Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Cencur...?

  • Lilljeppe 3 april 2008

    Skrivet av styvan den 3 apr 2008

    Väldigt tråkigt att "någon" av de som godkänner recepten gör på det viset. Själv har alla mina tecknade bilder tagits bort på de recept jag inte har haft någon "riktig" bild till.
    Har tidigare fått kommentar om det av en medlem, innan den personen började med att godkänna recept, men att helt fräckt ta bort bilderna utan att höra av sig är inte bra tycker jag. (N)


    Jag var den som sa till om de tecknade bilderna innan jag började godkänna. Det var då min personliga åsikt att det är tråkigt med en tecknad bild på en fisk när receptet gäller fiskpudding. Har fortfarande samma åsikt, det har uppenbarligen matklubben också.

    Jag har aldrig ändrat någon kommentar i någons recept. Jag får villigt erkänna att jag inte mailar när jag tagit bort någons bild, ska bättra mig på det.

    Om det ligger gamla recept med tecknade bilder och Lind får veta vilka recept det gäller, tar han genast bort dem då det ska vara rätt bild till receptet.

  • Ketronya 3 april 2008

    Skrivet av Lilljeppe den 3 apr 2008
    Om det ligger gamla recept med tecknade bilder och Lind får veta vilka recept det gäller, tar han genast bort dem då det ska vara rätt bild till receptet.


    Gäller det även för de recept som har bild på annat än receptet? Tex en svamp till ett recept på en svampsås?
    Eller en bild på ett choklad till en chokladkaka?

  • Lilljeppe 3 april 2008

    Skrivet av Ketronya den 3 apr 2008

    Skrivet av Lilljeppe den 3 apr 2008
    Om det ligger gamla recept med tecknade bilder och Lind får veta vilka recept det gäller, tar han genast bort dem då det ska vara rätt bild till receptet.


    Gäller det även för de recept som har bild på annat än receptet? Tex en svamp till ett recept på en svampsås?
    Eller en bild på ett choklad till en chokladkaka?


    Ja det gäller även dessa recept. Det ska vara en bild på chokladkakan och inte på chokladen:p

  • Ketronya 3 april 2008

    Skrivet av Lilljeppe den 4 apr 2008

    Skrivet av Ketronya den 3 apr 2008

    Skrivet av Lilljeppe den 3 apr 2008
    Om det ligger gamla recept med tecknade bilder och Lind får veta vilka recept det gäller, tar han genast bort dem då det ska vara rätt bild till receptet.


    Gäller det även för de recept som har bild på annat än receptet? Tex en svamp till ett recept på en svampsås?
    Eller en bild på ett choklad till en chokladkaka?


    Ja det gäller även dessa recept. Det ska vara en bild på chokladkakan och inte på chokladen:p


    Jag håller med, annars förlorar bildfunktionen sin betydelse!
    Dock så känns det lite som att man "tjallar" om man berättar vilka det är...:'(

  • Lilljeppe 3 april 2008

    Så ska du inte känna. Vi alla jobbar ju för att sidan ska vara kanon och den bästa matklubben som finns på nätet.:D Jag har godkänt recept för matklubben sedan december och har sett många tokiga recept. Jag meddelar alltid Lind när jag ser recept som ligger godkända om det är något konstigt med dem. Inte skäms jag för det heller:D Jag gör ju som matklubben vill att jag ska göra(Y) Det är bara att anmäla när du ser felaktiga recept(Y)(Y) Jag gillar gubbarna här:D:p(Y)(L)

  • Ketronya 3 april 2008

    Hehe, okej du har så rätt, förstås (Y)
    Ska man mejla honom då? Vilken mejl har han?
    Jag får ta och göra det, har några som jag vet är "felaktiga", bara ingen blir förgrymmad på en:'(

  • Lilljeppe 3 april 2008

    [email protected] mailar jag alltid till(Y) Blir dom förgrymmade får det stå för matklubbensräkning.:D:p

  • Ketronya 3 april 2008

    Hehe vi kör på det (Y)

    Tack för hjälpen lilljeppe :D

    Och gonatt! :p

  • Lilljeppe 3 april 2008

    Det var så lite så:D Jag har just skickat iväg 6 recept som låg fel. Mikael vill ha hela länken till recepten:D
    God natt

  • Queenie 4 april 2008

    Jag kan inte lova att jag sitter och skickar pm eller mejl varje gång jag tar bort en bild exempelvis. Är det jättemånga recept i kö som ska godkännas har man inte riktigt tid med att sitta och skicka PM. Dessutom när man godkänner receptet försvinner det direkt från listan, då måste man exakt komma ihåg vilken användare det var, leta upp den användaren och den vägen skicka PM.

  • irrevirre 4 april 2008

    Skrivet av Nettie den 3 apr 2008

    Hej alla, Någon som vet var Bohus-malmön ligger? Tydligen bor jag där
    enligt min presentation:'( Nu hittar jag inte hem, får leta upp en karta som
    leder till Malmö:(
    Vem är inne och ändrar saker och ting? Är det någon hackare?


    Samma här såg jag. Det står Bohus-malmön på mig. Där har jag aldrig varit. Kanske alla vi från Malmö blivit ändrade??

  • tina62 4 april 2008

    Skrivet av Queenie den 4 apr 2008

    Jag kan inte lova att jag sitter och skickar pm eller mejl varje gång jag tar bort en bild exempelvis. Är det jättemånga recept i kö som ska godkännas har man inte riktigt tid med att sitta och skicka PM. Dessutom när man godkänner receptet försvinner det direkt från listan, då måste man exakt komma ihåg vilken användare det var, leta upp den användaren och den vägen skicka PM.


    Jag skickar inte PM om jag tar bort en bild. Det blir en faslig massa extrajobb som Queenie säger.
    Man vet ju att bilden skall föreställa maten, kakorna eller drycken. Tycker också då att man inte behöver förklara att man tagit bort bilden.
    Hoppas att detta också står i manualen, kommer inte ihåg allt som står utantill.

  • zudette 6 april 2008

    Tänkte passa på o kolla en sakoch jag tror det hör hemma i den här tråden....-

    Fick backning på ett recept eftersom de/den som godkände receptet tycket att jag skulle korta ner kommentaren!!!! Lite fåning tycker jag ¨- kortade en mening eller två och det blev godkännt! Hur långa får kommentarerna vara? Jag tycker det är kul att skriva lite om vad man lägger ut, varför, historia eller nåt annat av relevans till receptet... det ger receptet en ännu mer personlig touch som jag tror många uppskattar! men jag undrar i alla fall - var går gränsen??

  • Queenie 6 april 2008

    Jag brukar anmärka på om det står en massa kommentarer bland ingredienserna. Där ska det endast vara ingredienser och inget annat. Brukar inte ändra i kommentarerna direkt, rätta till stavfel etc. Men meningen är ju inte att man ska skriva en "halv roman" i kommentaren i alla fall. Nu vet jag inte hur mkt du hade skrivit? Inget jag känner igen att jag skickat tillbaka, i så fall om det står för mkt text bland ingredienserna

  • snutten 6 april 2008

    Står inget om bilder i manualen (om inte jag har blivit blind :p )
    Har för mig att det står någon annanstans.....

  • Okänd 6 april 2008

    Det känns inte lika roligt att lägga in recept nu som förr.
    Jag klandrar ingen och ni som godkänner gör ett fantastiskt jobb,men det är så mycket regler och paragrafer hit och dit.
    Man blir nästan skraj för att göra fel.
    Ingen behöver ta åt sig och jag menar inget illa,utan vill säga hur jag personligen känner det.

  • zudette 6 april 2008

    Tycker inte det är så märkvärdiga regler egentligen.... det har bara styrts upp hur man ska skriva sina recept och det är väl bra! Har inte varit här så länge men har sett recept där receptskrivaren mer förvirrar än nåt annat när man inte skrivit efter den nu givna mallen! När det gäller kommentaren förstår jag också att ni kan behöva be folk korta ner av nån anledning beroende på språkbruk eller allmän rappakalja som inte tillför något (det kanske var det jag åkte dit på??)

    Så (Y) till alla gokännare där ute - ni gör ett bra jobb. Fortsätt vara konsekventa i receptskrivningen men öppna för lite flexibilitet i kommentaren!!!!

  • zonale 6 april 2008

    Jag kan förstå att man kan känna en viss osäkerhet.:( Gör "reklam" för klubben inom min bekantskapskrets och har berättat om hur det är tänkt att fungera. Har även där märkt en oro att göra fel om man skulle bli medlem.

  • tina62 6 april 2008

    Skrivet av hubert06 den 6 apr 2008

    Jag kan förstå att man kan känna en viss osäkerhet.:( Gör "reklam" för klubben inom min bekantskapskrets och har berättat om hur det är tänkt att fungera. Har även där märkt en oro att göra fel om man skulle bli medlem.


    Man ska inte vara rädd för att det blir fel! Alla gör vi fel i början. Nu har vi manualen oxå så det ska bli lättare.

  • systeryster 6 april 2008

    En jättetrevlig sida.:):D:p
    Jag är glad att debatten kom upp innan jag hann skriva allt för många recept.
    Hade helt missat att det fanns en manual.
    Tycker även om att leka, men de lekar jag deltar i är helt rumsrena.Inget behov av censur där.
    Det känns ändå bra att det finns möjlighet att anmäla om någon skulle vara kränkande på något vis.
    Ni gör ett jättebra jobb och jag är glad att ha funnit en inspirationskälla vid matlagning.Det blir lätt samma rätter man tjatar med om och om igen, annars.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.