Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

ALLA Facebookare - SE HIT!!!

  • Eery 3 mars 2010

    Skrivet av jimboz den 3 mar 2010

    Jag har ju konto på FB men går bara in då jag fått mail om något som berör just mig..Typ mail eller personligt meddelande...Annars så hänger jag hellre här och det är ju en form av beroende det också..Hur man än gör så har man arslet bak...


    Hahahaaaa ja precis

  • jimboz 3 mars 2010

    Förr var Söndagen en vilodag. vi kanske borde införa en Internet fri dag istället.:)

  • Eery 3 mars 2010

    är du galen Jimboz??? vad skulle vi internetneroende göra då???
    mig veterligen finns det inga behandlingshem för oss än{hypnotized}

  • agaleb 3 mars 2010

    På facebook kan ju åtminstone välja sina bekantskaper och inte som här få kontakt med vilken skit som helst. Har inte varit inne här på länge, men ser att de som bidrog till att jag la ner min verksamhet på denna sajt dominerar och förhäver sig fortfarande. Usch då. Här är det ingen trevlig ton. Finns så många andra trevliga matsajter.

  • jimboz 3 mars 2010

    Skrivet av agaleb den 3 mar 2010

    På facebook kan ju åtminstone välja sina bekantskaper och inte som här få kontakt med vilken skit som helst. Har inte varit inne här på länge, men ser att de som bidrog till att jag la ner min verksamhet på denna sajt dominerar och förhäver sig fortfarande. Usch då. Här är det ingen trevlig ton. Finns så många andra trevliga matsajter.



    Ojdå ! Vilken verksamhet har min herre idkat på MK då ?
    Inget olagligt får man hoppas {cowboy}

  • redd 4 mars 2010

    Lite tragiskt att alla nybörjare på nätet inte fick samma hårda skolning som en annan på mitten av 90talet.

    1. Lämna ALDRIG ut mer information om dig själv än du måste.
    2. Skapa ett var virituella indentiteter för forum etc. alla med lite olika stil, mål och intressen.
    3. Har du ett konto som är kopplat till dig t.ex. genom facebook var väldigt försiktig med vad du skriver.

    Jag menar, ärligt talat, var har vi för glädje att veta exakt vem jimboz är? Han är jimboz helt enkelt, om han sedan är bonde eller heter kamprand spelar väll ingen roll?

  • jimboz 4 mars 2010

    (Y)

  • idea_ 4 mars 2010

    Skrivet av Eery den 3 mar 2010

    är du galen Jimboz??? vad skulle vi internetneroende göra då???
    mig veterligen finns det inga behandlingshem för oss än{hypnotized}


    Hörde för några år sedan om nått som kan vara en urban ledgend, nämligen ett virituellt behandlingshem för internettberoende.... på internet... :D

  • Josses 4 mars 2010

    Skrivet av agaleb den 3 mar 2010

    På facebook kan ju åtminstone välja sina bekantskaper och inte som här få kontakt med vilken skit som helst. Har inte varit inne här på länge, men ser att de som bidrog till att jag la ner min verksamhet på denna sajt dominerar och förhäver sig fortfarande. Usch då. Här är det ingen trevlig ton. Finns så många andra trevliga matsajter.


    Skrivet av boz1965 den 2 mar 2010

    Varning för bluffuppgradering på Facebook:

    http://sakerhet.idg.se/2.1070/1.298900/dyrbar-bluff-cirkulerar-pa-facebook?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+TechworldSkerhet-SenasteArtiklar+%28TW%3A+S%C3%A4kerhet+-+senaste+artiklar%29


    Är en relativt ny skribent här på MK, har mest vandrat runt på olika trådar, har ibland skrattat gott och ibland funderat på om jag läst rätt och bara skakat på huvudet.
    Men som tur är så känns det väldigt bra att jag bor i Sverige där vi får säga vad vi tycker, tänker och känner i väldigt stor utsträckning.
    Denna tråd började ju som en bra varning till oss alla, men vissa inlägg är ju lite mysko men vem ingen tvingar oss ju att varken skriva i eller läsa dessa trådar.
    Jag gör ju detta för nöjes skull.

  • Okänd 4 mars 2010

    Skrivet av agaleb den 3 mar 2010

    På facebook kan ju åtminstone välja sina bekantskaper och inte som här få kontakt med vilken skit som helst. Har inte varit inne här på länge, men ser att de som bidrog till att jag la ner min verksamhet på denna sajt dominerar och förhäver sig fortfarande. Usch då. Här är det ingen trevlig ton. Finns så många andra trevliga matsajter.


    Det som är tragiskt med den här siten är väl att man inte kan avsäga sitt medlemskap, har man väl gått in här så....
    Då skulle man ju slippa såna som dig.

  • boz1965 4 mars 2010

    Skrivet av agaleb den 3 mar 2010

    På facebook kan ju åtminstone välja sina bekantskaper och inte som här få kontakt med vilken skit som helst. Har inte varit inne här på länge, men ser att de som bidrog till att jag la ner min verksamhet på denna sajt dominerar och förhäver sig fortfarande. Usch då. Här är det ingen trevlig ton. Finns så många andra trevliga matsajter.


    Men snälla nån...

    Att läsa och skriva i MK's forum är helt frivilligt. Det gäller bara att ha en öppen inställning till saker och ting. Gillar du inte vissa personer här är det inte svårt alls att ignorera dem, eller att hitta en sajt där DU får lov att dominera (eller kanske domdera).

    MK är en matsajt som, i allra högsta grad, är LEVANDE och det vill väl de flesta av oss att den ska vara. Forumen är välbesökta och det händer saker i dem, vilket man inte kan säga om många andra matsajter där det ibland kan gå dagar mellan inläggen. Här tar det oftast inte mer än några minuter innan man får svar på sitt inlägg.

    Vi snackar lite "skit" och har allmänt trevligt här. Okej att det ibland kan bli gruff och hårda ordväxlingar, men det löser sig för det mesta av sig självt. Det är "ingen big deal", som en känd gatukökskedja brukar säga i sin reklam.

    Hoppas att du kan hitta en annan trevlig sajt om du inte gillar sällskapet här.

    Ha det gött! (L)

  • Gnurf 4 mars 2010

    Men Bozze...var nu lite förlåtande mot Agaleb...det var inte alltför längesedan ditt resonemang var det precis omvända (L) kring substitution av Matsajter. Back in the Dark Ages...you know...(A)

    Gud vad mycket nya roliga Smileys som dykt upp (H)

  • boz1965 4 mars 2010

    Skrivet av Eery den 3 mar 2010

    trevligt med alla åsikter... nån som använder facebook och är av en mer positiv inställning?...


    Jag har egentligen ingenting emot FB, men som IT-proffs (hoppas att jag får lov att kalla mig det ;)) menar jag att man måste vara ytterst försiktig med uppgifter om sin egen person och information och inte lämna ut sånt till vem som helst. Somlige, särskilt de i tonåren har inte riktigt greppat det. Därför tycker jag att det är viktigt att varna när det är befogat.

  • boz1965 4 mars 2010

    Skrivet av Gnurf den 4 mar 2010

    Men Bozze...var nu lite förlåtande mot Agaleb...det var inte alltför längesedan ditt resonemang var det precis omvända...


    Tja, men folk utvecklas (eller invecklas, vad vet jag) med tiden. :D. Sedan beror det också på att det inte är riktigt samma folk, eller ska jag kanske säga: ATTITYD här inne som det var när jag loggade in för första gången. De som var livrädda för förändring och tänkte (och skrev) "men så har det ju alltid varit" och som absolut skulle sätta de nya på plats till varje pris har äntligen förstått att förändring och nya synsätt inte nödvändigtvis är av ondo. {clap}

  • boz1965 4 mars 2010

    Skrivet av danniella den 4 mar 2010

    Det som är tragiskt med den här siten är väl att man inte kan avsäga sitt medlemskap, har man väl gått in här så...


    Om jag har förstått det rätt så är det bara att mejla till MK om man nu (mot förmodan :)) skulle vilja gå ur.

  • Gnurf 4 mars 2010

    Haha...tja jag kommer inte ens ihåg vilka de var de där som var livrädda för förändring!?? Är de borta nu? Det var iaf hysterisk roligt när Indianhövdingen försökte locka över medlemmar till den alternativa Matsajten med just argumenten hög aktivitet och intressanta diskussionstrådar. DÄR kan Vi snacka om titta på färg som torkar...{doh}

  • boz1965 4 mars 2010

    Skrivet av Gnurf den 4 mar 2010

    Haha...tja jag kommer inte ens ihåg vilka de var de där som var livrädda för förändring!?? Är de borta nu?...


    Vet inte om de är borta. Det hoppas jag inte iaf. Alla bidrar ju till att MK fortsätter att vara en sajt med "fart i", var och en på sitt sätt. :)

  • Mistys 4 mars 2010

    Jag tycker att FB är helt Ok. Och är man tonårsförälder får man väl försöka informera om följder mm Det har vi gjort och det har funkat här. Skulle istället vilja slänga ut en varning till alla tonårsföräldrar om en sajt med namnet snyggast.se
    Den sidan lurar mycket skumt på och det är oftast den sidan pedofiler fått tag på sina offer som man läser om i tidningarna. Sidan är mycket populär bland ungdomarna.
    Så som någon skrev tidigare, vi lever i ett datasamhälle och det gäller att informera. Hindra och stoppa kan ju ibland ha motsatt effekt på våra gullungar tyvärr :s

  • Okänd 4 mars 2010

    Skrivet av boz1965 den 4 mar 2010

    Skrivet av danniella den 4 mar 2010

    Det som är tragiskt med den här siten är väl att man inte kan avsäga sitt medlemskap, har man väl gått in här så...


    Om jag har förstått det rätt så är det bara att mejla till MK om man nu (mot förmodan :)) skulle vilja gå ur.


    Det var INTE JAG som skulle gå ur MK, kanske uttryckte mig lite fel. Jag trivs alldeles förträffligt mot vissa andra som jag inte fattar varför dom överhuvudtaget tittar in här. Men som sagt dom som är missnöjda kan ju gå ur då och inte förstöra för oss andra. :x

  • boz1965 4 mars 2010

    Skrivet av Misty09 den 4 mar 2010
    ...Hindra och stoppa kan ju ibland ha motsatt effekt på våra gullungar tyvärr :s


    Precis!

    Du vet väl att det finns TRE riktigt bra sätt att få saker gjorda:

    1. Gör det själv.
    2. Betala nån för att göra det.
    3. Förbjud dina barn att göra det.

    :DD

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.