Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Öltester mm

  • Moork 14 november 2010

    Kolla gärna in min blogg där det testas öl bl.a. Här förekommer även en massa annat matnyttigt{skywalker}. Designen ska ses över men jag hoppas att ni tycker om innehållet.
    http://morkomat.blogspot.se

  • Moork 21 december 2010

    Mikkelers julöl 2010
    http://morkomat.blogspot.com

  • Moork 17 januari 2011

    Test av julöl på
    http://morkomat.blogspot.com

  • Moork 22 februari 2011

    Tre välhumlade våröl under luppen!
    http://morkomat.blogspot.com

  • chrisq 22 februari 2011

    (Y)tack

  • boz1965 22 februari 2011

    Varför inte publicera resultaten på MK istället för att länka bort härifrån? ;)

  • chrisq 22 februari 2011

    :DDjag läser din blogg var dag kul o enkelt ju kram

  • boz1965 22 februari 2011

    Du får ursäkta mig Moork, men jag börjar faktiskt tröttna lite på dina ständiga reklamkampanjer.

    Min enkla åsikt är att du lika gärna kan publicera dina testresultat eller vad det nu handlar om här på MK istället för att bedriva rena reklamkampanjer. Sen kan ju de som vill läsa djupare utläggningar gå vidare till din blogg och läsa mer där.

    Ditt upplägg som det ser ut nu är inte juste varken mot Matklubben eller dess medlemmar. Vill du göra reklam så borde du istället överväga att köpa en annons på sidan. Personalen på Produktion203 hjälper dig säkert mer än gärna med den saken.

  • Moork 22 februari 2011

    Mina inlägg är inte justa mot vare sig matklubben eller medlemmarna???
    Reklam är per definition att försöka öka förtjänsten för ett företag. Matklubben är ju till exempel fylld med reklam.
    Min bloggsida är helt ideell och jag gör den för att jag tycker att det är kul. Kul är det också om många hittar dit såklart.
    Jag kan inte se att mina inlägg, som oftast är precis så korta och intetsägande som andras förutom att jag lägger till min bloggadress, skulle väcka någons anstöt. Det är ju ändå frivilligt att klicka sig dit.
    Är det så att flera tycker att det är jobbigt och surt att se min bloggadress i inläggen så får jag väl sluta....:z
    De som då är intresserade får väl spara adressen:
    http://morkomat.blogspot.com

    Förövrigt så står det i reglerna att man inte ska diskutera sådana här saker i forumet. Fy på dig boz! {pirate}

  • boz1965 22 februari 2011

    Skrivet av Moork den 22 feb 2011

    ...Är det så att flera tycker att det är jobbigt och surt att se min bloggadress i inläggen så får jag väl sluta....:z
    De som då är intresserade får väl spara adressen:
    http://morkomat.blogspot.com...


    Vad jag menar med "ojuste" är att du skriver att du har testat än det ena, än det andra inom mat och dryck och sedan LÄNKAR BORT härifrån. MK är ju en sida med mat och dryck som huvudämne, vilket man inte kan undgå att höra på namnet. ;) Att då länka bort när ämnet är detsamma är inte juste. Bara min lilla åsikt Andra kan ju såklart tycka annat och vara lika berättigade till sin åsikt som jag är till min. :)

    Förövrigt så står det i reglerna att man inte ska diskutera sådana här saker i forumet. Fy på dig boz! {pirate}


    Hehe, och ändå är det just det du gör nu, så "fy på dig" i retur. :D

    Alltså, jag har inget emot varken dig eller din sida. Din sida är väldigt trevlig, inget snack om den saken och själv verkar du vara en kul prick. Men jag (och kanske fler med mig) hade uppskattat om du publicerade åtminstone ett sammandrag av din bloggartikel här och sist bifogade en länk att följa för den som vill läsa lite mer utförligt. Det hade iaf JAG tyckt var mer juste. Eller är jag helt ute och cyklar? o_O

    ----------------
    Edit: Rättat ett stavfel.

  • Bumbis 23 februari 2011

    Skrivet av boz1965 den 22 feb 2011

    Du får ursäkta mig Moork, men jag börjar faktiskt tröttna lite på dina ständiga reklamkampanjer.

    Min enkla åsikt är att du lika gärna kan publicera dina testresultat eller vad det nu handlar om här på MK istället för att bedriva rena reklamkampanjer. Sen kan ju de som vill läsa djupare utläggningar gå vidare till din blogg och läsa mer där.

    Ditt upplägg som det ser ut nu är inte juste varken mot Matklubben eller dess medlemmar. Vill du göra reklam så borde du istället överväga att köpa en annons på sidan. Personalen på Produktion203 hjälper dig säkert mer än gärna med den saken.



    Menar du Boz, att vi inte ska skriva var vi hittat receptet utan skriva in det i en ny tråd. Det skulle bli många trådar i så fall. Visst vill Moork att vi ska kika in hos honom men han går ju inte in på fel trådar och gör reklam som en annan man gjorde.Allt han skriver gäller ju något man äter eller dricker och det är ju en matklubb. Det går jättesnabbt att klicka in på hans sida och kolla och sedan går man tillbaka till MK igen för här finns det mesta.\o/

  • boz1965 23 februari 2011

    Skrivet av Bumbis den 23 feb 2011

    ...men han går ju inte in på fel trådar och gör reklam som en annan man gjorde....


    Känns lite som att du försöker mucka, men jag orkar inte bry mig, så det blir inget med det. :z

  • Bumbis 24 februari 2011

    Varför tror du alltid att det är dig man syftar på. Nu var det Johannes som skrev om sin blogg på alla trådar och det var fler än jag som inte tyckte att det var ok. Jag är inte det minsta intesserad av att mucka med dig och inte med någon annan heller, det är inte min grej helt enkelt.

    Mucka du om du vill, man får ju sig ett gott skratt.{laugh}

  • boz1965 24 februari 2011

    Skrivet av Bumbis den 24 feb 2011
    ...Mucka du om du vill, man får ju sig ett gott skratt.{laugh}


    Kul att man roar nån iaf... :z

  • rulltartan 24 februari 2011

    Vilken kul o fin blogg Moork!

  • chrisq 24 februari 2011

    :DDpuffar(Y)

  • idea_ 25 februari 2011

    Skrivet av Bumbis den 23 feb 2011

    Skrivet av boz1965 den 22 feb 2011

    Du får ursäkta mig Moork, men jag börjar faktiskt tröttna lite på dina ständiga reklamkampanjer.

    Min enkla åsikt är att du lika gärna kan publicera dina testresultat eller vad det nu handlar om här på MK istället för att bedriva rena reklamkampanjer. Sen kan ju de som vill läsa djupare utläggningar gå vidare till din blogg och läsa mer där.

    Ditt upplägg som det ser ut nu är inte juste varken mot Matklubben eller dess medlemmar. Vill du göra reklam så borde du istället överväga att köpa en annons på sidan. Personalen på Produktion203 hjälper dig säkert mer än gärna med den saken.



    Menar du Boz, att vi inte ska skriva var vi hittat receptet utan skriva in det i en ny tråd. Det skulle bli många trådar i så fall. Visst vill Moork att vi ska kika in hos honom men han går ju inte in på fel trådar och gör reklam som en annan man gjorde.Allt han skriver gäller ju något man äter eller dricker och det är ju en matklubb. Det går jättesnabbt att klicka in på hans sida och kolla och sedan går man tillbaka till MK igen för här finns det mesta.\o/


    Skulle tro att det Boz menar är att då Mork startar en ny tråd för varje nytt test han lanserar på sin blogg så kan han lika gärna lägga in hela testet här på MK i stället för att lägga in en länk. Han behöver trots allt bara "klippa" och "klistra" lite om han vill ha det i sin blogg också. Detta så att de medlemmar som inte ids klicka sig fram och tillbaka ändå kan ta del av morks tankar kring nyheter.

    Kan säga att jag av denna anledning ALDRIG har varit in på morks blogg eller någon annan blog som det länkas till på MK

  • Moork 30 mars 2011

    Här följer ett antal testade öl. Alla svenska! Håll till godo!
    Vill du se bilder, utförligare test och betygen så kolla på
    http://morkomat.blogspot.com

    Dugges Kals Stout (11473)
    En ganska smaklös och tunn öl som är en blek variant av stout.

    Mohawk Extra India Pale Ale (1419)
    Ljust bärnstensfärgad med mycket humle, mycket smak och "bite".

    Mohawk vs Amarillo (1415)
    Den enda humlesorten i den här ölen är alltså amerikanska Amarillo som ger en karaktäristisk citrusdoft och smak.

    Oppigårds Spring Ale (1414)
    Oppigårds är ett annat favoritbryggeri som brukar göra bra öl.

  • idea_ 3 april 2011

    Tack Moork :)

  • Moork 11 april 2011

    Påsköl testas gånger 5. Över lag bra betyg. Godast var Nils Oscars Kalaspåsköl.

    http://morkomat.blogspot.com

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.