Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hur ser ditt julbord ut ???

  • MrsC 22 december 2010

    Helstekt kalkon á la Ingelsta :p

  • 7201 13 oktober 2011

    Så var det snart dags igen.... vill ha några nya tips på Jul tillbehör på Julbordet......(L){eat}

  • OlssonsPastejer 20 oktober 2011



    Inte så gott PÅ julbordet som EFTER. Om du gillar att baka med så rekommenderar jag denna varmt!

  • DoctorWho 12 december 2011

    Puffar
    Jag behöver tips på vegetariska rätter som smakmässigt passar ihop med julmaten.

  • elleave 12 december 2011

    Skrivet av Transporter den 12 dec 2011

    Puffar
    Jag behöver tips på vegetariska rätter som smakmässigt passar ihop med julmaten.


    Det här kan jag rekommendera:
    Grönkålsgratäng

  • chrisq 12 december 2011

    (Y) det bästa är all hemlagad sill i alla former o grönkåls stuvningen o ålen är nummer ett

  • Mistys 15 december 2011

    Puffar denna tråd lite då jag tänker testa lite nytt till jul. Ska bla testa Kycklingaladåb i år efter recept här på MK!

    Kanske finns fler nya ideér?

  • soccermum 15 december 2011

    Skrivet av OlssonsPastejer den 20 okt 2011



    Inte så gott PÅ julbordet som EFTER. Om du gillar att baka med så rekommenderar jag denna varmt!


    {question}
    Blev väldigt nyfiken ju ;)

  • Lenkan 15 december 2011

    Svärfar envisas med att ha hemgjord bearnaisesås på julbordet varje år :s
    Och American Cheesecake till efterrätt

  • conrad95 15 december 2011

    Något som är gott att ha på julbordet är
    Rödbetsgravad lax
    Gravad strömming med senapssås
    och något smarrigt efter maten om man orkar vill säga
    Saffrans pannacotta med pepparkaks smul och blåbär.:)

  • Mistys 16 december 2011

    Skrivet av Transporter den 12 dec 2011

    Puffar
    Jag behöver tips på vegetariska rätter som smakmässigt passar ihop med julmaten.


    Här har jag hämtat många recept till mitt vegetariska julbord. Kan bla rekommendera "senapssill" på aubergine som faktiskt smakar som riktig.

    http://vegomums.com/tema.php

  • Cassiopeya 17 december 2011

    Skrivet av OlssonsPastejer den 20 okt 2011



    Inte så gott PÅ julbordet som EFTER. Om du gillar att baka med så rekommenderar jag denna varmt!


    Det här receptet finns inte längre? Borttaget för att det var en dublett kanske? Vad var det för ngt?

  • alindalinda 17 december 2011

    Skrivet av Transporter den 12 dec 2011

    Puffar
    Jag behöver tips på vegetariska rätter som smakmässigt passar ihop med julmaten.



    ALLTSÅ! finsk kålrotslåda! må det vara det godaste jultomten bjudit på!

  • alindalinda 17 december 2011

    för övrigt. kålrotslåda, sill (senaps samt mammas egna löksill) kallrökt lax, gröt, vörtbröd och starka ostar.

  • littlejohn 17 december 2011

    Skrivet av Transporter den 12 dec 2011

    Puffar
    Jag behöver tips på vegetariska rätter som smakmässigt passar ihop med julmaten.


    Här finns tips
    http://www.greenoption.org/recept/julmat.html

  • Suomenneito 17 december 2011

    Finskt-svenskt med lite inslag av engelskt till kaffet.
    Kålrotslåda, och min släkts speciella potatislåda (ingen socker här, utan potatisens och vetemjölets egen sötma efter måånga timmar i ugnen), finska rosolli (rödbetor, morötter, gullök och saltgurka i mycket fina små bitar), avokadoröra, sill, jansson, köttbullar, prinskorv, grönsallad.
    Problemet är efterrätten - skulle gärna vilja ha en lättlagad, god, som man orkar även efter allt ovannämnda... Bra tips?

  • MosterNettan 18 december 2011

    Jag ska bara bjuda la famiglia på jullunch i år, därför blir mitt julbord minimalt.
    Risgrynsgröt utan mandel då vi har en nötallergiker.Kålsoppa, har fått bra recept här på sajten.
    Skinka, vitkålssallad, köttbullar, en liten janssons frestelse. Ernst´s julsalat (som jag döpt till Ruccolasallad med västerbottensost om ni vill söka efter den här)
    Glögg, öl, snaps och julmust.

  • klantig 22 september 2012

    Skrivet av wildlife den 9 okt 2010

    Vad det gäller sötosten så kanske det är våran Jämtländska grynost ni är ute efter... :)

    Kolla in denna sidan: http://favoritrecept.blogspot.com/2007/11/jmtlndsk-grynost.html


    Äntligen ett recept som liknar mormors sötost men hon använde inte messmör utan kokade ostmassan i vassle i flera timmar.
    Måste prova det här recepten så jag får veta om det är en snabb variant av den sötost jag är van vid :)

  • Anderstam 22 september 2012

    Janssons frestelse har alltid funnits på bordet.
    Senaste åren har jag även fått krav på att även göra matsson.
    Eftersom kraven kommer ifrån barn så är det bara att lyda.
    Julen är ju barnens högtid.
    Matssons frestelse

  • 7201 22 september 2012

    {eat}
    Här kommer ett bra recept på Kålrotslåda...men jag använder grädde istället för mjölk och inget mjöl....jag använder också en tredjedel morötter för en finare färg...vad jag hört så smälter man den kraftiga Julmaten bättre om man äter Kålrotslåda {eat}(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.