Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tråden som inte handlar om nått

  • Gnurf 23 april 2009

    Klart det är fritt..jag bara fånar mig som vanligt. Gör som boz...sluta ta mig på allvar....:D

    Skrivet av Lotten_J den 23 apr 2009

    Trodde detta forum var fritt liksom och att man fick skriva det som kändes rätt för stunden....sorry...:o :( Har nog missförstått reglerna.....ska inte göra om det :'(

    Skrivet av Gnurf den 23 apr 2009

    Ja men om Ni bara surrar Vård hela tiden...då måste ju tråden döpas om!?? (H) 3 inlägg är gränsen för vad som kan anses vara sporadiska inlägg...DET vet ju varenda människa. Som i en Gott&Blandat påse ungefär...om man fiskat upp 4 salta godisar efter varandra så börjar man ju undra vad det är frågan om egentligen....:o

    Kan Vi inte prata lite om Flugfiske nu!??

  • Blanche 23 april 2009

    Gnurf undrade om jag var ett fruntimmer och om det känns bättre så kan jag vara det...


    :D

  • Lotten_J 23 april 2009

    Ja jag tänkte att nu är det bäst jag sköter mig så folk inte blir arga på mig.....Blickar tillbaka på "förr i tiden" :o Men nån gång är du väl ändå allvarlig eller?
    Kan ju ändå berätta att dagen startade inte bra, jag for och glömde hunden på bilverkstan...hade låtit honom följa med och när jag blev upphämtad för att få skjuts hem så kom jag ihåg att visst fasen....hunden.....Hur pinsamt är det då?


    Skrivet av Gnurf den 23 apr 2009

    Klart det är fritt..jag bara fånar mig som vanligt. Gör som boz...sluta ta mig på allvar....:D

    Skrivet av Lotten_J den 23 apr 2009

    Trodde detta forum var fritt liksom och att man fick skriva det som kändes rätt för stunden....sorry...:o :( Har nog missförstått reglerna.....ska inte göra om det :'(

    Skrivet av Gnurf den 23 apr 2009

    Ja men om Ni bara surrar Vård hela tiden...då måste ju tråden döpas om!?? (H) 3 inlägg är gränsen för vad som kan anses vara sporadiska inlägg...DET vet ju varenda människa. Som i en Gott&Blandat påse ungefär...om man fiskat upp 4 salta godisar efter varandra så börjar man ju undra vad det är frågan om egentligen....:o

    Kan Vi inte prata lite om Flugfiske nu!??

  • Gnurf 23 april 2009

    Var det hunden där på bilden!?? Isåfall skulle jag nog vara lite försiktig...:D Du måste börja stressa mindre Lottis...jobbar du inom Vården eller...:p

  • Stighastrup 23 april 2009

    Eftersom jag startat denna tråd kan jag säga att det finns inga regler om hur många inlägg där får vara. Vill nån prata av sig om t.ex. vårdköer, finns det här möjlighet att få prata ut sitt missnöje eller ros.

  • Lotten_J 23 april 2009

    Ja inte kör jag med flugfiske i alla fall :p


    Skrivet av Gnurf den 23 apr 2009

    Var det hunden där på bilden!?? Isåfall skulle jag nog vara lite försiktig...:D Du måste börja stressa mindre Lottis...jobbar du inom Vården eller...:p

  • Gnurf 23 april 2009

    Flugfiske är faktiskt vääääldigt avstressande...det påstår en väldans massa av utövarna. Själv flugfiskar jag inte överhuvudtaget...men det vete fan...att stå där vid strandkanten och kriga med Myggen å jämföra (på Fiskares vis) sina storfångster...hur kan det vara avstressande!?? Inte vet jag...men det har jag iaf läst i en bok nån gång...:o

    Själv ligger jag precis just nu med laptopen i famnen i solskenet på altanen, det är shortsväder idag :), lyssnar på soft jazz...Carmen McRae (tyvärr lite bortglömd)...det är avstressande...(Y)

  • Blanche 23 april 2009

    De mänskliga flugfiskare jag sett tycks inte vilja prata med någon alls, utom kanske just myggen, eftersom de står mol allena mitt ute i ödemarken.

    Då tycker jag mycket bättre om så kallat grönländskt pärlbroderi - bra sysselsättning för allergiker. Ja det varken dammar eller luktar.

  • Gnurf 23 april 2009

    Men du vet...det är kanske just det där som ÄR den avstressande faktor. Helt enkelt att kunna komma ifrån fruntimren en stund, missförstå mig inte nu...visst är det härligt med kvinnor ibland...men inte HELA tiden för jösse namn....:p

    Skrivet av Blanche den 23 apr 2009
    ...eftersom de står mol allena mitt ute i ödemarken....

  • Gnurf 23 april 2009

    Gud vad KUL att Vi pratar om Flugfiske NU...(Y)

  • crollan 23 april 2009

    Hmm...
    Visst, det är underbart att flugfiska och njuta av lugnet, ljudet av naturen och allt det där.
    Men visst är det märkligt att om man själv inte har varit med vid fisket ,så kommer ens sambo alltid hem och berättar om alla GIGANTISKA fiskar, men du får aldrig se dem. Än mindre tillaga dem... :p

  • Gnurf 23 april 2009

    Vadå...får du följa med och flugfiska ibland!?? :o

  • crollan 23 april 2009

    Jajamän, det har hänt, men sdet var ett bra tag se´n nu. Du vet när man var nykär och allt det där...
    (L)

  • Lenkan 23 april 2009

    Jag blir vansinnig på mina bihålor! De har varit täppta i flera veckor. Ingen snuva, inget snor, bara täppt. Jag har aldrig varit allergisk förr, så jag vet inte vad fasen det kan vara. Men det gör mig galen, jag kan inte sova ordentligt på nätterna!:@

  • Ullis1 23 april 2009

    Stackare om det är allergi du fått.
    Själv är jag sååå tacksam att jag inte har pollenallergi eller hösnuva!!! Jag tycker så synd om alla som lider av detta då vi gått/går in i dessa tider nu.

  • Blanche 23 april 2009

    Bihåleinflammation är inte alls roligt! :(
    Men har du provat med "nästvätt"?:o
    Ja endera en sådan där som ser ut som en mycket liten vattenkanna eller en som ser ut som en bautastor spruta - köpes på apoteken. Den senare heter eller snarare tillverkas av Nasaline och man suger upp koksaltslösning däri, sätter munstycket mot ena näsborren och trycker försiktigt in saltlösningen. Det rinner förhoppningsvis ut genom den andra näsborren. Upprepas med den andra näsborren. Första 3 ggr var det skitläbbigt - tyckte jag, men nu gör jag det varenda morgon och ibland mitt på da'n också.

    Jag känner bara till sprutvarianten och inbillar mig att den är bättre eftersom du har större möjlighet att reglera hastigheten än om du använder kannmodellen.

    Jodå en ordentlig bruksanvisning bifogas.

  • Lenkan 23 april 2009

    Skrivet av Ullis1 den 23 apr 2009

    Stackare om det är allergi du fått.
    Själv är jag sååå tacksam att jag inte har pollenallergi eller hösnuva!!! Jag tycker så synd om alla som lider av detta då vi gått/går in i dessa tider nu.


    Tack, jag hoppas att jag inte är allergisk, har ju aldrig varit det förr och har ingen som helst lust att bli det nu :(

  • Lenkan 23 april 2009

    Skrivet av Blanche den 23 apr 2009

    Bihåleinflammation är inte alls roligt! :(
    Men har du provat med "nästvätt"?:o
    Ja endera en sådan där som ser ut som en mycket liten vattenkanna eller en som ser ut som en bautastor spruta - köpes på apoteken. Den senare heter eller snarare tillverkas av Nasaline och man suger upp koksaltslösning däri, sätter munstycket mot ena näsborren och trycker försiktigt in saltlösningen. Det rinner förhoppningsvis ut genom den andra näsborren. Upprepas med den andra näsborren. Första 3 ggr var det skitläbbigt - tyckte jag, men nu gör jag det varenda morgon och ibland mitt på da'n också.

    Jag känner bara till sprutvarianten och inbillar mig att den är bättre eftersom du har större möjlighet att reglera hastigheten än om du använder kannmodellen.

    Jodå en ordentlig bruksanvisning bifogas.


    Jag gjorde det när näsbesvären började i januari, men det hjälpte inte. Tog även till metoder som att tugga rå pepparrot (fy vad sorgligt det var) och och dricka pepparmyntsolja i varmt vatten. Tyvärr så var det ingenting som fungerade!
    Nu gnäller jag mer än jag brukar för att jag är gravid och varje liten krämpa och åkomma är hundra gånger värre än förr (N)

  • Blanche 23 april 2009

    Du har inte provat att kontakta någon doktor?

  • zonale 23 april 2009

    Nu måste jag nog ta dig, käre Gnurf, ur villfarelsen att det är bara män därute i vadarstövlar och flugfiskeväst!! Jag var nog en av de yngsta det året som höll på att flyta upp och ner nedströms iförd vadarbyxor. Skämt åsido så har jag flugfiskat i 30 år, nåja lite mindre frekvent på senare år men i alla fall...:p

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.