Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tråden som inte handlar om nått

  • Gnurf 23 april 2009

    Ja men det låter ju rimligt...Kvinnor flyter ju mycket bättre än Män....(L)

  • bernit 23 april 2009

    Skrivet av Gnurf den 23 apr 2009

    Flugfiske är faktiskt vääääldigt avstressande...det påstår en väldans massa av utövarna. Själv flugfiskar jag inte överhuvudtaget...men det vete fan...att stå där vid strandkanten och kriga med Myggen å jämföra (på Fiskares vis) sina storfångster...hur kan det vara avstressande!?? Inte vet jag...men det har jag iaf läst i en bok nån gång...:o

    Själv ligger jag precis just nu med laptopen i famnen i solskenet på altanen, det är shortsväder idag :), lyssnar på soft jazz...Carmen McRae (tyvärr lite bortglömd)...det är avstressande...(Y)


    Gnurf om du gillar soft jazz så tipsar jag om en amerikansk trumpetare som heter Chris Botti, inte så känd i Europa men ganska stor over there - och soft

  • pedalen1965 23 april 2009

    Jaaaaa idag fyllde jag min vattentunna med den lilla fontänen. Satte mej sen med en kopp kaffe och lyssnade på porlet och tittade på fåglarna som visst var jättetörstiga. (L)

  • bernit 23 april 2009

    Skrivet av pedalen den 23 apr 2009

    Jaaaaa idag fyllde jag min vattentunna med den lilla fontänen. Satte mej sen med en kopp kaffe och lyssnade på porlet och tittade på fåglarna som visst var jättetörstiga. (L)


    Skall göra rent och starta upp min sprinklerdamm över helgen - då får jag också lyssna på porlet igen

  • pia61 23 april 2009

    Är ledig ända till måndag och här nere i söder ska vi få sommarväder till helgen, så jag tänker ligga i solstolen det mesta av helgen...(L)(L)(L)(H)
    skit i trägår´n!!! (N) den får man pyssla i en annan gång!!!

  • Gnurf 23 april 2009

    Åhh...tusen tack bernit...inte hört talas om honom förr, men hittade massor med Chris Botti på Spotify. Får lyssna vidare imorgon och i helgen...(Y)

    Jag är en riktig musiclover, närapå audiofil med stereo i 35kSEK klassen. Allätare, lyssnar verkligen på precis allt...varav jazz då är en klar favorit. Men idag blev det först Indochine och sedan Carmen McRae i några timmar...så smaken är verkligen bred...(L)

    Skrivet av bernit den 23 apr 2009

    Skrivet av Gnurf den 23 apr 2009

    Flugfiske är faktiskt vääääldigt avstressande...det påstår en väldans massa av utövarna. Själv flugfiskar jag inte överhuvudtaget...men det vete fan...att stå där vid strandkanten och kriga med Myggen å jämföra (på Fiskares vis) sina storfångster...hur kan det vara avstressande!?? Inte vet jag...men det har jag iaf läst i en bok nån gång...:o

    Själv ligger jag precis just nu med laptopen i famnen i solskenet på altanen, det är shortsväder idag :), lyssnar på soft jazz...Carmen McRae (tyvärr lite bortglömd)...det är avstressande...(Y)


    Gnurf om du gillar soft jazz så tipsar jag om en amerikansk trumpetare som heter Chris Botti, inte så känd i Europa men ganska stor over there - och soft

  • Gnurf 23 april 2009

    Dags att vädra bikinin igen då Pia...(Y)

    Skrivet av pia61 den 23 apr 2009

    Är ledig ända till måndag och här nere i söder ska vi få sommarväder till helgen, så jag tänker ligga i solstolen det mesta av helgen...(L)(L)(L)(H)
    skit i trägår´n!!! (N) den får man pyssla i en annan gång!!!

  • Stighastrup 23 april 2009

    Jag skulle också vilja ha en fontän men min bättre hälft blir kissnödig. Ang jazz är jag som en svamp med nya artistnamn. Jag har ett program: "Radiotracker" som finns att ladda ner från PC för alla’s hemsida, som söker efter vilken musik man vill, och sparar den. Betalversionen till ca 250:- har större sökvolym och spar t.ex. också alla youtube-filmar du tittat på. Och det är alltsamman lagligt. Jag har hittat så mycket bra musik i senaste halvåret och lärt mycket jazz att känna. Jag har annars mest lyssnat till klassisk genom livet. En ny artist för mig är Wynton Marsalis. Han är helt enorm bra. Kolla in honom!

  • 123Linnea 24 april 2009

    Sitter och väntar på att få åka och hjälpa till med städningen efter dotterns fest. Låter väl som ett sant fredagsnöje!?

    Funderar över makens födelsedag i september. Tar nog med honom och barnen till Stockholm då. Barnen har aldrig varit där - och för oss vuxna var det länge sedan.
    Men var ska man sova? Hotell räcker nog inte pengarna till...

  • Stighastrup 24 april 2009

    Goggla t.ex. på "hotel stockholm"
    September är en bra månad. Fynd och prutläge samt kristider. Sommergästerna är borta och kongress och mässor har knappast börjat säsongen, men om de har, är natten till fredag, lördag och söndag billigast.

  • Gnurf 24 april 2009

    Ha...hittade 727 låtar med Wynton Marsalis på Spotify...tack Stighastrup...(Y)

    Skrivet av Stighastrup den 23 apr 2009

    Jag skulle också vilja ha en fontän men min bättre hälft blir kissnödig. Ang jazz är jag som en svamp med nya artistnamn. Jag har ett program: "Radiotracker" som finns att ladda ner från PC för alla’s hemsida, som söker efter vilken musik man vill, och sparar den. Betalversionen till ca 250:- har större sökvolym och spar t.ex. också alla youtube-filmar du tittat på. Och det är alltsamman lagligt. Jag har hittat så mycket bra musik i senaste halvåret och lärt mycket jazz att känna. Jag har annars mest lyssnat till klassisk genom livet. En ny artist för mig är Wynton Marsalis. Han är helt enorm bra. Kolla in honom!

  • flabban 25 april 2009

    Vilken bra tråd, att få prata om vad som helst som inte följer någon tråd.
    Idag har jag varit på biblioteket och lånat en ljudbok. Eftermiddagen ska vi på dop. Vårt första barnbarns barn ska döpas. Solen skiner. Livet är härligt. :D

  • Blanche 25 april 2009

    Har i em varit på mitt livs första Stickkafé!! Det var ett tiotal kvinns och alla hade tagit med allehanda stickalster till beskådande. Ja endera halvfärdiga eller så helfärdiga:D

    Min Möbiusstickning förundrade några och att fösöka lära ut hur man lade upp maskorna blev lite för klurigt eftersom det är min allra första.. Nu ska jag öva på en "slingerbult". Ser ut som en stickad spiral-girlang och man har den lämpligen som en sorts 'halsduk'. Annars kan du säkert ha den som julprydnad:p

    Till hösten blir det fler slika aktiviteter men då ska de heta Handarbetskafé. :)

  • stepp567 27 april 2009

    Jag har jobbat hela dan!!!

    Har inte suttit i solstolen.:(
    körde och handlade efter jobbet.

    Är LEDIG imorgon Skööönntt.....(Y)

  • popik 29 april 2009

    Ska på jobbintervju imorron, så håll tummarna alla MK-are att jag får jobbet.

  • Blanche 29 april 2009

    Alla tummar ska hållas! (Y)

  • stepp567 17 maj 2009

    Hur gick det med arbetsintervjun popik?(Y)

  • sivan52 17 maj 2009

    Har varit och kollat på mitt barnbarn när han sprang Lilla Göteborgsvarvet.

    Han var gör duktig!!

  • Babzan 17 maj 2009

    Kan någon vettig människa förklara för mig varför en 19 årig kille vill till Årjäng? Han ska på anställningsintervju där imorgon och det ligger ca 35 mil från Enköping! och han är beredd att flytta dit om det behövs:( Jag gillar inte idén men håller tyst och försöker se positiv ut men det är inte lätt.
    Snälla finns det inte någon som har ett restaurangjobb, musikaffärsjobb eller jobb som gitarrist/basist att erbjuda på närmare håll?

  • Lotten_J 18 maj 2009

    Vi mammor mår nog mer "dåligt" än barnen då de flyttar. Min son flyttade 90 mil bort för par år sedan pga tillfälligt jobb och det kändes i mamma-hjärtat men nu är han tillbaka igen. Det är bra att ungdomarna är villiga att flytta för många ggr kan inte hemorten erbjuda just det de letar. Skulle min yngste son flytta, han som nyss blivit pappa, så skulle det inte kännas roligt för man känner ju att man vill ha dem nära. Så sonen spelar gitarr? Det gör min son nr 2 i ordningen också
    / L


    Skrivet av Babzan den 17 maj 2009

    Kan någon vettig människa förklara för mig varför en 19 årig kille vill till Årjäng? Han ska på anställningsintervju där imorgon och det ligger ca 35 mil från Enköping! och han är beredd att flytta dit om det behövs:( Jag gillar inte idén men håller tyst och försöker se positiv ut men det är inte lätt.
    Snälla finns det inte någon som har ett restaurangjobb, musikaffärsjobb eller jobb som gitarrist/basist att erbjuda på närmare håll?

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.