. Vad gäller förrätter blir ju även räkröror godare om dom får stå o dra lite.
    Hur som hellst lycka till.

  • ingelablank 8 februari 2010

    Beror lite på vad du ska ha till förrätt och e-rätt om de är mastiga.... annars så är en taco-grattäng (utan "flarn" ta dem på sidan tillsamans med salladen) en bra rätt att göra i förväg.
    Hoppas att det går bra

  • The_mama97mia 8 februari 2010

    En tjälknöl är ju toppengott, den SKA ju förberedas med. Med en lyxig potatisgratäng till så är man hemma.

    Fransyska á la tjälknöl med honung och timjan

    Annars är den här festrätten en höjdare...
    Oxfilé i två marinader, med citron, vitlök och rosmarin

    (Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.