Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Cencur...?

  • Queenie 3 april 2008

    Håller med enAnnan precis där.

  • Queenie 3 april 2008

    Glömde skriva att jag inte heller är den som har ändrat kommentaren. Skulle jag ändra i en kommentar så skulle det vara om det står något opassande, eller om det är en massa stavfel överallt. Märker jag exempelvis att vissa recept är väldigt slarvigt inskrivna kan det hända att jag skickar tillbaka dem med en kommentar att de får gå igenom texten en gång till. Bilder tar jag bort om det inte föreställer maträtten, vi kan som sagt inte sitta och skicka pm till alla vi tar bort bilder. Bilden ska ju endast föreställa maträtten och inget annat.

  • styvan 3 april 2008

    Ok, klara besked!!(Y):p

  • Ekorrungen 3 april 2008

    Fattar varför dom censurerade t ex Midsommar, det är la inget opassande ord, vad jag vet! :p

  • Ketronya 3 april 2008

    Då skulle jag vilja veta om det verkligen är lika för alla för jag har hittat recept med bild på annat än maträtten
    Om sådana är reglerna så tycker i varje fall jag att det ska gälla för allt och alla.

  • enAnnan 3 april 2008

    Ja numer är reglerna såna.
    Klara och tydliga.
    Och de gäller allt och alla.

    Nu finns ju också Manualen ute om hur man ska skriva ett recept så då blir det kanske lite mindre gnäll på oss som rättar till allt efter reglerna.
    (Y)

  • MrsC 3 april 2008

    Skrivet av catwomisen den 3 apr 2008

    Skrivet av MrsC den 2 apr 2008

    Citat från receptet:
    "Jag tycker bara om hemlagad potatissallad.
    Det här är en god och fräsch potatissallad till grillsäsongen,
    valborg, studentfesten, midsommar..."
    mycket opassande ;-)

    ev. något mer som jag inte kommer ihåg just nu.
    MrsC



    Varför bytte de ut "Valborg" till "sista april"? :o


    Det bytet kan jag inte skylla på någon, för det har jag bytt ut :p
    MrsC

  • Ketronya 3 april 2008

    Okej, så de gamla recepten med "fel" bilder låter vi vara, det kan jag köpa.
    En annan sak jag blivit lite fundersam över är när folk lägger in samma bild på flera recept, tex om man lägger in recept på olika muffinsrecept så använder man samma bild på samma muffins...

  • MammaModesty 3 april 2008

    Skrivet av Ketronya den 3 apr 2008

    Okej, så de gamla recepten med "fel" bilder låter vi vara, det kan jag köpa.
    En annan sak jag blivit lite fundersam över är när folk lägger in samma bild på flera recept, tex om man lägger in recept på olika muffinsrecept så använder man samma bild på samma muffins...


    Håller med dig och det ser vi som godkänner endast om recepten ligger för godkännande samtidigt ligger de med några dagars mellanrum är det svårt att se om bilden är samma som i ett tidigare recept för då måste vi gå in i alla muffinsrecept och titta. Dock kan man ju se om det är ett recept på chokladmuffins och bilden visar ljusa muffins, det är inte lätt för oss som godkänner att se alla gånger vad som är rätt och vad som är fel men vi gör så gott vi kan och försöker godkänna alla recept så fort som möjligt, vilket är trevligt för den som lagt in receptet.

    nu med den nya "guiden" så hoppas vi att det kan gå ännu fortare för alla att få recepten godkända och att det blir lättare att förstå när man lägger in ett recept hur det ska se ut för det är ju trevligt om recepten ser lika ut. När vi läser en mattidning så skulle vi inte vilja sitta och fundera på hur menar dom där och vad är detta... samma sak vill vi ju gärna ha här, åtminstonde jag vill det.

    Jag tycker det är bra med funderingar och frågor o gärna åsikter oxå, man ska alltid tala om när man tycker något är fel och galet som att en text är borta (vilket jag fortfarande inte begriper) har man funderingar så tycker jag man ska kontakta antingen någon av oss som godkänner recepten eller Lind.

    Jag kan bara personligen säga att jag skulle inte plocka bort text eller bild utan att meddela den som skriviit receptet, och i de meddelande på recept jag skiickar tillbaka skriver jag alltid vad jag vill att personen i fråga bör åtgärda, dock har jag inte skrivit under med mitt namn men om det känns bättre för er som får tillbaka ett recept så gör gärna jag det, hur de andra vill göra vet jag inte och kan inte svara för dem men mina meddelanden kan jag gott och väl skriva under med mitt namn.

    nu fick du mycket text i ditt inlägg vilket kanske inte var meningen riktigt, allt var ju inte svar på din fråga utan lite tankar och förklaringar som kom från min sida oxå men jag hoppas att de flesta som läser detta förstår att vi som godkänner är bara vanliga användare som försöker anväda sunt förnuft och hjälpa till att skapa en av de bästa matsidorna på nätet.. :D(Y)

  • enAnnan 3 april 2008

    Jag kan erkänna att jag inte skickar ett pm om jag plockar bort en bild.
    Däremot skickar jag alltid en förklaring om jag sänder tillbaka ett recept,
    och kan även jag skriva under med namn.
    Jag står för det jag gör och tycker
    :)

    Ang samma bilder så är det precis som MammaModesty skriver väldigt svårt att se ibland.

    Men jag kan inte förstå hur man kan vilja ha samma bild flera ggr bland sina recept...
    Lika med alla som sitter och letar bilder på Internet som kan passa och skriver Internet eller google som källa.
    Jag vet ju att bl a Tasteline blev väldigt otrevlig mot en användare här som använt dersas bild...
    Men det är upp till var och en, det lägger jag mig inte i när jag godkänner.

    Sedan håller jag med MammaModesty till 100%!
    I en tidning eller kokbok är ju de flesta recept upplagda på samma sätt, det är det vi vill eftersträva lite. Nu blir det ju svårt då det redan finns så många recept - men vill man redigera om dem så funkar ju det med..
    Eftersom vi är så väldigt många så finns det även väldigt många sätt att skriva recept och beskrivningar på.

    Jag är också för att man frågar om man undrar.
    Man kan ju fråga på många olika sätt..

  • Ketronya 3 april 2008

    Självklart förstår jag att det är svårt att se om någon använder samma bild om det inte åker in för "godkänning" samtidigt, och jag förstår också vilket arbete ni gör, ni som godkänner och det är tur att ni finns (Y)

    Däremot tycker jag det är dåligt av dem som sänder in recept med samma bild på flera olika recept, både för att det blir så tydligt att det inte är en bild på receptet och för att det blir väldigt tråkigt, och bilderna förlorar ju på nåt sätt betydelse...

  • ankianka 3 april 2008

    Skrivet av MammaModesty den 2 apr 2008

    Skrivet av MrsC den 2 apr 2008

    Citat från receptet:
    "Jag tycker bara om hemlagad potatissallad.
    Det här är en god och fräsch potatissallad till grillsäsongen,
    valborg, studentfesten, midsommar..."
    mycket opassande ;-)

    Är det nån som vet att det stämmer, så är det jag.
    Får saker tillbaka hela tiden...:o




    Jag är en av de som godkänner recepten och jag kan tala om att jag hade INTE censurerat din text om jag hade hittat något konstigt hade du fått tillbaka receptet med en liten kommentar om det hela för att ge dig en chans att ändra det så jag tycker det låter märkligt..... om vi hittar ett recept som vi tycker ser konstigt ut så skickar vi alltid tillbaka det till avsändaren med en kommentar om vad som ska ändras, att gå in och ändra en hel text trodde jag inte att någon av oss gjorde, vissa ord kanske man byter ut eller tar bort men inte så att det förstör för receptskrivaren... aldrig.. inte jag iaf... men jag är kanske inte som de andra.. jag vet inte..

  • Queenie 3 april 2008

    Jag hade recept med samma bild för nån dag sen, flera recept på "Amerikanska muffins", som dessutom hette likadant, i beskrivningen stod det lite mer om dem. Jag skickade tillbaka recepten (som jaq tog) och förklarade att recepten måste döpas om, alla kan inte heta exakt likadant och alla kan inte ha exakt likadan bild. Jag skriver också alltid varför jag skickar ett recept tillbaka, varför det inte blir godkänt. Vitsen med att kunna skicka tillbaka recepten, som vi kan nu, det kunde man inte förut, är ju att man trots allt ska kunna vara "anonym" när man gör det. Vad spelar det för roll vem som skickar tillbaka receptet så länge det står varför det inte blev godkänt? Jag står också för det jag skriver, men tycker trots allt inte att man ska behöva skriva under med sitt namn.

  • Queenie 3 april 2008

    jag måste vara blind, hittar ingen guide eller manual nånstans angående hur man lägger in recept. Den borde ju tydligt synas när man kommer till "lägg in ett recept" ...

  • Ekorrungen 3 april 2008

    Skrivet av Ekorrungen den 3 apr 2008

    Fattar inte varför dom censurerade t ex Midsommar, det är la inget opassande ord, vad jag vet! :p

  • Queenie 3 april 2008

    Jag har nog smutsiga linser, hittade det till slut.

  • Milla81 3 april 2008

    Håller med om att det var svårt att hitta - inte direkt iögonenfallande. Rubriken är dessutom felstavad...:p

    Milla

  • Gub_en 3 april 2008

    Det var hemskt vad många här på matklubben som tydligen aldrig gör fel!

    Ni som är så duktiga och ofelbara vet allt och kan allt varför rättar inte ni recept då?

    Ni sitter bara och gnäller på alla andra.

    Nej (Y) för de som sitter på sin fritid med detta.(Y)

  • Queenie 3 april 2008

    Ja det ser jag nu att den är. Men tycker nog inte heller att den är tillräckligt tydlig. Tror att många missar den. Det bästa hade varit om när man klickar på "lägg in ett recept" att guiden kommer upp först, då GÅR det inte att missa den. Tror att många inte läser vad som står överst och missar det p.g.a. det

  • anluk 3 april 2008

    Skrivet av Gub_en den 3 apr 2008


    Det var hemskt vad många här på matklubben som tydligen aldrig gör fel!

    Ni som är så duktiga och ofelbara vet allt och kan allt varför rättar inte ni recept då?

    Ni sitter bara och gnäller på alla andra.

    Nej (Y) för de som sitter på sin fritid med detta.(Y)


    Ingen är perfekt och det tror jag inte heller att någon menar. Alla kan göra sitt bästa det är det allt handlar om.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.