Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Godkännande

  • egoboy 21 november 2008

    Nu har jag varit i kontakt med matklubben gällande godkännande av recept.
    Recept skall godkännas eller nekas inom 72 timmar.
    Jag lade in ett flertal recept den 19/11 under eftermiddagen.
    Dessa är ännu inte kollade.
    RIKTIGT dåligt tycker jag, speciellt när man skriver att de skall kollas inom 72 timmar:@
    Hör gärna av er till mig med kommentarer ni inom matklubben

  • stinalena 22 november 2008

    Men om du lade in recepten under eftermiddagen 19/11, så har det ju inte gått 72 timmar när du skrev ditt inlägg.
    Så förhoppningsvis så kommer dina recept att tittas på och godkännas inom det snaraste.
    Det är i alla fall inget jag haft problem med under min tid på matklubben.

  • Okänd 22 november 2008

    Du har fem recept från 19/ 11???????Kolla in dina recept.

  • Lilljeppe 22 november 2008

    Idag kl 13.11 har det gått 72 timmar från att du la in ditt äldsta recept den 19/11. Dina recept är kollade inom dessa timmar, eftersom de i denna stund inte ligger i kön. Jag gick in och tittade.

    Vi har nu ett hårt tryck på inkomna recept. Vi har fått flera nya godkännare och vi försöker verkligen godkänna inom utsatt tid. Än så länge har vi aldrig gått över dessa timmar. Men i framtiden så kanske vi råkar göra det, då hoppas jag att medlemmarna har förståelse för att vi gör så gott vi kan.
    Är det så att man är missnöjd med att godkännarna inte gjort rätt eller godkänt i tid, så är det bara att kontakta mig så försöker jag lösa det som man uppfattar som RIKTIGT dåligt.

    MVH
    Lilljeppe
    Huvudansvarig för godkännarna

  • Marre73 15 juni 2010

    Skrivet av Lilljeppe den 22 nov 2008

    Idag kl 13.11 har det gått 72 timmar från att du la in ditt äldsta recept den 19/11. Dina recept är kollade inom dessa timmar, eftersom de i denna stund inte ligger i kön. Jag gick in och tittade.

    Vi har nu ett hårt tryck på inkomna recept. Vi har fått flera nya godkännare och vi försöker verkligen godkänna inom utsatt tid. Än så länge har vi aldrig gått över dessa timmar. Men i framtiden så kanske vi råkar göra det, då hoppas jag att medlemmarna har förståelse för att vi gör så gott vi kan.
    Är det så att man är missnöjd med att godkännarna inte gjort rätt eller godkänt i tid, så är det bara att kontakta mig så försöker jag lösa det som man uppfattar som RIKTIGT dåligt.

    MVH
    Lilljeppe
    Huvudansvarig för godkännarna
    Detta stämmer då inte, har försökt kontakta dig men får inget svar. Annars när jag skrivit står det att sidan ej kan nås.Riktigt dåligt är bara förnamnet. MaritaE73

  • Josses 16 juni 2010

    Jag lade in ett recept på potatissallad den 7 juni och det blev inte godkänt förrän den 15 juni!
    Det tog dem 7 dagar för att godkänna detta!
    Ska det vara så svårt att bestämma sig för om det duger eller inte?
    Med tanke på att det blev hemplockat av någon inom 1 timme!

  • Josses 16 juni 2010

    Skrivet av stinalena den 22 nov 2008

    Men om du lade in recepten under eftermiddagen 19/11, så har det ju inte gått 72 timmar när du skrev ditt inlägg.
    Så förhoppningsvis så kommer dina recept att tittas på och godkännas inom det snaraste.
    Det är i alla fall inget jag haft problem med under min tid på matklubben.


    Du måste då ha en himla tur med dina inlagda recept här på MK!!!

  • anluk 16 juni 2010

    Kan som godkännare tala om att det varit ett otroligt tryck på recept sista tiden + att vi godkännare gör detta helt ideellt vilket ju gör att nu i sommartider har vi inte samma tid att sitta vid datorn. Så det där med 72 timmar kan jag direkt säga att det inte håller just nu. Hoppas ni har förståelse - vi gör så gott vi kan och hinner på vår fritid.

  • Josses 16 juni 2010

    Den förklaringen godtages nu i sommar och semestertider!
    Ha en skön sommar!

  • The_mama97mia 16 juni 2010

    Ursäkta, men början av tråden är från 2008. FInns verkligen 72 h regel kvar?
    I så fall behövs fler godkännare. Alla som är missnöjda tycker jag kan anmäla sig som frivilliga.

  • Josses 16 juni 2010

    Skulle gärna anmäla mig mig som provare men tyvärr har jag ett jobb med oregelbundna tider och
    två barn med dolda handikapp och själv gått in i väggen härom året och inte riktigt kommit tillbaka till livet så kan jag inte ställa upp.

  • Josses 16 juni 2010

    Tråkigt att man inte ska få säga som man känner för tillfället utan en massa sura komentarer.
    Gillar MK väldigt mycket annars.
    Mk var en stor hjälp för mig i våras när jag gick sjukskriven för en ömmande armbåge och ett huvud som inte ville vara med resten av kroppen.

  • boz1965 16 juni 2010

    Nu kan jag naturligtvis bara tala för mig själv, men jag kan inte riktigt förstå vad det är du menar med "sura kommentarer".

    Jag är själv godkännare här på MK och måste faktiskt erkänna att jag inte har varit så aktiv på sistone som jag kanske borde. Detta har sina orsaker som jag inte tänker gå närmare in på här, men jag kan försäkra att de är helt legitima.

    Jag vet att alla godkännare gör så gott de nånsin bara kan. Men vi har familjer, arbete, vänner, socialt liv och annat som också måste få ta sin tid i anspråk. Vi är inga übergodkännare och ännu mindre übermänniskor någon av oss.

    Vi gör dessutom detta på vår egen fritid utan nån som helst ersättning bortsett från skäll och kritik (och någon enstaka gång rena elakheter) från de som eventuellt fått sina recept refuserade eller som tycker att vi tar för lång tid på oss att godkänna.

    Jag håller till 110% med mama97mia om att de som har åsikter om hur godkännandet borde gå till (eller inte gå till) är fria att anmäla sitt intresse att bli godkännare hos antingen Lilljeppe eller Lilloo.

    Detta är inte sagt för att jag vill kritisera eller vara "sur" utan bara i rent upplysningssyfte.

  • Josses 16 juni 2010

    Skrivet av Josses den 16 jun 2010

    Skulle gärna anmäla mig mig som provare men tyvärr har jag ett jobb med oregelbundna tider och
    två barn med dolda handikapp och själv gått in i väggen härom året och inte riktigt kommit tillbaka till livet så kan jag inte ställa upp.


    Nu läste du inte vad jag hade svarat tidigare

  • The_mama97mia 16 juni 2010

    Skrivet av Josses den 16 jun 2010

    Tråkigt att man inte ska få säga som man känner för tillfället utan en massa sura komentarer.
    Gillar MK väldigt mycket annars.
    Mk var en stor hjälp för mig i våras när jag gick sjukskriven för en ömmande armbåge och ett huvud som inte ville vara med resten av kroppen.


    Jag är ledsen om du missförstått mina inlägg, jag tycker inte själv att det är sura kommentarer?
    Men ok , kommunikation är svårt.
    Klart man får säga vad man tycker, jag är bara leds på att det detta finns i flera trådar och jag tycker inte att det är konstruktiva inlägg. Därav mitt förslag att testa själv att godkänna.

  • Josses 16 juni 2010

    Skrivet av boz1965 den 16 jun 2010

    Nu kan jag naturligtvis bara tala för mig själv, men jag kan inte riktigt förstå vad det är du menar med "sura kommentarer".

    Jag är själv godkännare här på MK och måste faktiskt erkänna att jag inte har varit så aktiv på sistone som jag kanske borde. Detta har sina orsaker som jag inte tänker gå närmare in på här, men jag kan försäkra att de är helt legitima.

    Jag vet att alla godkännare gör så gott de nånsin bara kan. Men vi har familjer, arbete, vänner, socialt liv och annat som också måste få ta sin tid i anspråk. Vi är inga übergodkännare och ännu mindre übermänniskor någon av oss.

    Vi gör dessutom detta på vår egen fritid utan nån som helst ersättning bortsett från skäll och kritik (och någon enstaka gång rena elakheter) från de som eventuellt fått sina recept refuserade eller som tycker att vi tar för lång tid på oss att godkänna.

    Jag håller till 110% med mama97mia om att de som har åsikter om hur godkännandet borde gå till (eller inte gå till) är fria att anmäla sitt intresse att bli godkännare hos antingen Lilljeppe eller Lilloo.

    Detta är inte sagt för att jag vill kritisera eller vara "sur" utan bara i rent upplysningssyfte.



    Vi har väl åsiktsfrihet här i Sverige

  • Josses 16 juni 2010

    Skrivet av mama97mia den 16 jun 2010

    Skrivet av Josses den 16 jun 2010

    Tråkigt att man inte ska få säga som man känner för tillfället utan en massa sura komentarer.
    Gillar MK väldigt mycket annars.
    Mk var en stor hjälp för mig i våras när jag gick sjukskriven för en ömmande armbåge och ett huvud som inte ville vara med resten av kroppen.


    Jag är ledsen om du missförstått mina inlägg, jag tycker inte själv att det är sura kommentarer?
    Men ok , kommunikation är svårt.
    Klart man får säga vad man tycker, jag är bara leds på att det detta finns i flera trådar och jag tycker inte att det är konstruktiva inlägg. Därav mitt förslag att testa själv att godkänna.


    Nä, nu ska vi inte vara sura på varandra, Mk är ju en bra sida att vara på och hitta en massa kuliga saker både recept och trådar, har skrattat många gånger när jag har suttit och kolla runt i olika trådar och bara skakat på huvudet till andra.
    Ha en bra sommar du också

  • boz1965 16 juni 2010

    Skrivet av Josses den 16 jun 2010

    ...Vi har väl åsiktsfrihet här i Sverige


    Har inte påstått nåt annat heller. Men ska man kritisera bör man i alla fall vara rättvis. Eller åtminstone bemöda sig om att sätta sig in i det man kritiserar innan man bränner av en grovkalibrig hagelpatron i häcken på de som faktiskt bara försöker att hjälpa till.

    Men ska man hårdra det hela så tillhör MK, de facto, inte den del av samhället där åsiktsfrihet råder enligt lag. Var och en utgivare av en publikation, om det nu är en tidning, radio- eller tv-program (undantag för public service som t.ex. SVT och SR), hemsidor mm, har full frihet att faktiskt diktera vilka åsikter som får komma till tals där eller ej. Och MK har, enligt min enkla åsikt, varit mycket försiktiga när det gäller att begränsa folks rätt att skriva vad de vill på sidan fast de är i sin fulla rätt att göra det.

    Har man andra åsikter än det som gillas i respektive publikation så får man själv starta en hemsida eller blogg där man kan uttrycka precis vad man vill (inom lagens ramar då alltså) - svårare än så är det inte.

  • boz1965 16 juni 2010

    Skrivet av mama97mia den 16 jun 2010

    Ursäkta, men början av tråden är från 2008. FInns verkligen 72 h regel kvar?


    Jag har inte uppfattat det som att detta är en regel ristad i sten. Det är snarare bara en upplysning man får på kvittot när man har lagt in ett recept.

    Det står i kvittot att det KAN ta 24-72 timmar. Det står däremot absolut ingenting om att det SKA ske inom denna tidsram.

  • jimboz 16 juni 2010

    Jag söker nytt jobb så jag kan ta jobb som godkännare och sedan kan jag provbaka hela rasket också..Vi sätter oss ner och diskuterar min lön över en Äppelkaka vettja...(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.