Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hur har du lärt dig laga mat?

  • sussisus 14 november 2010

    När jag var en tio år så bestämde familjen att vi skulle laga mat var fjärde dag (vi var fyra i familjen), och då ingick det att även bestämma vad vi skulle äta.

    Sen beundrade jag mormor väldigt mycket, och hon lagade riktigt god mat och bakade mycket. Och hon lät mig hjälpa till i köket när vi var på besök.

    Annars är det väl självlärt (mamma kan laga mat, men har mest gjort det för att hon måste), brorsan gillar också att laga mat.

  • safir74 14 november 2010

    Grunden lärde jag mig av mamma, hemkunskapen i grundskolan, kostkunskapen i gymnasiet.
    Men dom senaste 10 åren har jag lärt mig av att laga efter olika recept, utan recept, experimenterat och av misstag.
    Och tack vare MK så vågar jag prova på nya saker mer och mer...det är så ROLIGT (L){dance}
    Tidigare kunde du inte hitta detta i mitt kök:
    Dijonsenap, röd currypasta, ketchap manis, japansk soya, kokosmjölk, färsk ingefära (finns säkert mer men jag är lite trött såhära på söndagskvällen).
    Sen när jag hittade denna sida samt även andra matsidor så vågade jag testa nya recept och smaker. \o/

    P.s hoppas det inte blev så rörigt detta är ju trött så Godnatt på er alla därute :z

  • Cassiopeya 15 november 2010

    Skrivet av Ramzell den 14 nov 2010

    Har lärt mig en hel del genom internet, kokböcker, matklubben samt ett intresse för att laga mat som jag tycker är gott, vilket kan vara svårt ibland med tanke på att man är så kräsen.


    Haha ja det är väl lite samma här ;)

  • miabok 17 november 2010

    Fick aldrig hjälpa till i köket när jag var liten. Därför kunde jag ingenting när jag flyttade hemifrån. Har lärt mig i livets skola och fostrat två kocksöner.

  • MosterNettan 20 november 2010

    Mormor var min stora läromästare. Intresset för matlagning har jag fått från henne. Dessutom älskar jag recept och kokböcker som är en stor inspirationskälla.

    Så här har jag skrivit i min presentation:

    ""Min mormor var en fantastisk matmamma som verkligen kunde trolla fram läckra maträtter av vad som helst. Hon har lärt mig vikten av att ha ett bra basskafferi. Från min pappa och farmor har jag säkert ärvt en hel del, pappa var kock till yrket och min farmor var kallskänka.

    Nu är min uppgift att överföra allt som jag fått ta del av, till mitt 16-åriga barnbarn Jane, som verkligen gillar att laga mat med farmor.""

  • edfj 23 november 2010

    Skulle nog säga att det är mest av intresse. Men mamma, pappa och farfar har en stor del i det såklart

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.