Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Lidl

  • monel 2 april 2008

    Alla ICA och Konsum jag var inne på när jag hade småbarn hade kundtoaletter, även mindre butiker.

    Skrivet av Ketronya den 1 apr 2008

    Kundtoalett brukar väl inte de flesta matbutiker ha? Varken Ica eller Konsum som jag brukar handla på har kundtoalett, så det tycker jag var lite lustig kritik...

  • softis 2 april 2008

    Alla Ica och konsum jag handlar på har kundtoalett:)

    Ang. Lidl finns d bara en sak ja handlar där och det är vit choklad,den är ruskigt god:D Deras mat å frukt är jag inte intresserad av(N)(N)

  • segerwitch 2 april 2008

    :@Jag handlar mkt ofta på Lidl, tycker det är jätte bra att dom öppnade i Bromölla och konkurerade med ICA här .ICA ryckte upp sig med bättre varor sen Lidl öppnade.Håller inte
    med om dålig kvalitet på Lidl.Och förrästen är ICA svensk?????.Tycker också om Netto så det så(Y)

  • zonale 2 april 2008

    Jag gillar också Netto. Tycker överhuvudtaget att det är bra med konkurrensen gentemot de stora jättarna. Handlar ofta på Ica men köper de varor som jag gillar i olika lågprisbutiker. Har inga principer att bojkotta utlänska livsmedelskedjor. Ser fusket inom dagligvaruhandeln i stort oavsett vilken kedja det är.:(

  • evander 2 april 2008

    Varför inte läsa inehållsdeklarationerna på Lidls varor och jämföra med t.ex. Findus, för att inte tala om Dafgårds. Jag har ännu inte träffat på något hos Lidl som är sämre, i det flesta tester som Lidl få vara med i ,brukar deras varor få bra resultat, tex kycklingen som både var svensk o innehöll minst vatten (is), fiskpinnarna som innehöll mest fisk osv. Jag storhandlar alltid på Lidl och de flesta basvaror finns där, men det gäller att vara öppen för att prova något nytt. Har man varit i andra länder som annat än charterturist lär man sig att handla andra varor än de man är van vid. För min del beklagar jag att Lidl tar in så många svenska varor, jag föredrar faktiskt de tyska, de brukar ha höga krav på det mesta i Tyskland,

    Jag är rätt så övetygad att ICA o övriga aktörer på marknaden avsätter en hel del pengar på att sprida rykten om Lidl. Lobbyister för uthyrning finns det gott om. Kan cigarett-, läkemedelsindustrin osv använda sådana ,vore det naivit att inte tro att ICA o övriga aktörer använder sig av samma möjligheter.

    Lite kul är det att inte ens köttfärsen påverkade ICA fantasterna, men lösa rykten om Lidl känner alla till, tom de som aldrig satt sin fot där. Rykten som florerar bland barnen är att det är mask i chockladen och att det inte är kolsyra i drickan (juice kanske?), Ni vuxna som berättar vilka dåliga varor som de säljer på Lidl kan ni inte precisera vilka varor det är och vad som är fel, vore intressant att veta.

    Jag gillar Lidl och handlar det mesta som jag kan där!!!

  • Farmoran 5 april 2008

    Skrivet av henrik e gustafsson den 10 mar 2008

    Bra eller dåligt??

    Har de bra mat?

    Är de miljöbovar?

    Hur många mil rullar deras mat?

  • Farmoran 5 april 2008

    Skrivet av henrik e gustafsson den 10 mar 2008

    Bra eller dåligt??Bra

    Har de bra mat? Ja

    Är de miljöbovar? Nej

    Hur många mil rullar deras mat?Lika långt som till alla andra affärer.

  • monac 5 april 2008

    köp inte tandborstar där!:'(

  • evaldo 5 april 2008

    Varför inte?

  • zonale 5 april 2008

    Skulle vara intressant att veta vilka tandborstar man inte ska köpa. De jag har provat hittils har varit helt ok.

  • monac 5 april 2008

    NEUVO.....nått hette de,helt odugliga!:( 2 pack!

  • monac 5 april 2008

    man behöver mycket tandborstar när de har så god choklad:D

  • MatAnders 5 april 2008

    Skrivet av evaldo den 5 apr 2008

    Varför inte?


    Det kanske sitter någon Tysk och provborstar? ha ha

  • larsokim 10 april 2008

    Handlar ibland på lidl och har nu upptäckt att en del produkter som jag har handlat där inte innehåller så mycket konstigheter. Pärondrickan var det endast konsentrerad päronjuise medan
    euroschoppers innehöll sötningsmedel. Samma gäller skinka som köpts på ica Lönnebergaskinka som innehöll smakförstärkelse E621 men inte rökt skinka från Lidl.

  • larsokim 10 april 2008

    Har ni kollat inehållsförtäckningarna på maten? Handlade Lönneberga skinka på ICA och den innehöll smakförstärkelse E621 medan rökt skinka köpt på Lidl inte innehöll det. Euro shoppers päronjuise innehöll sötningsmedel aspertam medan Lidels päron juise ändast innehöll konsentrat av päron inget mer. Håll koll på innehållet vi Svenskar kanske inte tillverkar så bra mat när allt kommer omkring. Men så var det det här med närproducerat där drar väl Lidl inte det längsta strået.

  • larsokim 10 april 2008

    Skrivet av henrik e gustafsson den 10 mar 2008

    Bra eller dåligt??

    Har de bra mat?

    Är de miljöbovar?

    Hur många mil rullar deras mat?

  • enAnnan 10 april 2008

    Skrivet av evander den 2 apr 2008


    Lite kul är det att inte ens köttfärsen påverkade ICA fantasterna, men lösa rykten om Lidl känner alla till, tom de som aldrig satt sin fot där. Rykten som florerar bland barnen är att det är mask i chockladen och att det inte är kolsyra i drickan (juice kanske?), Ni vuxna som berättar vilka dåliga varor som de säljer på Lidl kan ni inte precisera vilka varor det är och vad som är fel, vore intressant att veta.

    Jag gillar Lidl och handlar det mesta som jag kan där!!!



    Jag har aldrig hört något om maskchoklad eller kolsyra, men det finns människor till att sprida allt bara för att ha något att prata om.
    :)
    Jag gillar inte konceptet av butik, har inget generellt emot deras varor.
    Jag vill ha stort sortiment, mycket och kunnig personal och varuband som är packvänliga.
    Sedan köper jag mycket "märkesmat", mat jag känner igen.
    Vilket jag iofs ser i reklamen nuförtiden att de tagit in mer och mer.
    Och jag vill ha mycket färska varor, som jag inbillat mig att de inte har. Färsk lax, räkor, musslor. Färsk svensk kycklingfilé osv.
    Tyska varor är säkert lika bra, jag vet dock inte om de måste skriva upp ingredienserna i fallande ordning som vi måste här i Sverige.
    Men nuförtiden är ju även Ica holländskt så
    :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.