Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Bästa/sämsta filmen?

  • bakamonkeyprincess 24 oktober 2009

    Sämsta: En ängel vid mitt bord. Ska handla om en känd författares tragiska barndom, kärlek till böcker, ätstörning, psykisk sjukdom/depression och hur hon till slut hamnar i Spanien (om jag minns rätt) och hittar kärleken och inspiration till att skriva böcker.
    Jag och en kompis tvinga oss igenom 3 timmar, trodde det skulle finnas någon ljusglimt men det var en STOR besvikelse :(

  • zudette 24 oktober 2009

    Skrivet av frucaos den 24 okt 2009

    Skulle vilja välja en i varje genre ... får jag det??
    Men en som jag återkommer med jämna mellanrum är BBCs Pride and Prejudice (med Colin Firth) - helt underbar!
    Mycket bra i actiongrenen är Face off! Gillar att skådisarna får byta roller ...

    Sämsta har jag nog inte sett färdigt jag heller ...


    (Y) BBCs Pride and Prejudice (med Colin Firth) - Helt oslagbar! Alla andra versioner är ett ojämförbara! Jag köpte till och med boken på engelska för att kunna fördjupa mig i detta fantastiska språk. Många av replikerna är direkt hämtade från boken! Hur kul som helst!!

  • busan37 24 oktober 2009

    Finns ju många bra filmer, jag gillar ghost, titanic och pretty woman. Svårt att välja en om ni ursäktar

    Sämst måste ju döda poeters sällskap vara, för att inte tala om den svenska filmen naken (N)

  • marielotta 24 oktober 2009

    Hej,
    min absoluta favorit är "En officer och gentleman" :)
    Sämsta film....vet inte faktiskt....jag tittar inte färdigt på en dålig film...så jag kommer inte ihåg.
    Har många fler favoritfilmer...

  • Kramizenn 24 oktober 2009

    (Y)Favorit - Twilight

    (N)Sämst - Maskens återkomst,, den suger

  • boz1965 24 oktober 2009

    Skrivet av frucaos den 24 okt 2009

    Skulle vilja välja en i varje genre ... får jag det??


    Klart du får (Y)

  • kattgnag 24 oktober 2009

    Bästa film som jag tänker idag här och nu denna minut (alltså jag kan inte jämföra mycket bra filmer med varandra): "Pump up the volume"
    SE DEN!

    Sämsta idag här och nu (alltså jag kan inte jämföra skitfilmer med varandra): "Heat" med Al Pacino och Robert de Niro(L)
    Antagligen mina förväntningar som gav filmen minuspoäng så det skrek om det...

  • boz1965 24 oktober 2009

    Nu är detta inte en "film" i den bemärkelsen men den finns iaf på DVD och det är Cirque Du Soleil's föreställning "Quidam". Det är Nycirkus när den är som bäst. Jag var och såg föreställningen live (2 ggr t.o.m.) när de var i Köpenhamn för några år sedan och det var verkligen en upplevelse av stora mått. Helt fantastiskt. Varje gång jag sätter på DVD'n återupplever jag denna underbara nycirkusföreställning. Får jag råd till det någon gång kommer jag att åka till Las Vegas där de har flera permanenta shower igång.

  • annica_johansson 24 oktober 2009

    Sämsta; Kocken som visades på SF´s filmkanal i kväll.
    Den bästa Top Gun:p än så länge.

  • MadeleineG 24 oktober 2009

    De bästa är nog dirty dancing och Drag me to hell :)

  • Zeldasmatte 24 oktober 2009

    Nu till Allhelgona kommer jag att ladda upp med Dolt under ytan, min favoritrysare! (Y) Måste se The Grudge 2 som bara har stått och samlat damm hittills.. Annars är Notting Hill en härlig film. Gillar även Sagan om ringen-triologin... Det finns även en hel del nyare animerade filmer som är bra.

    Såg den svenska filmen Frostbiten för första (och enda) gången alldeles nyss. Oj oj oj... Kan inte säga annat än att den var rolig, för otäck var den i alla fall inte! :D Såg House of vax nyligen, den var faktiskt inte så dålig som jag trodde! En film som jag älskar att hata är Braindead... Hu! Blä när tanten äter sitt eget öra... Splatter är ingenting för mig... Black Sheep är en annan nyazeländsk urdålig film...

    Jag har vägrat att se Titanic usch, ryser när alla säger hur bra den är, vägrar bara att se den! :p

  • boz1965 24 oktober 2009

    Skrivet av Zeldasmatte den 24 okt 2009
    ...Blä när tanten äter sitt eget öra...


    Ja, fy 17 - öron består ju bara av brosk... :p

  • ScarlettRose 25 oktober 2009

    Kan för mitt liv inte förstå varför Pulp Fiction upprepade gånger valts som sämsta film. Den är ju grymt bra.

    Sen kan jag ju tycka att om frågan är vilken är den sämsta filmen du sett så räknas ju inte de filmer som man har stängt av halvvägs in. Brukar säga att hur tråkig en film än verkar så ser man 45 minuter av den. Har den sen inte blivit bättre så kan man avbryta. Men då har man ju faktiskt inte sett filmen. Men det är kanske bara jag som ser det så?!

  • mattant41 25 oktober 2009

    Bästa film, Ivanhoe men det funkar bara vid jul annars så Braveheart kanske.
    Sämsta film, allt med sience fiction och rymden.

  • mafia 25 oktober 2009

    Jag tycker" Forrest Gump" är en härlig fim ochTom Hanks är som alltid bra.(Y) Av de filmerna jag sett på sista tiden , tyckte jag att" Vi hade ialla fall vackert väder 2", var absolut värdelös.(N)

  • boz1965 25 oktober 2009

    Skrivet av mafia den 25 okt 2009

    Jag tycker" Forrest Gump" är en härlig fim ochTom Hanks är som alltid bra.(Y) Av de filmerna jag sett på sista tiden , tyckte jag att" Vi hade ialla fall vackert väder 2", var absolut värdelös.(N)


    Ja, jag vet inte vad det är med svensk film nuförtiden. De senaste två decennierna har det i stort sett bara kommit skräp (i mitt tycke iaf). Det är precis som om det har gått troll i det hela.

    "Göta Kanal 2" - var t.ex. ett praktfiasko i mina ögon. Jag hade väntat mig mer av "Loffe" och Härenstam.

  • boz1965 25 oktober 2009

    Skrivet av mattant41 den 25 okt 2009

    Bästa film, Ivanhoe men det funkar bara vid jul annars så Braveheart kanske.
    Sämsta film, allt med sience fiction och rymden.


    "Ivanhoe" finns i flera versioner, men om det är den versionen som sänds på trean på nyårsdagen du menar, kan jag hålla med om att den är hyfsat bra. Lagom att slötitta på medan man kurerar baksmällan man själv har åsamkat sig kvällen innan. :p

    Min farfar brukade kalla honom "Ivan Hoe", vilket både jag och mina någorlunda jämngamla i släkten hade väldigt kul åt. "Hoe" betyder nämligen "huvud" på skånska...

  • Countrygirl 25 oktober 2009

    (Y)Pulp Fiction som bästa film, tillsammans med Inglorious Basterds, älskar Tarrantinofilmer trots att jag hatar våld.

    (N)Sämsta och mest överskattade filmerna är helt klart Sagan om ringen, filmerna där promenaden trädde farm och fått ett ansikte. De går ju hela tiden.

    Men smaken är som baken, som tur är!(H)

  • Ylvasvea 25 oktober 2009

    Den absolut bästa filmen: A long kiss goodnight.
    Den sämsta...Finns så många att välja mellan...

  • Fiona 25 oktober 2009

    Bästa filmen kan jag inte välja bara en... Det blir två!
    Benny & Joon
    Le fabuleux destin d'Amélie Poulain (Amelie from Montmartre)

    Sämsta: The decent

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.