Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Fler godkännare behövs!

  • The_mama97mia 8 juni 2008

    Ni är ju fina förebilder vet du...

  • Queenie 8 juni 2008

    Tror det kommer bli jättebra med fler godkännare. Dessutom kommer ni få hjälp/tips av Lilljeppe.

  • vegannika 8 juni 2008

    Ibland verkar det som att nya recept läggs in och blir godkända trots att de redan finns.
    Sker det ingen sån granskning? När jag har sökt vissa recept så har jag stött på flera som varit likadana.

  • Lilljeppe 9 juni 2008

    Jo, vi söker efter dubbletter. De gånger som dubbletter går igenom så är det den mänskliga faktorn som ligger bakom. Vi har helt enkelt missat dubbletten. Sen ligger det ju massor av gamla dubbletter kvar sedan tidigare då dessa direktiv inte fanns i matklubben och dessa kan vi inte göra någonting åt.

  • frucaos 9 juni 2008

    Antar att en annan godkännare godkänner ett recept som en godkännare lagt in? (det blev en ganska knepig mening det där... )
    Ska fundera lite på saken, men nog låter det lite intressant alltid.

  • Wombat04 9 juni 2008

    Vi godkännare får inte godkänna våra egna recept, för man blir lätt "hemmablind". Men det sker ingen särbehandling oss godkännare emellan, vi är precis lika obarmhärtiga mot alla. OBS!!! Jag skämtar!!!! Det är kul att godkänna, och man känner att man gör en insats. Just nu sitter jag på jobbet och smyger och godkänner på min lilla femminutersrast ...

  • Wombat04 9 juni 2008

    Det behöver man inte bestämma, molgan. Man godkänner så många man tycker att man vill och hinner med från gång till gång. (Y)

  • anluk 9 juni 2008

    Vissa dgr godkänner man mer andra ingenting. Det är helt upp till hur mycket man hinner. Vi har ingen press på oss att så och så många måste ni göra...
    Kan bara säga att det är jättekul!

  • enAnnan 9 juni 2008

    Jag tycker oxå att det är jättekul.
    Men visst tar det tid. Det är ju bl a därför vi behöver hjälp nu. :)

    Man åtar sig ingenting eller lovar någonting, men det är ju klart att man bör dra av en del recept i veckan, vi underlättar ju för varann.
    Just nu ligger det t ex 137 i kö. Igår betade vi av så det bara var två. Det är väldigt olika och varierande.

  • enAnnan 9 juni 2008

    Så håller jag med övriga skrivare också.
    Datakunskap är inte nödvändigt alls. Men lite kunskap i svenska och grammatik är nödvändigt. Hur man skriver med mellanslag, enheter, versaler osv.

    Vad roligt att det snart kommer fler (Y)

  • enAnnan 9 juni 2008

    Skrivet av vegannika den 8 jun 2008

    Ibland verkar det som att nya recept läggs in och blir godkända trots att de redan finns.
    Sker det ingen sån granskning? När jag har sökt vissa recept så har jag stött på flera som varit likadana.



    Vi söker alltid innan vi godkänner!
    Och dessutom står det ju i Manualen som man ska följa att man själv ska söka så att receptet inte redan finns. Kommer ju t o m upp bredvid i högerspalten om man skriver in ett namn som redan finns så det borde vara lätt att undvika...

    Men som sagt, ibland heter recepten olika, ibland döps de om för att gå igenom - även om vi söker på ingredienslistor oxå. Och ibland missar vi såklart.
    Sedan finns det ju fullt med dubletter kvar sedan Matklubben tillät dem. Men nu är det alltså nya regler, som i alla fall jag välkomnar.
    :)

  • festmaten 9 juni 2008

    Vilka regler gäller?
    Jag fick inte mitt recept godkänt på en drink p.g.a förkortning, så jag fick helt enkelt hitta på ett namn.
    Men här finns ju t.ex. DJ, B52, E-POO bara för att nämna några....

  • Lilloo 9 juni 2008

    Hej kalasmad...
    När det gäller regler så hänvisar vi till manualen... där står allt som har med inskrivning av recept att göra. Den är mycket enkel och bra

  • Queenie 10 juni 2008

    Tråkigt att det alltid ska klagas om vi gör något fel. Tänk om vi skulle klaga varje gång det är fel i recept som vi ska rätta till?

  • Lilljeppe 10 juni 2008

    Alla får samma utlägg då vi har en färdigskriven mall som vi lägger in. Även jag har fått det utlägget när jag gjort fel på något recept. Visst tål vi kritik, men ditt utlägg om basilika var ju ett sådant tydligt fel som vi gjort så det kändes ju löjligt att du ens kommenterade det.

    Jag gillar konstruktiv kritik som vi får. Tex när någon inte förstår vad som är fel. Då kan vi få frågan: Jag tycker jag lägger in rätt, men jag får det inte godkänt i alla fall.
    Då kan vi enkelt svara, oj det var nog fel från vår sida eller jo du ska göra så här.

    Men den kritiken godkännarna fick från dig var urlöjlig i mina ögon. Jag själv har råkat skicka tillbaka ett recept och hänvisat till att det var en dubblett när jag igentligen råkade jämföra med samma recept. Inte betedde hon sig som dig när hon gav feedback på att det faktiskt inte var en dubblett.

  • enAnnan 10 juni 2008

    Och förresten Tobbe kan vi ta lite konstruktiv kritik här.

    Hur kan så många av dina recept heta "Tobbes..." före när de redan ligger ute på andra sajter med samma bild och allt, som du sedan bara överför till din betalsajt Godare Mat??

    Givetvis kan även vi göra fel, precis som du. Jag gillade ändringarna du gjorde sist på din sida när jag påpekade det.. Men även vi gör fel och kan ändra oss när någon påpekar det.

    Att sitta timme efter timme efter timme och bara rabbla av en massa text i recept kan göra att man missar något.
    Förlåt oss för det.

  • enAnnan 10 juni 2008

    Inte en chans att vi skickar tillbaka 10% av dina 3 dagliga recept till dig. Det kan vi lätt kolla upp. Hur många du fått tillbaka och hur många som varit vårat fel eller hur många som varit fel inskrivna...

  • Lilloo 10 juni 2008

    Godaremat kanske själv ska anmäla sig som godkännare och prova på hur hårt det faktsikt är istället för att klaga. Vi gör så gott vi kan, vi är bara människor och ALLA människor kan fela. .

  • GodareMat 10 juni 2008

    Hur de kan heta Tobbes? På grund av att de är komponerade av en och samma upphovsman.

    Med makt kommer ansvar och kan man inte leva upp till det ansvaret kanske man bör omvärdera sitt beslut att acceptera den makten. Min ursprungliga kritik var helt befogad och inte på något sätt otrevlig, men den respons jag fått på den är hårresande...

  • Lilloo 10 juni 2008

    Mikael Lind på matklubben är kontaktad ang detta ärende. Vi får se hur han tar ställning till detta...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.