Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

billiga maträtter

  • maria_wijk 29 september 2009

    Billigaste budgettipset jag kan ge är att äta efter säsong, som just nu är ju priserna låga på rotfrukter t.ex. samt att jaga extrapriser.

    Exempel på budgetmat kan vara tonfisksås.
    Tonfisk och tomatsås

  • Annelijo 29 september 2009

    Risotto lite köttfärs gul lök paprika ris soya ketchup salt och peppar kanske bacon,rör ihop!!
    falukorv med hönsbuljong soya krossade tomater timjan ,makaroner.Potatis purjolöksoppa med korv i .pannkakor sedan gör crepes av de som blir över.potatis ochkorv gratäng ,skiva potatisen gul lök tärna korven köp keldas ostsås häll på in i ugn ,Jättegott.Hoppas att det är något som faller dig i smaken(Y)
    Annelijo

  • Majainorr 29 september 2009

    Passa på att storhandla kött och köttfärs när det är x-pris...
    Här kommer några förslag från mig!
    Potatispannkaka
    Karrégryta
    Pasta- och baconlåda
    Tortellini- och köttfärsgratäng

  • Eliza602 21 oktober 2009

    Mitt tips är en köttfärgryta som räcker länge. Bryn köttfärs o lök, späd med buljong och kryddor och släng i vad du har hemma! brukar ha i vitlök, potatis och morötter i bitar och låt koka. Det blir en stor gryta som kan frysas om man vill.(Y)

  • martina63 21 oktober 2009

    Bra tråd!
    Att veckohandla och köpa billigt efter säsong måste ju vara det mest ekonomiska och säkert även mest miljövänligt. På en del orter kan man handla matvaror på nätet (tex NETXTRA mfl) ibland kan det bli billigare än att åka till butiken, eftersom du får full koll på hur mycket du handlar för (även om utkörnings och pack kostnader ibland tillkommer). Det är lite tråkigare kanske än att besöka butiken, men man handlar bara precis det man behöver och utsätts inte för lockvaror tex.
    Plus att maten kommer hem till dörren, inget släpande eller köande i affären. Har provat själv några gånger och var alltid nöjd med varorna och priset.

  • hanstom 21 oktober 2009

    en hackad lök, 1- 2 msk tomatpasta, lite chili i någon form,1 burk makrill i tomat,½ fiskbuljongtärning,
    ½ dl grädde. kokas ihop i denna ordning tillsätt ev svartpeppar o ost med smak i efteråt.
    Ätes med nöje till pasta i någon form. Billigt snabbt o gott till 2 personer

  • jimboz 21 oktober 2009

    Grytor och gratänger är billigt...Köp kött när det är billigt och gör Gulasch och annat skoj. Falukorv(Stroganoff)
    Makaronipudding
    Köttfärs med Tacoblandning
    Baka ditt eget bröd
    pajer( inte nyttigt men mättande)
    Tunna ut köttgrytan och få en soppa istället

    Hoppas det var något :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.