Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

"Lekar"

  • snutten 2 februari 2008

    Som sagt...det här är riktigt roligt!!
    Leka kan "ni" göra någon annanstans...
    Får man mail från dessa "fåniga" lekar så
    har man ju själv deltagit i dom (så mycket handlar
    det om att man glömt avbocka och retar sig på skräpposten)
    Hahahahaha det här är inte sant!
    Ursäkta men, vi vuxna är ofta som små ungar i en sandlåda...

    Kan vi lägga ner den här tråden, minska på lekarna och vara
    vänner istället?!?

  • Hurtbulle 2 februari 2008

    Skrivet av umen den 2 feb 2008

    Bäste Tpersson, gå då ut och lek, för det är faktiskt nyttigare. Här leker ni på andras bekostnad.
    Idag har jag tryckt bort 24 svar från dessa fåniga lekar på min hotmail. (N)



    Har du tryckt bort 24 svar från din hotmail betyder det att du varit med och lekt.

  • farmoringer 2 februari 2008

    Som sagt. Antingen går man ju med i leken eller så hoppat man över de trådarna...

  • umen 2 februari 2008

    Jag har inte varit med och"lekt". Jag var dum nog att göra ett inlägg här och det får jag sota för nu genom alla mail som kommer. Så ligger det till!(N)

  • Queenie 3 februari 2008

    Man lär sig av sina misstag. Jag har iband glömt av att avbocka "meddela mig vid svar på detta inlägg". Jag tycker att det automatiskt INTE skulle vara ikryssat utan vill man ha mejl så kryssar man i rutan. Men det här är ju LÖJLIGT. Varför reta sig på lekarna, vill man inte leka så behöver man ju inte det. Kollar du alla trådar som finns på matklubben (det är bara att gå till matforum och bläddra), så ser du att lekarna har inte så stor procent trots allt. Att lekarna är populära bevisar ju bara att man på matklubben kanske vill "leka" lite och inte bara prata mat. Jag förstår absolut inte problemet i den här diskussionen.

    Kommentarer som:
    "Håller med till 100%. Skaffa en lek-community eller lägg tiden på era barn istället för att leka här. Ni som inte har egna ungar kan säkert "låna" några. Det gör jag och det funkar utmärkt!"
    tycker jag är obota löjliga. Jag är trots allt 42 år och tycker det är jättekul att "leka" här ibland, jag brukar ju inte sitta och "leka" med min dotter som är 15½ år. Jo, vi spelade sällskapsspel i kväll, då "lekte" vi kanske.

    Så lägg ner och klaga på lekarna, bry er inte om ni inte själva vill delta. Bäddra fram till de kategorierna ni vill skriva i i stället.

  • Jessika 4 februari 2008

    Jag har själv varit med i flera av lekarna och det är väl helt ok med dom och i början var det lite kul men nu är det så många att man inte hinner med att se övriga trådar eftersom lekarna hela tiden kommer upp. Lite trist tycker jag eftersom det finns en del andra trådar som faktiskt handlar om mat.

    Kanske kan Mikael och gänget göra en flik eller separat ruta för lekarna, tävlingar osv. Då kan själva matforumet få vara just ett matforum.

  • ThomasP 4 februari 2008

    Skrivet av umen den 2 feb 2008

    Bäste Tpersson, gå då ut och lek, för det är faktiskt nyttigare. Här leker ni på andras bekostnad.
    Idag har jag tryckt bort 24 svar från dessa fåniga lekar på min hotmail. (N)



    Jag är ingen vän av de här lekarna (tror inte jag deltagit i någon)men de som vill borde få leka men i ett annat forum//Tpersson

  • Kristiina 4 februari 2008

    Oj, jag blir alldeles förbryllad över ordväxlingen här, nästan värre än att behöva lyssna på Sverker Olofsson, är det så här vi ska ha´t? Dock många kloka ord emellanåt, vill man leka så gör man det, om inte så kan man ju själv göra ett forum för o-lekfulla där det är absolut förbjudet att ens nämna ordet lek. Låter lite som i Ryssland, men men. Jag tycker att det är kul att leka, både här på nätet och i riktiga livet, tycker inte att man ska ta så allvarligt på allt. Vi är ju alla olika, tack och lov, så inte mycket att orda om. Punkt slut!

  • Grytlappen 4 februari 2008

    Sällan har väl en invändning väckt så mycket indignation! Jag tycker fortfarande att dessa "lekar" är enfaldiga, det kan ingen ändra på. Inte heller på vad jag har för uppfattning om alla dem som ödslat tid på dumma svar. Att jag skulle få över 50 svar kunde jag inte drömma om. Jag trodde att det var en högre nivå på klubbmedlemmarnas mentala gåvor. Har visserligen bara läst ett tiotal svar men de säger nog allt om den intellektuella nivån. Om bara något försökt att vara saklig. Ryssland? Sverker Olofsson? Fritt land? Vad fan har dessa med saken att göra!? Jag skäms å era vägnar!

  • Russinet-Korinten 4 februari 2008

    Skrivet av Grytlappen den 4 feb 2008

    Sällan har väl en invändning väckt så mycket indignation! Jag tycker fortfarande att dessa "lekar" är enfaldiga, det kan ingen ändra på. Inte heller på vad jag har för uppfattning om alla dem som ödslat tid på dumma svar. Att jag skulle få över 50 svar kunde jag inte drömma om. Jag trodde att det var en högre nivå på klubbmedlemmarnas mentala gåvor. Har visserligen bara läst ett tiotal svar men de säger nog allt om den intellektuella nivån. Om bara något försökt att vara saklig. Ryssland? Sverker Olofsson? Fritt land? Vad fan har dessa med saken att göra!? Jag skäms å era vägnar!


    I ditt första inlägg skrev du att om någon kunde hitta en vettig anledning till att vara med i lekarna så skulle du lova att gilla dem. Nu skriver du att ingen kan ändra på att du tycker de är enfaldiga.:o
    Sen skriver du som du tror att du är värsta begåvad och alla andra bara har bomull i hjärnan. Det var ju du som startade tråden!! Ville du inte ha svar eller??
    Och jag tycker verkligen inte man ska använda svordomar i texten. Det kan du gör hemma, om du tycker det är trevligt.
    Så fortsätt inte leka proffessor utan skäms å dina egna vägnar istället!!!:@

  • Challan 4 februari 2008

    Härligt skrivet Rozinet!!

  • Grytlappen 4 februari 2008

    Svordomar? det var värst vad du är känslig, då. Bomull i hjärnan? Det hade jag inte kunnat komma på själv att anklaga någon för. Jävligt kul! Tack för den!

  • Russinet-Korinten 4 februari 2008

    Jag sa aldrig att du skrev det, men det var antydningen jag tänkte på.




    P.S Varssego´, förresten!D.S

  • Okänd 4 februari 2008

    SÄTT PUNKT på denna tråd nu.Vi ska väl vara vänner allihopa. Kram till er alla och en BAMSEKRAM till LIBRA(Y)

  • Russinet-Korinten 4 februari 2008

    Bra idé Liliane!

  • farmormor 4 februari 2008

    ÄNTLIGEN!!!!!!!

  • hansdotter 4 februari 2008

    Skrivet av Grytlappen den 1 feb 2008

    Skrivet av umen den 31 jan 2008

    Leka kan ni väl göra någon annanstans!:@ Bara idag har jag tryckt bort 47 svar från dessa fåniga lekar på min hotmail.


    Det var just det jag menade; det kommer så förb. mycket skräp om man missar att avbocka!


    Om man inte skriver något inlägg så behöver man heller inte avbocka! Om man glömmer att avbocka så betyder ju det att man faktiskt varit med och lekt???
    HI,hi,hi :D

  • hansdotter 4 februari 2008

    Skrivet av hansdotter den 4 feb 2008

    Skrivet av Grytlappen den 1 feb 2008

    Skrivet av umen den 31 jan 2008

    Leka kan ni väl göra någon annanstans!:@ Bara idag har jag tryckt bort 47 svar från dessa fåniga lekar på min hotmail.


    Det var just det jag menade; det kommer så förb. mycket skräp om man missar att avbocka!


    Om man inte skriver något inlägg så behöver man heller inte avbocka! Om man glömmer att avbocka så betyder ju det att man faktiskt varit med och lekt???
    HI,hi,hi :D


    Ledsen, jag såg inte sista inlägget innanj jag skrev mitt.... ibland blir det så på min dator. NU sätter vi punkt :D

  • Bowmore 9 februari 2008

    Men hallå....Jag är helt ny på den här klubben, blev lite nyfiken på recept o dylikt. Så fick jag se den här tråden och alla reaktioner och tänkte i mitt stilla sinne: Sicken sandlåda.
    Vill man leka så gör man det.
    Vill man inte leka så gör man inte det.
    Är detta så förtvivlat viktigt att debattera om? Låt de som vill leka göra det och de andra kan väl bara negligera det.
    Varför lägga energi på att tjafsa om en lek-tråd?
    Staten vill ju att vi ska spara energi :D

    För allas väl, slut fred och respektera varandras olika viljor, så mår vi nog bäst.

    Slainthe på Er, gottegrisar.

  • Queenie 9 februari 2008

    Vilket bra inlägg Bowmore! Ja, själv tycker jag det är kul med lekar och det tycker bevisligen ett gäng andra här också. Man sitter och skriver in recept, söker recept, då behöver man göra lite annat ememlanåt!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.