Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

svamprecept?

  • 24 maj 2001

    Jag är intresserad att få recept på olika svamprätter, och gärna om någon vet några bra länkar till olika svampsidor på Internet?

  • Memelie 17 augusti 2010

    Det finns ett recept på mk, på inlagda kantareller som jag har testat, de är inte klara att ätas än, men kul med variation, annars är ju kantarell-paj alltid populärt...

  • 7201 17 augusti 2010

    {party} Här kommer mitt (mina 2) bidrag till svamp....inte en hel rätt dock men en SUUUUPER GOD sås
    som du bara måste testa........{eat}Pepparsås med cognac
    Annars kan man ta bort foten,gröpa ur svamphatten lite,hacka "fötterna och blanda med smör och pressad vitlök..fyll hattarna med vitlökssmöret och toppa med parmesanost eller någon annan god ost. Gratineras i ugn ca:20 minuter.Också suuupergott !
    Hoppas du testar.... LYCKA TILL!!!!
    Sussi/7201 {eat}

  • The_mama97mia 18 augusti 2010

    hehe, detta var en nio år gammal tråd.
    Men jag kan i alla fall tipsa om sidan Svampguiden.com, med både recept, matsvampar - rapporter och beskrivningar.

  • NicolinaZ 18 augusti 2010

    Jag vill slå et slag för den underbara kantarellpeston som finns här på MK! Helt fantastisk!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.