Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Jul och nyårssnaps

  • Tiadina 31 december 2008

    Hej! Jag måste få rekommendera min Julkryddade snaps. den blev verkligen jättegod, hela stora tjocka släkten tyckte om den, Jag hittade inte korianderfrön men det gick bra utan. Den var mycket enkel att göra och behöver bara stå i två dygn. Jag hällde upp den i en gammal vacker flaska att servera ur , festligt. Pröva!(Y) Receptet finns i min samling, jag lyckas aldrig med att lägga receptet här så jag struntar i det. Gott nytt år och Skål!(L)

  • farmoringer 31 december 2008

    Vad heter den då?

  • farmoringer 31 december 2008

    Julkryddad snaps

    Den här var det säkert..

  • matnjutaren 31 december 2008

    Ha Ha jag skulle precis göra så här...:p
    http://www.matklubben.se/matklubben/Tiadina/kokbok/?id=4200&recipeid=45924&offset=1

    för jag kan inte heller det där med att få till det med "recept-överföring"..:(:p
    Säkert var det den Tiadina menade. :D

  • Tiadina 31 december 2008

    Skrivet av farmoringer den 31 dec 2008

    Julkryddad snaps

    Den här var det säkert..

    Det stämmer. Tack för hjälpen!:D

  • farmoringer 31 december 2008

    Men det är ju så lätt nu för tiden.:D
    Man klickar på där det står infoga recept då kommer det upp en ruta och klicka på ok. sen om ni ser på länken som matnjutaren har lämnat så ser ni receptnumret som ska in mellan klamrarna
    [recept] receptnummer[/recept]
    Numret står efter det andra = tecknet 45942. Det är de siffrorna som ska in där det står receptnummer.

    Var det begripligt tro??

  • matnjutaren 31 december 2008

    Juicekaka i långpanna

    Testing...:p

  • matnjutaren 31 december 2008

    Det FUNKADE! :D
    Tack farmoringer för lektionen. :D(Y)

  • farmoringer 31 december 2008

    Var så lite så....:D (Y)

  • Tiadina 31 december 2008

    Skrivet av farmoringer den 31 dec 2008

    Men det är ju så lätt nu för tiden.:D
    Man klickar på där det står infoga recept då kommer det upp en ruta och klicka på ok. sen om ni ser på länken som matnjutaren har lämnat så ser ni receptnumret som ska in mellan klamrarna
    [recept] receptnummer[/recept]
    Numret står efter det andra = tecknet 45942. Det är de siffrorna som ska in där det står receptnummer.

    Var det begripligt tro??

    Ja det var jättebegripligt, men hur hittar jag numret på receptet?

  • farmoringer 31 december 2008

    Om du ser den blåa länken som matnjutaren hade i sin tråd....så är det två stycken lika med tecken = efter det ståttden andra gången så står det ett nummer till.
    Annars så står det i adressfältet högst upp, där man skriver in adressen till dit man ska.
    Oj,,blev detta begripligt tro??

  • Tiadina 31 december 2008

    Skrivet av farmoringer den 31 dec 2008

    Om du ser den blåa länken som matnjutaren hade i sin tråd....så är det två stycken lika med tecken = efter det ståttden andra gången så står det ett nummer till.
    Annars så står det i adressfältet högst upp, där man skriver in adressen till dit man ska.
    Oj,,blev detta begripligt tro??


    Tackar tackar för all hjälp men jag hittar inte numret ändå, jag måst vara helt nollad på det här......

  • farmoringer 31 december 2008

    Du är inte alls nollad. Jag vet hur det är när man stirrar sig blind och inte ser det man skall se...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.