Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Lidl skräck eller inte?

  • mastertj 4 februari 2008

    Jag gillar ICA Maxi, Lidl, Willy:s, Coop och ÖoB. Finns bra och dåligt med allt, i alla slags butiker, det står klart men framförallt är dessa billigare och har ett stort sortiment (kanske just det som gör det billigare?). Förut bodde jag nära Willy:s och ÖoB, nu bor jag nära Maxi och Lidl. Handlar mycket oftare på Maxi men törs medge att det sannolikt är en vanesak. (Dessutom har de fler varor på Maxi än Lidl här; Maxi Helsingborg är helt enkelt större än Lidl, även om jag inte varit på det andra Lidl vi har i Helsingborg så tror jag sortimentet är ungefär lika stort - dvs. mindre än Maxis - där med.)

  • Libra 4 februari 2008

    Vi har inget Lidl här i Luleå än så länge..... handlar mest på Ica Maxi, Ica Kvantum o Ica Supermarket.....kan väl kalla mig en ica-frälst.....men handlar ibland på Willys oxå....(Y)

  • MammaModesty 4 februari 2008

    Jag handlar på Lidl en del varor och när det är billigare än i de andra affärerna... jag tycker att Lidl är en okej affär (förutom personalpolitiken då) men med tanke på att de bara står och väntar på att vårat systembolagsmonopol ska försvinna så håller de god klass med de andra affärerna... ICA maxi har vi endast i Karlstad ca 8 mil bort och visst handlar vi där ibland men inte så mycket mat då jag tycker att Maxi i karlstad håller enormt dåligt mått på kött och grönsaker.. och inte sjutton är det så mycket billigare heller... jo ex irländsk färs... men har testat den och den innehöll massor.. o då menar jag massor med vatten... så varför betala för vatten när färsen på lidel är svensk och håller mycket god kvallité. däremot har vi en "vanlig" ica affgär och en coop o mellan dem handlar jag gärna på ica.. sen handlar jag även på Pekås....

  • Superbruden 4 februari 2008

    Har följt de flesta diskussioner om Lidl´s handla eller inte handla i detta diskussionsforum.
    För tillfälet bor jag i Tjeckien och här är Lidl en affär dit folk med pengar går och jag upplever det som om det är en rätt ok affär att handla i.
    Kan oxå säga att vi har otroligt bra service i Sverigen jämfört med här.
    Ibland kan jag känna mig utsvulten efter en leende kassörska som hälsar på mig när jag lägger upp varorna på bandet.
    Men det är lätt att bli hemmablind, jag hade tendenser att kritisera när jag bodde i Sverige men har kommit på bättre tankar här nere.
    Vi flyttar hem till sommaren och jag längtar redan efter att få gå och handla.
    :)

  • saranilsson 4 februari 2008

    Jag är helt emot Lidl, p.g.a personalpolitiken först och främst.
    En vän till mig arbetade på Lidl och slutade efter inte alls lång tid då hon var tvungen att ha ett vitt pannband på mig när hon hade mens för att få gå på toaletten så pass ofta som hon behövde.
    Och ni andra tjejer vet väl kanske att man iallafall inte behöver springa speciellt ofta, så det känns ju inte bara kränkande utan även mycket löjligt.

  • sheep_pooooorn 4 februari 2008

    jag håller med saranilsson helt och hållet. deras personalpolitik är rutten rakt igenon. hemsk. dessutom är deras matvaror av dålig kvalité.

  • evaldo 4 februari 2008

    Ingen ordnign i butikerna, tomembalage ligger ivägen överallt och ingen som vet någonting om man frågar. Bottenbetyg över lag.(N)(N)(N)(N)(N)

  • 15 februari 2008

    Billig bärs :D

  • fyran4 15 februari 2008

    Skrivet av Superbruden den 4 feb 2008

    Har följt de flesta diskussioner om Lidl´s handla eller inte handla i detta diskussionsforum.
    För tillfälet bor jag i Tjeckien och här är Lidl en affär dit folk med pengar går och jag upplever det som om det är en rätt ok affär att handla i.
    Kan oxå säga att vi har otroligt bra service i Sverigen jämfört med här.
    Ibland kan jag känna mig utsvulten efter en leende kassörska som hälsar på mig när jag lägger upp varorna på bandet.
    Men det är lätt att bli hemmablind, jag hade tendenser att kritisera när jag bodde i Sverige men har kommit på bättre tankar här nere.
    Vi flyttar hem till sommaren och jag längtar redan efter att få gå och handla.
    :)

    Har varit flera sommrar som barn i Tjeckien och ja.. de är inte speciellt trevliga i någon affär.. Inte bara Lidl.
    Tror att det fortfarande bara går på och jobbar sina exakta skift och sen stänger. Glömmer aldrig då tjeckein fortfarande var under komunistiskt styre.. De stängde precis! inte 5 min efter om man bad snällt.. nepp!
    Alla gamla kvinnor i fula klänningar och inget leende man var typ i vägen.
    Posetivt va?
    Häri sverige så har vi bättre service och får vi inte det så går vi till ett anant ställe. Enkelt!

  • JohannaY 15 februari 2008

    Har själv jobbat på Lidl och och tycker att deras färskhetskontroll slår ICAs med hästlängder. Det skulle alltid vara snyggt och prydligt i allt från grönsaksdisk till toapapper vilket betyder att man sällan hittade den tråkiga och dåliga frukten som ICA kan ha i sina diskar. Sen sattes allt som hade kort datum på "rea" med 30% lapparna, på ICA kan man hitta fil, mjölk och dyl. som går ut samma dag eller dagen efter. Handlar ganska sent på kvällarna och då har inte Lidl öppet annars tycker jag att det är trevligt att handla där som omväxling.

  • 19 februari 2008

    Skrivet av Amika den 24 dec 2007

    Jag handlar inte på lidl, på grund av deras personalpolitik. En av mina närmaste vänner jobbade där förut som personalchef. Hon slutade för att hon inte klarade av att behandla sina anställda så dåligt som företaget krävde.
    Jag är ica frälst, trots köttfärsskandalen. Men handlar även på willys och rätt pris ibland.


    Är det inte jobbigt att ljuga... eller så kanske du har fått bakom bakfoten vad din vän gjorde där.

    Personalchef är eller var hon garanterat inte där iaf.

    Förövrigt säger Handels (dvs facket) att Lidl inte behandlar siona anställda bättre eller sämre än andra, snarare bättre.

    Om du inte vill handla där är det helt okej men sprid inte massa lögner.

  • 19 februari 2008

    Skrivet av saranilsson den 4 feb 2008

    Jag är helt emot Lidl, p.g.a personalpolitiken först och främst.
    En vän till mig arbetade på Lidl och slutade efter inte alls lång tid då hon var tvungen att ha ett vitt pannband på mig när hon hade mens för att få gå på toaletten så pass ofta som hon behövde.
    Och ni andra tjejer vet väl kanske att man iallafall inte behöver springa speciellt ofta, så det känns ju inte bara kränkande utan även mycket löjligt.


    Tror du på historien om råttan i pizzan också eller tomten.

    Fan vad man kan vara korkad.

    Pannbandshistorien är en vandringssägen. Läs på nätet hittar du fler...

    Pannbandet är rött i originalhistorien som kommer från tjekien innan Lidl öppnade där...

  • Beccis 19 februari 2008

    Vet inget om deras reklam, men jag älskar deras köttbullspyttipanna, som de dessvärre inte saluför längre. Åtminstone inte här nere i Skåne. :(

  • Cayenne71 19 februari 2008

    Jag köper enstaka varor på Lidl. De har en grymm klyftpotatis i en grön påse som jag gillar. Goda jordnötter, billig paprika, Arlas jordgubbsfil (här har de Milko), tvättservetter till småfolket =o)

  • Amber 20 februari 2008

    Lidl här har ingen ordning alls...
    Så ska jag handla blir det på Willys ,ICA lr Coop.
    Även om Lidl har billigare varor så tycker jag främst bara om deras frukt & grönsaksdisk...
    Sen ska man handla lite mera så orkar jag inte fara runt i flera olika affärer...
    Lat som man e =)

  • fyran4 20 februari 2008

    Här storhandlar vi ca 1 gång i månaden och då ligger Willys och ica Maxi. Vi har ca 10 mil in till Skellefteå.
    Annars så handlar vi på "vanliga!"ica eller kosum.. som bara ligger 3 mil från oss.:)

    Mne det blir ändå billigare att ta en runda en gång i månaden och då handla mera och billiga kläder och annat men behöver..
    Visst ska man gynna landsbygdens affärer men då man handlar och det går 500kr för 2 påsar och man inte fattar vad man handlat som är så dyrt.

  • kickilitoo 20 februari 2008

    Jag tycker lidl är helt ok, dom har vissa varor som inte andra har och alltid fräsch frukt och grönt avdelning. Annars blir det mesta på willys. Man får ju tänka lite på ekonomin oxå, alla har det inte lika gott ställt.

  • Heisjo 20 februari 2008

    har både willys, lidl, och ica hos oss. handlar ALDRIG på lidl, deras utbud är mycket litet och torftigt.blir bara irriterad när jag går dit.

  • Fiona 20 februari 2008

    Jag handlar 90% på Willys för att det ligger bäst till och har bra priser. Sedan gillar jag att de har 3 prisklasser på nästan allting, så om man känner för att "lyxa till det" kan man köpa en märkesprodukt medans om kassan är snål kan man ta något av de billigare märkena.
    Handlar kanske 8% på ica. Det ligger fel till från där vi bor och vi har inte bil någon av oss så det blir bara när man är där med någon annan eller om man ändå är på köpcentret där Maxi ligger.
    Handlar nog ungefär 2% på Lidl.. Blir inte mer för att det ligger lite för långt från bussen, men annars har jag inget problem med deras varor direkt utan anser att man får det man betalar för.
    Sedan har de faktiskt vissa saker som får mig att gå dit o handla Enbart för att jag vill ha det märket dom har som ingen annan har o som är godare där ifrån.

  • storgreven 20 februari 2008

    Håller med om att lidl personalpolicy är under all kritik. Men visst! handlar gör där i bland.Men det blir frukt godis,juicer och rengöringsmedel.Mjölken är det inget fel på heller.Men kött handlar jag aldrig där.
    Då är det citygross som gäller.Sen har vi en lokal kedja som heter östensson där handlar jag också.Dom tar sina flesta varor från våra lokala odlare.
    (Y) Åse

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.