Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hemmagjord vaniljvodka

  • cawn 10 maj 2010

    Är det någon som själv gjort vaniljvodka?Såg ett recept någonsstans för inte så längesen,trodde det var här men hittar inte det.Är det bara att pilla ner en vaniljstång i en flaska vodka och hur länge ska den ligga?
    Jag älskar drinkar med vaniljvodka och har fått några flaskor ren vodka av en kompis som kom hem från Ryssland.
    Några andra tips på smaksättning?

  • jimboz 10 maj 2010

    Det går absolut inte att göra vaniljvodka på rysk sprit...

  • Amika 10 maj 2010

    Jag tycker att du ska prova... Det kanske blir supergott!

    Snitta upp en vaniljstång och lägg en snittad i varje flaska. Låt det stå i ca en vecka. Sen är det bara att blanda drinkar. :) Smaka dig fram till hur många dagar den ska ligga i tycker jag. Det finns flera rekommendationer, allt ifrån bara några dagar och upp till nära två veckor. Min blev lagom efter en vecka. :)

    Lycka till!

  • Mellanbellan 11 maj 2010

    Denna blir inte heller svår att dricka {party}
    Cointreau på eget vis

  • cawn 11 maj 2010

    Ska ABSOLUT testa att göra cointreau.Men vad är likörbody för något?{question}

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.