Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Lidl skräck eller inte?

  • 26 december 2007

    Jag handlar vissa varor på Lidl.
    Deras korvar är toppen! Innehåller mer kött,
    upp till hela 98%, dessutom är de billiga och
    smakrika.
    Rötter och grönsaker är också fina och billiga.

  • isalivia 2 februari 2008

    Första gångerna jag handlade på Lidl fick vi en del konserver som var riktigt bom-skott. Cyklar förbi ett Lidl nu till och från jobbet och handlar ibland. Utbudet har blivit bättre, de har tagit in alltfler kända märken som priset är bra på. Tycker Lidl är OK att handla vissa saker på, men ska jag storhandla väljer jag Willys eller ICA Maxi.

  • MysanSi 2 februari 2008

    Lidl har mycket skoj tycker jag sen skulle jag aldrig få för mej att köpa kött eller fisk där. Dock tycker jag inte att man ska välja bort dom helt för dom har en hel del frysta grejer som är jättegoda.

  • MammaIrene 2 februari 2008

    Jag har inte handlat på Lidl så många gånger, men de gånger jag varit där har jag både haft possitiva o negativa åsikter...
    Jag kan inte tänka mig att åka o storhandla där, då de har lite (konstigt) sortument tycker jag.
    Kvaliten kan också skifta o jag anser att Maxi vinner i längden. Sedan har jag också hört att deras personalpolicy inte är i närmelsevis bra, å det får man ju också ta in i beaktande o inte uppmuntra såana kedjor.....

  • jatte 2 februari 2008

    (H) Kan hålla med vissa inlägg gällande personalen och ordningen, men Lidl har många intressanta produkter som oftast smakar väldigt gott & till ett bra pris, Ge dig tid när du besöker Lidl speciellt när det gäller tex, pålägg, korvar.
    Annars så blir det mäst City Gross eller Maxi när jag storhandlar.

  • Linn_Z 2 februari 2008

    Skrivet av lennali den 24 dec 2007

    Har ingen Lidl affär på orten, jag är ICA frälst (trots köttfärsskandalen).


    Att det är Ica-butiker som fått skit just nu är bara en tillfällighet. Har jobbat på Coop, Ica, Vi, samt hos en del "egna" restaurangägare. "Snusket" finns överallt, det beror mycket på rutiner och hur sugen butiks-chefen är att kunna göra bra resultat...

  • markus 2 februari 2008

    Så som Lidl verkar behandla sina anställda och media, har de nåt att hålla undan. Därav har jag aldrig ens varit in i nån av deras butiker.

  • jas65 2 februari 2008

    För mig finns det vissa aspekter att inte handla där Pgr av personalpolitik, ägarförhållande mm. Handlar vad jag skall ha på Ica, Coop, Willys, samt Citygross men inte på Lidl .

  • Fishli 2 februari 2008

    Jag bor på gotland och där har vi inget lidl, men när jag kommer förbi går jag gärna in.. Dom har goda chips och yougurt och andra godsaker, och som sagt billiga grönsaker och frukter, och jag kan hålla med om personal m.m. men ändå, jag jobbar i en VI-butik och har det inte så mycket bättre själv.. Det är ändå en erfarenhet för dom som arbetar där, eller?

  • pehrzonflickan 3 februari 2008

    Lidl är sämst, men jag handlar där ändå!

  • isalivia 3 februari 2008

    Håller med om att om man tar sig tid, kan man hitta en del roliga saker. Finns en hel del goda korvar, jättebra fryst tonfisk (jättegod att grilla!) och ska man ha barnkalas är det bra och mycket prisvänligt att köpa läsk, chips och godis på Lidl.

    Köttfärs har jag köpt där men då har det varit Scans färdigpackade och inte den tyska, frysta köttfärsen som också finns.

  • sturlasson 3 februari 2008

    jag ser snarare ett annat problem med dessa lågprisbutiker
    ju mer lågprisvaror från utlandet vi köper,desto fler lokala matproducenter får stänga ner.
    lågprisjättarna sätter prisnivån på produkterna så lågt att man tvingar ner kvalitén på varorna på konkurrerande märken eller ser till att dom dör ut
    bara en tanke...

  • bejofr 3 februari 2008

    Jo det är ju sant att lokala producenter lider, men å andra sidan lider vi som konsumenter när alla priser höjs hela tiden. skulle handla kyckling klubbor en dag på maxi och priset hade höjts med 25!% sedan sist gång. Jag handlar tacksamt där jag har råd med sakerna.

  • joulanta 3 februari 2008

    Lidl är en ganska bra äffär tycker jag!
    Grönsaker och frukter är både bra och billigt. Multivitaminen på flaska är en riktig höjdare, casew-nötter, pistage-nötter,vanliga jordnötter på burk är också väldigt bra. Den lufttorkade skinkan-serrano-skinkan är supergod! Annars handlar jag även på både Maxi och Willys. Det gäller att vara prismedveten, i dagens samhälle!
    Mvh joulanta

  • Lilltrollet 3 februari 2008

    (H) Jag har varit på Lidl mera förr när jag bodde granne med en Lidlbutik. Vissa saker är helt ok som de har men på det hela taget är jag (precis som jag läste någon annan hade sagt) "ICA frälst". Men Lidlreklamen är bra, det är den! Fast det måste jag säga: ICAs reklam slår allt. Det är nästan så man väntar varje vecka på den senaste! :p

  • Bernadette 3 februari 2008

    Det är bara trams att att Lidl eller willys varor skulle vara av dålig kvalitet, p ga de låga
    priserna, de statusfixerade som inte känner på matens kvalitet,resonerar ofta så.
    De grönsaker o frukt som finns där har mycket bra kvalitet, när några vänner till mig
    som är kockar ska snabbhandla just frukt o grönsaker så föredrar de Lidl framför andra
    kedjor. som halvvegetarian är jag mycket nöjd. fast naturligtvis så är ju utbudet inte så
    varierat.

  • Lilltrollet 3 februari 2008

    Skrivet av Bernadette den 3 feb 2008


    Det är bara trams att att Lidl eller willys varor skulle vara av dålig kvalitet, p ga de låga
    priserna, de statusfixerade som inte känner på matens kvalitet,resonerar ofta så.
    De grönsaker o frukt som finns där har mycket bra kvalitet, när några vänner till mig
    som är kockar ska snabbhandla just frukt o grönsaker så föredrar de Lidl framför andra
    kedjor. som halvvegetarian är jag mycket nöjd. fast naturligtvis så är ju utbudet inte så
    varierat.


    Nej låga priser behöver inte alls betyda dåliga varor. Absolut inte! Jag bor nu långt ifrån närmast Lidlbutik och det har nog påverkat mitt val av livsmedelsaffär en del. Jag har absolut inget emot Lidl annars. :)

  • sturlasson 3 februari 2008

    kvalité och pris går alltid hand i hand
    kockar på bra resturanger är väldigt petiga med sina råvaror
    scan t.ex förbehåller deras bästa kött till resturangerna bla "klass1 och "utmärkt"
    vidare så handlar dom mot grossister eller möjligtvis centrallager
    dom springer varken på lidl eller ica
    det är verkligen skillnad på det köttet vi köper på t.ex ica och det du får på en bra resturang
    om dom skulle köpa alla sina varor på lidl skulle dom inte kunna motivera sina höga priser på sin mat..dessutom skulle ett antal stjärnor falla av.
    så visst är det så att man får det man betalar för..alltid!
    om man nu vill komma billigt undan så åk till bönderna och köp direkt av dom

  • Lisabet 3 februari 2008

    Ica är min favoritbutik, men jag handlar även på Coop.
    Har även tittat in på vår Lidl-butik och visst finns det varor som jag har handlat där, men kött och
    mjölk köper jag inte. De är faktiskt mycket billigare har jag konstaterat, när jag jämfört priser med
    mina vänner som handlat där. Men ändå har jag svårt att ta till mig butiken på något sätt. Jag
    känner samtidigt ett stressmoment vid kassorna och det är inte bra. Man känner sig inte riktigt
    välkommen.

  • Jessika 4 februari 2008

    Lidl i Vallentuna är en jättebra butik. Jag handlar i alla fall 30-40 % av maten hos dom. Trevlig personal och alltid rent. Fräscha grönsaker och frukt. Visst händer det att något är slut men det gör det ju i alla butiker. Lidl har dessutom en hel serie med Rättvisemärkt produkter, en serie med "light" produkter (för oss som vill ha det) och mycket av deras fisk är dessutom MSC-märkt.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.