Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Betygsätt lagade recept......

  • Heisjo 11 mars 2008

    Jag betygsätter alla provade recept, även de som inte var som jag hoppats.
    Jag vill ju själv att mina recept ska betygsättas, även om det inte är toppbetyg. Vi har ju alla olika smaklökar så man får ta både ris och ros.(Y)

    Har oxå bara ett betygsatt recept, och blev jätteglad när jag fått det!
    Så smaka på gott folk och tala om vad ni tycker:p.

  • Kicki8 22 mars 2008

    Vet nån hur det funkar med stjärnorna.
    Har fått meddelande att ett recept är betygsatt med text till.
    Men har också recept som har fått stjärnor utan text och då får man inget meddelande??

  • kattis63 22 mars 2008

    Skrivet av Kicki8 den 22 mar 2008

    Vet nån hur det funkar med stjärnorna.
    Har fått meddelande att ett recept är betygsatt med text till.
    Men har också recept som har fått stjärnor utan text och då får
    man inget meddelande??


    Det undrar jag också varför är det så? Jag betygsätter allt jag prövar. Men hinner inte laga allt gott jag hittar. Det ska gå så fort när man kommer hem från jobbet att det blir det gamla vanliga. Ska skärpa mig:) Glad Påsk alla det som är kvar. Vad härligt att vi går mot ljusare tider:D

  • Lindanemon 22 mars 2008

    Absolut ska jag både kommentera och betygsätta när jag provar någons recept, för jag vill ju att ni ska göra det hos mig med...:)
    Jag undrar , när jag sparar ett recept , som är sparat 14 gånger, varför finns det inget betyg eller ens en kommentar???
    Läste denna tråd nu, skulle svarat tidigare annars.

  • lennali 23 mars 2008

    Skrivet av Lindanemon den 22 mar 2008

    Absolut ska jag både kommentera och betygsätta när jag provar någons recept, för jag vill ju att ni ska göra det hos mig med...:)
    Jag undrar , när jag sparar ett recept , som är sparat 14 gånger, varför finns det inget betyg eller ens en kommentar???
    Läste denna tråd nu, skulle svarat tidigare annars.


    Hej Lindanemon
    Jag tror att vi helt enkelt inte hinner att tillaga alla recepten som vi sparar på oss.
    Så är det för mig i allafall, jag sparar ner så mycket gott och läckert som finns här på Matklubben men tiden räcker inte till, man ska ju äta "sin egen" mat också mellan varven.
    Dåligt samvete får jag för jag vet att andra medlemmar ser att jag har sparat ner deras recept men inget betyg eller kommentar kommer, men det kommer så småning om.
    Jag lovar att jag kommenterar och betygsätter så fort jag tillagar någon annans recept.
    Men jag tycker att vi har skärpt till oss med både betyg och kommentarer sedan detta har tagits upp i diverse trådar. För alla vi tycker nog att det är jätte kul att få dessa kommentarer och då kan vi också "ge" lite glädje.
    Hälsningar Lena

  • Wombat04 23 mars 2008

    Jag säger detsamma, jag har sparat ned en massa recept men inte hunnit laga än. Så alla jag varit och nallat hos, var lugna, så fort jag testat något av recepten kommer jag att tala om det!

    Bella

  • Lovis 23 mars 2008

    Instämmer med dem föregående. Har sparat nästan 200 recept på 2 månader.
    Så fort jag har testat något komenterar/ betygsätter jag.
    Samtitigt är smaken som baken, det viktigaste för min del är att vi kan byta recept
    med varandra. Är en riktig receptsamlare.(Y)

  • zonale 23 mars 2008

    Jag uppskattar att ni skriver i min gästbok eller skickar meddelanden om det är något med recepten som ni undrar över:) Att kommentera när man testat ett recept borde vara en självklarhet.

  • monel 25 mars 2008

    Ett tips för att underlätta är att använda veckomenyn, då är det lätt att hitta till receptet när man ska betygsätta (Y)

  • Jessika 25 mars 2008

    Självklart betygssätter jag och många gånger lägger jag även till en liten kommentar.

  • Milla81 25 mars 2008

    Jag tänker också ge betyg och kommentar - men det lär nog dröja eftersom jag gärna vill prova dom först - och som några sagt innan - det kan ju ta ett tag innan man har hunnit laga allt i kokboken
    Milla

  • monkan1 25 mars 2008

    Så snart jag provat ett recept, så betygsätter jag det. Som sagts tidigare så är ju smaken olika, men det är ju trevligt ändå att få veta vad andra tycker om ens egna recept. (Y)

  • farmoringer 25 mars 2008

    Jag brukar både skriva en kommentar när jag betygsatt och sen skicka ett meddelande i gästboken.....Men, jag har ju tagit upp det i en annan tråd om Angenäma problem. När ska man hinna laga allt. Man vill ju äta sitt eget också plus vanlig mat plus att man vill nykomponera....

  • monel 25 mars 2008

    Såg precis någon som fått en stjärna på ett recept men ingen kommentar. :@ Jag tycker det hör till att man lämnar en kommentar om varför man sätter ett dåligt betyg.

  • zonale 25 mars 2008

    Jag anser nog att man ska motivera både ett bra och ett sämre betyg. När det gäller olika tycke och smak så sparar jag aldrig recept med ingredienser som jag inte gillar! Sedan är det spännande med olika kombinationer också:)

  • Okänd 25 mars 2008

    Tycker samma som er.
    Om inte den som kommenterar rätten tycker den är god så kanske nästa gillar den och vice versa.
    Lämna kommentar så receptutgivaren får veta vad som inte var bra.
    Det ska vi väl tåla,eller hur?
    Skriv gärna en liten hälsning i gästboken också när ni lånar recept,det gör jag oftast.
    Det är så trevligt med några rader,eller vad säger ni?

  • Kaneta 25 mars 2008

    Känner mig tjatig men jag håller med alla. Det är jättekul när man får betyg och en kommentar. Kommentarerna är viktiga. Det kan avgöra om någon mer vågar prova ett recept eller inte. Ger man ett dåligt betyg är det ännu viktigare att man talar om varför och vad det var man inte gillade.

  • miasvante 25 mars 2008

    Jag trodde att det var något fel när man inte kunde se någon komentar fast att den var betygsatt receptet alltså. men om jag förstått det rätt så beror det på att den som betygsatt inte lämnat någon kommentar. Har jag förstått rätt någon som vet?

  • farmoringer 25 mars 2008

    Skrivet av miasvante den 25 mar 2008

    Jag trodde att det var något fel när man inte kunde se någon komentar fast att den var betygsatt receptet alltså. men om jag förstått det rätt så beror det på att den som betygsatt inte lämnat någon kommentar. Har jag förstått rätt någon som vet?


    Du har förstått rätt.. Många bara betygsätter utan att kommentera..

  • miasvante 25 mars 2008

    Det skulle inte att gå att betygsätta utan någon kommentar, eller vad tycker ni?

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.