Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Mattidningar

  • farmoringer 10 augusti 2008

    Det är en annan känsla att sitta och bläddra. Fast jag bläddrar i kokböcker...

  • irko 12 augusti 2008

    Jag nöjer mig med ICAs Buffe den är gratis och bra, resten får jag här på Matklubben och på Tastline samt Arla.se!:)

  • irko 12 augusti 2008

    Tasteline heter det ju!:D

  • popik 12 augusti 2008

    Kan tipsa om mejeribolaget där man kan prenumerera på surdeg och vid varje leverans får man recept på olika matbröd, man kan dessutom bestämma själv hur ofta man vill ha leverans.

  • enAnnan 12 augusti 2008

    Jag prenumerer på Allt om Mat och Laga Lätt och läser ofta Gourmet och Elle Mat och Vin (de få ggr de kommer ut).
    Men Allt om mat är verkligen lika. Har man haft den ett par år så märket man att allt återkommer. Trist...

  • The_mama97mia 12 augusti 2008

    Håller med enAnnan här ovan.... Jag har AlltomMat, brukar prenumerera ngt halvår-år sen säger jag upp o tar paus. Nu har jag Laga Lätt också men ska säga upp den.
    Matmagasinet har jag aldrig hört talas om?

  • Smulpajen 12 augusti 2008

    Har också prenumererat på Allt om Mat för många år sedan. Men det blev mer och mer gourmetmat i alla recept så då slutade jag med den. Mycket dyra och många ingredienser i allt. Det ska vara så flashigt och märkvärdigt i alla tidningar nu. Jag vill ha en tidning som är mer vardagsnära.
    En baktidning skulle också vara kul. Varför finnns det inte det??:o Nu läser jag Martin Johansson blogg om bröd. Den är helt underbar. Har fått mycket inspiration från honom.

  • Ysi 12 augusti 2008

    Laga Lätt tycker jag himla mycket om, har provat en hel del recept från tidningarna och de har varit jättegoda. Har också provat Elle Mat, men det är mer "lyx", kul att titta på bilderna, men Laga Lätt kan jag rekommendera!

  • corvette 12 augusti 2008

    Har i alla år läst recept i tidningar, rivit ur och tänkt att det här ska jag göra,
    men det kommer aldrig eller väldigt sällan längre än så.
    Här däremot hittar jag recept hela tiden och numera lagar jag mat från den här sidan flera gånger i veckan.
    Så mej passar nog det här forumet bäst.

  • Gourmet-Ia 12 augusti 2008

    Själv är jag barnsligt förtjust i mattidningar. Hittar mycket inspiration ifrån "Allt om mat" som svärmor skickar vidare till mig när hon är klar. Dessutom finns det även många trevliga recept i Allers och Hemmets som även de hittar hem till mig.

    Och för att inte snacka om denna toppen-sajten! :p Här finns ju så mycket gott.
    Fast mat-tidningar kommer jag nog fortsätta bläddra i.

  • tilda 12 augusti 2008

    Jag har prenumererat på ett otal mattidningar i perioder, men numera köper jag en då och då när de ser intressanta ut. Gillar matmagasinet och vår bästa mat.

  • stinalena 12 augusti 2008

    Jag prenumererar på laga lätt. Eftersom jag har viktproblem och vissa perioder måste tänka på vad jag äter passar den mig perfekt. Här innehåller alla recept nämligen under 599 kcal/portion. Sen är den perfekt även för den "stressiga". Alla recept tar max 30 minuter att laga.

  • K-kristina 12 augusti 2008

    Har ingen mattidning då jag tycker det är så många goda recept här på matklubben att dt räcker:p

  • anluk 29 augusti 2008

    Nu har jag gått med i Hembakat som du rekommenderade Queenie. Väntar spänt på mitt första paket. :D

  • EliBerg65 15 april 2011

    Kanske dags att ta upp tråden igen? Vilka mattidningar gillar ni bäst just nu? Själv får jag Matmagasinet i födelsedagspresent varje år, men funderar nu på att önska något annat. Tycker kanske att den börjar tappa lite, eller så är det jag som blivit "kinkigare".
    För övrigt: nu finns det en BAKtidning! Jippie!!! Älskar att baka, det blir alltid bakrecepten jag stannar till vid, vilken tidning (eller websida) jag än kollar in.

  • Bumbis 15 april 2011

    Jag prenumererar på Matmagasinet sedan 10 år tillbaka. Kan inte säga att jag lagar jättemycket av recepten men det gör jag inte från det jag sparar här heller. Men trots det en bra tidning. Inspirationen däremot får jag från både tidningar och nätet. Allt om Mat har grannen ibland och kommer in med men jag tycker att det är för mycket annonser och för mycket vin. Skulle nog vilja lära mig mer om vin men inte just nu.

  • Cassiopeya 15 april 2011

    Härligt med en puff av denna tråd :D Jag köpte den nya baktidningen idag, hoppas kunne hitta något smarrig som jag kan göra till helgens fikapauser ute i solen (L)\o/

  • MosterNettan 17 april 2011

    En gång i världen prenumerarde jag på Allt om mat. Hade en ganska stor samling som jag kasserade för några år sedan. Jag gick igenom hela samlingen och rev ur dom sidor jag ville behålla, skrev rent alla och la in på disketter. Som naturligtvis är pajade idag... Jag har hittat igen några av recepten här på Matklubben. Blir lika lycklig varje gång.

    Annars är jag ivrig samlare av kokböcker, köper både nya och gamla som jag hittar på antikvariat.
    En liten del av samlingen jag hade blev tyvärr förstörda när några snorungar inte kunde låta bli tändstickor i källarförråden. Nu förvarar jag allt uppe i lägenheten.

    Arlas recepthäften som man hittar i butik, Coops månadsblad och syrrans ICArecept är också nåt jag samlar på mig. Nu börjar det bli dags att göra en rensning och spara det som är "matnyttigt".

  • MosterNettan 17 april 2011

    Skrivet av edelweis den 9 aug 2008

    Prenumererade på Allt om mat tidigare men tycker att jag finner det jag söker här + kontakten med trevliga och matkunniga människor. :)



    Håller med dig edelweiss, kontakten med alla andra får man inte i nån tidning.

  • Langkok 28 april 2011

    Hittade en stor post med gamla goda Allt om Mat på Blocket. Tyvärr har jag många årgångar redan, men brukar gå igenom dom gamla för att få inspiration. Mycket bättre än kokböcker i alla fall och enklare att bläddra igenom några årgångar än att klicka fram recept för recept. Om jag vet vad jag söker är nätet bra men vill jag ha inspiration och hjälp att tänka i andra banor är gamla tidningar oöverträffat.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.