Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

God välkommsdrink?

  • slarvan 20 juni 2012

    Nån som har nåt bra tips på en god välkommsdrink nu till midsommar? Den ska vara svalkande och inte för söt. Helst inte vara massa olika drycker i utan enkel men ändå god. Vill jättegärna ha goda tips....

  • alindalinda 20 juni 2012

    en enkel, god och svalkande drink är "saint tropez".
    blanda ca 50/50 av rosévin och fanta! massa is!

  • monstertessa 20 juni 2012

    De här brukar vi göra som fördrinkar här hemma, mycket uppskattat, sen att de är supergoda och somriga är ett plus:

    Äppledrinkar:
    Med alkohol: 4 cl Apple sourz, isbitar, fyll upp glaset med Schweppes Pear Lime
    Utan alkohol: Äpplejuice (helst Brämhults nypressade äpplen), isbitar fyll upp med Schweppes Pear Lime

    Jordgubbsdrinkar:
    Med alkohol: 4 cl Artic vodka & strawberry, mosade färska jordgubbar, isbitar, fyll upp med sodavatten (naturell ramlösa går bra)
    Utan alkohol: Brämhulst jordgubb och limedryck, mosade färska jordgubbar, isbitar, fyll upp med sodavatten/naturellt mineralvatten

    :)

  • 7201 21 juni 2012

    Köp en färdig Mojito på systemet och blanda med fruktsoda.
    Kyl den med isbitar ...{party} ev. tillsätt citronskivor...(Y)

  • pihal 21 juni 2012

    Denna drink är kanongod och lite annorlunda
    Fördrink med mangosorbet och apelsinjuice

  • bitten56 21 juni 2012

    Sommarsangria med jordgubbar .Jättegott

    Finns bland mina recept.

  • The_mama97mia 21 juni 2012

    Campari och apelsinjuice

  • drever 21 juni 2012

    Vodka
    Piggelin (eller midori)
    Fruktsoda

  • slarvan 21 juni 2012

    Skrivet av alindalinda den 21 jun 2012

    en enkel, god och svalkande drink är "saint tropez".
    blanda ca 50/50 av rosévin och fanta! massa is!


    Vilket rosévin passar bäst?, jag är lite dålig på rosevin....Dricker nästan aldrig det. Men jag har hört av andra åxå att detta ska vara så gott.


    Dom andra lät åxå gott.....ska testa dom under sommaren här nu :)

  • Mistys 21 juni 2012

    Vår favorit är mycket simpel. Men ofta är ju det enklaste också godast. Om detta är godast är kanske svårt att säga....många bra tips här men ett gott mousserande vitt vin, väl kylt och några jordgubbar är såååå svalkande, sommrigt och gott. Absolut vår favvo fördrink på sommaren. Vi köper alltid
    Prosecco nr 7486 på bolaget
    Detta vin är supergott(Y)

  • petrissa 21 juni 2012

    Mosa några jordgubbar i ett glas, pressa ett par klyftor lime och lägg även dom i glaset. Fyll på med lite vodka, massor av krossad is, blanda runt och fyll upp glaset med sprite.
    Supergott, superenkelt och supersomrigt! :)

  • slarvan 21 juni 2012

    Skrivet av petrissa den 21 jun 2012

    Mosa några jordgubbar i ett glas, pressa ett par klyftor lime och lägg även dom i glaset. Fyll på med lite vodka, massor av krossad is, blanda runt och fyll upp glaset med sprite.
    Supergott, superenkelt och supersomrigt! :)


    Åh, det lät gott....det måste testas. Älskar lime....


    Just nu testar vi den som monstertessa tipsade om...den med apple zours....jisses så god den var. Var ju limesmak på schweppersen. Jättegod!!

  • sju 22 juni 2012

    Skrivet av monstertessa den 21 jun 2012

    De här brukar vi göra som fördrinkar här hemma, mycket uppskattat, sen att de är supergoda och somriga är ett plus:

    Äppledrinkar:
    Med alkohol: 4 cl Apple sourz, isbitar, fyll upp glaset med Schweppes Pear Lime
    Utan alkohol: Äpplejuice (helst Brämhults nypressade äpplen), isbitar fyll upp med Schweppes Pear Lime

    Jordgubbsdrinkar:
    Med alkohol: 4 cl Artic vodka & strawberry, mosade färska jordgubbar, isbitar, fyll upp med sodavatten (naturell ramlösa går bra)
    Utan alkohol: Brämhulst jordgubb och limedryck, mosade färska jordgubbar, isbitar, fyll upp med sodavatten/naturellt mineralvatten

    :)


    Det låter så gott att jag måste spara tråden. :)

  • Parsparresater 22 juni 2012

    Låter gott. Synd bara att det är alkohol i nästan alla. :)

  • slarvan 22 juni 2012

    Skrivet av Puskas1999 den 22 jun 2012

    Låter gott. Synd bara att det är alkohol i nästan alla. :)


    Fast nåt recept här är ju utan alkohol.....och nu var det med alkohol jag sökte efter så....dom här ska testas i sommar. Tack :-)

  • petrissa 22 juni 2012

    Skrivet av Puskas1999 den 22 jun 2012

    Låter gott. Synd bara att det är alkohol i nästan alla. :)


    Den som jag tipsade om går alldeles utmärkt att göra utan alkohol, bara skippa vodkan. Det blir jättegott ändå! :)

  • MosterNettan 27 juni 2012

    Nu är ju midsommarn över för i år. Men en välkomstdrink till sommarens övriga fester, eller bara nåt gott i solen! Här kommer mitt förslag.
    Vit söt martini, mineralvatten gärna med citronsmak och en skiva citron och massor av is! Jättegott.
    Hur många delar av vardera får du bestämma själv...
    Ha en härlig sommar!
    (Y)

  • HakanBengtsson1 4 september 2012

    Har ni prövat Lingon Och Chili på systemet? Alkoholfri visserligen, men toppen med en skvött vodka i. Verkligen bra smak

  • stulle 4 september 2012

    (Y)
    Mousserande vin och svartvinbärslikör. Jätte gott!!

  • MarieN6 20 juni 2013

    Skrivet av slarvan den 20 jun 2012

    Nån som har nåt bra tips på en god välkommsdrink nu till midsommar? Den ska vara svalkande och inte för söt. Helst inte vara massa olika drycker i utan enkel men ändå god. Vill jättegärna ha goda tips....

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.