Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Goda nudlar

  • LinaPH 16 februari 2009

    Under den senaste månaden har jag gått och haft ett riktigt stort sug efter kycklingwok med nudlar.

    Därför undrar jag om det finns någon som vet vart man kan få tag på GODA nudlar, sådana som man äter på restauranger?
    För snabbnudlar känns alldeles för uttjatat för mina smaklökar.

    Hjälp! Någon?

  • The_mama97mia 16 februari 2009

    Jag köper äggnudlar på Lidl, dom är helt OK. Alltså bara nudlar, inte student-packen med färdig kryddblandning till.
    Men du kanske menar ngt annat?

  • MatAnders 16 februari 2009

    Ja köp dom i större förpackning brukar finnas i den asiatiska hyllan koka upp med buljong eller bara blötlägg i 30 min sen woka dom sen är det ju såserna som får den speciella smaken så ladda upp med oystersås,fisksås och sesamolja.(Y)

  • LinaPH 18 februari 2009

    Åh tack! det ska jag testa!
    Ni sitter inte inne på något bra recept till det?

    Men man behöver inte koka de innan om man låter de ligga i blöt i 30 min eller?

  • MatAnders 19 februari 2009

    Skrivet av LinaPH den 18 feb 2009

    Åh tack! det ska jag testa!
    Ni sitter inte inne på något bra recept till det?

    Men man behöver inte koka de innan om man låter de ligga i blöt i 30 min eller?


    Nej men känn på dom så dom inte är hårda, brukar låta dom ligga i ljummet vatten ca 30 min det brukar bli kanon.

  • LinaPH 19 februari 2009

    Okej, tack så jättemycket :D

  • Countrygirl 19 februari 2009

    Jag använder Santa Marias Wook noodles ready to wok. Fanns på asiatiska avdelningen på ICA Kvantum.
    De ska inte förkokas utan tillsättas direkt i woken. Jättegoda!

  • The_mama97mia 19 februari 2009

    Några av mina recept som funkar med nudlar - antingen till eller i.



    Thaikyckling med nudlar

    Thai kyckling wok

  • LinaPH 19 februari 2009

    fantastisk! här ska wokas!

    Santa marias nudlar verkar perfekt för mina matlagningsskills och dessa tre recept måste jag bara testa!

    Tack så jättemycket!

  • LillaJa 19 februari 2009

    Jag köpte sist Blue Dragons äggnudlar fullkorn (iCA), dessa var helt perfekta.
    Jag har just lagt in ett recept som heter "Fläskfilé Char Siu", super gott.
    Åt det i helgen 15/2 rekomenderas.

  • LinaPH 20 februari 2009

    wow, det låter också riktigt gott!
    nu har jag massvis med recept och nudlar att testa!
    tack :D

  • orangekule 20 februari 2009

    Man kan få till studentnudlarna ganska bra om man droppar i lite kinesis soja när de e klara...om man har en budget på tio kronor per dag:p

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.