Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Fler godkännare behövs!

  • GodareMat 10 juni 2008

    Mikael, är då de påhoppen godkännarna står bakom acceptabla när jag i just ett inlägg uttalade önskemål om lite bättre koll?

  • frucaos 10 juni 2008

    Kan konstatera att man kanske behöver lite skinn på näsan (här i Norge heter det bein i nasa) för att vara godkännare... (med tanke på all kritik...)
    Inser mer och mer att det lätt kan slinka med lite fel här och där när man har så många recept som ska gås igenom.
    Hatten av till er som gör jobbet!
    Tycker ni får till det väldigt bra för det allra mesta. (Y)

  • festmaten 10 juni 2008

    Skrivet av Lilloo den 9 jun 2008

    Hej kalasmad...
    När det gäller regler så hänvisar vi till manualen... där står allt som har med inskrivning av recept att göra. Den är mycket enkel och bra


    Jag hittar inget om att förkortningar inte får användas. Där som står att läsa manualen "klicka här" så kommer jag inte vidare.
    Det jag undrade var ju att samma regler bör gälla för alla!

  • enAnnan 10 juni 2008

    Nu vet inte jag vilket recept du menar, jag godkänner en del förkortningar.
    Det står i manualen "Recepten ska skrivas på KORREKT SVENSKA..."

    Men vi godkänner lika och pratar ofta ihop oss om vi är tveksamma.

    Att det finns recept redan, både dubletter, felstavade, fel inskrivna mm har vi ju sagt att och uppmuntrar att man får ändra om man vill.
    För Manualen är relativt ny och innan dess fanns det inga direkta regler, så det finns en hel del (många!)recept som inte skulle passera kollen nu. Som vi skulle ändra eller be er ändra eller helt enkelt ta bort.

  • matnjutaren 10 juni 2008

    Hej! :)
    Jag kan tänka mej med att hjälpa till då och då.
    Sitter ofta här och leker bara typ..*S*
    Så jag kan ju lika gärna göra lite nytta med då ju! (Y)
    Var anmäler man sig?

  • Queenie 10 juni 2008

    Skicka ett mejl till matklubben

  • Dorisrecept 10 juni 2008

    Nu har jag anmält mitt intresse att bli godkännare:)

  • The_mama97mia 10 juni 2008

    Jag har ju anmält intresse redan, men ser nu att det inte är odelat trevligt.... hmmm...
    Har i a f inte hört ngt av matklubben än.

  • marwis 10 juni 2008

    På tal om dubletter: Kollade för skoj skull..... Det finns 65 recept relaterade till Hasselbackspotatis:o

  • Wombat04 10 juni 2008

    Till alla som vill godkänna: Allt har två sidor. Det är jättekul att godkänna, men visst kan man ibland tappa sugen litet när man har ändrat i ett recept enligt Matklubbens regler och det kommer tillbaka igen som det var från början och sedan blir det sura kommentarer från den som skrivit receptet och som känner sig påhoppad. Eller annat som föranleder sura kommentarer. Men det är bara det negativa som syns. Jag lovar, 95% av alla era recept glider lätt igenom.

    Godkännarna är inte tänkta att vara några Olympens gudar som sitter högt uppe på berget och gnuggar händerna av glädje när de ser ett recept som inte följer Matklubbens regler. Det är dessutom inte vi som skapat direktiven, det är Matklubben. Och jag har sett att det finns typ 74 recept som heter Fläskfilégryta. Det beror dels på (som har sagts massor av gånger i den här tråden redan) att en del av recepten tillkom långt innan Matklubbens manual kom på plats, och dels att receptet godkänns om någon ingrediens skiljer. Så ligger det till som det ser ut just nu.

    Så låt inte ev gräl och ilska påverka er lust att godkänna. Vi behöver er! Det är inte svårt att godkänna och vi hjälper gärna till, ni får fråga precis hur mycket ni vill.

  • zonale 10 juni 2008

    Jag har följt den här tråden i "tysthet" och känner att det är synd hur den har utvecklats. Nu tror jag och hoppas att det går att ställa det mesta tillrätta igen för det är väl meningen att vi ska ha trevligt och respektera varandra.?? Direktiven som finns nu kommer i framtiden att minimera att ett stort antal dubletter slinker igenom och det är jättebra. Jag vill återigen framföra att jag är tacksam för att det finns de som vill godkänna trots merjobb och en del otrevligheter. Utan er ingen fungerande matklubb.:)(Y)

  • Lindanemon 10 juni 2008

    :) Jag vill fortfarande gärna vara med och godkänna,
    men jag har inte hört något från Matklubben än... :o

  • Wombat04 10 juni 2008

    Det dröjer nog lite, det vet jag av erfarenhet ... men ha tålamod, klubben kommer att höra av sig! (Y)

  • Queenie 10 juni 2008

    Det ska bli så himla kul med nya godkännare. :-) Vi har riktigt trevligt i vår lilla "hörna". Det kommer ni också att tycka.

  • matnjutaren 10 juni 2008

    Tack för hjälpen Queenie! (Y)
    Har nu anmält mitt intresse oxå. :)

  • Lilljeppe 11 juli 2008

    Jag har i dagarna fått ytterligare 4 godkännare så i dagsläget behövs inte fler godkännare. Jag kommer självklart meddela om vi får behov flera gånger. Nu är det alltså 8 nya godkännare totalt som jag har tagit in. Tack för visat intresse.
    MVH
    Lilljeppe

  • 11 juli 2008

    [:D

  • 20 juli 2008

    Skrivet av dinnerparty den 11 jul 2008

    Skrivet av Lilljeppe den 10 jun 2008

    Tobbe"GodareMat"
    Det är synd att inte du förstår att vi som godkänner är mänskliga och gör fel. Vi gör fel när vi godkänner, när vi lägger in nya egna recept och även i det privata livet gör vi fel. Är vi omänskliga då? Lite fel från oss är det nog bara för dig att tåla. På den mängd vi godkänner så är det inte många % som blir felrättade av oss, men det är dessa % som syns då klagomålen syns. Tänk om du skulle ta och lägga in alla recept vi har godkänt som var rätt, då skulle det bli en lång lista.
    MVH
    Lilljeppe


    Tryckfelsnisse
    Fel bild till texten. Texten ej skriven av dinnerparty

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.