Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Bästa/sämsta filmen?

  • familjenlundin 25 oktober 2009

    Det finns så många bra filmer så att det blir svårt att bara nämna en....men om jag nu ska välja en så säger jag "Armageddon"....den lipar jag hejdlöst till :'( :'(

    Sen finns det tusen filmer till som är jättebra!

    Priset till världens sämsta film går nog till "Bad Taste", jag har aldrig i hela mitt liv sett en sådan värdelös film (N) (N) (N)!!

    /Marina

  • monicadanell 25 oktober 2009

    Bästa filmen jag har sett är mamma mia:p

  • Countrygirl 25 oktober 2009

    Skrivet av Zeldasmatte den 24 okt 2009

    Nu till Allhelgona kommer jag att ladda upp med Dolt under ytan, min favoritrysare! (Y) Måste se The Grudge 2 som bara har stått och samlat damm hittills.. Annars är Notting Hill en härlig film. Gillar även Sagan om ringen-triologin... Det finns även en hel del nyare animerade filmer som är bra.

    Såg den svenska filmen Frostbiten för första (och enda) gången alldeles nyss. Oj oj oj... Kan inte säga annat än att den var rolig, för otäck var den i alla fall inte! :D Såg House of vax nyligen, den var faktiskt inte så dålig som jag trodde! En film som jag älskar att hata är Braindead... Hu! Blä när tanten äter sitt eget öra... Splatter är ingenting för mig... Black Sheep är en annan nyazeländsk urdålig film...

    Jag har vägrat att se Titanic usch, ryser när alla säger hur bra den är, vägrar bara att se den! :p


    Jag har heller aldrig sett Titanic, vägrar också se den. Usch va otäck!

  • jimboz 25 oktober 2009

    Oj oj ! Det var en lätt fråga samtidigt som den är lite jobbig att svara på..
    Det är lätt att man får tillbaka mardrömmar då...
    Men Subway med Christofer Lambert får dela 1:a platsen med Dolph Lundgrens Showdown in little Tokyo..

    Den bästa filmen är nog Gudfadern med alla delar..Visst det är inte en film men en box :)

    Jag måste tillägga att :
    Samtliga filmer Dolpfan har varit med i har sugit Get testikel och lär nog hamna på den nivån vad han än gör (tyvärr)

  • Josefinebroberg 25 oktober 2009

    Sämsta svenska filmen måste ändå vara "Allt om min buske" den är verkligen helt värdelös :(

  • KnasterBoll 25 oktober 2009

    FInns så många fina filmer, men de bästa är redan nämnda. Gudfadern Sviten (så underbara) sen även icke att förglömma Akira Kurosawas De Sju Samurajerna.

    Av de dåliga finns ju relativt många, men en av de mest horribla filmer jag sett är nog The Scorpion.
    Finns inget bra i den filmen. Inte ens effekterna imponerar.

  • Dunadain 25 oktober 2009

    Bäst: Star Wars filmerna ( de äldre )
    Sämst: Jisses, alldeles för mycket att välja på...

    Minns aldrig de dåliga, minns bara de som gör intryck. Finns ju många bra, sagan om ringen trilogin, alien 1-2, inte de senare m.fl.

  • Okänd 18 februari 2010

    Skrivet av boz1965 den 24 okt 2009

    Skrivet av Zeldasmatte den 24 okt 2009
    ...Blä när tanten äter sitt eget öra...


    Ja, fy 17 - öron består ju bara av brosk... :p


    Nåt för Anna Anka då, hon gillar ju brosk. F.ö. en bra tråd, ska försöka komma på nåt:)

  • Okänd 18 februari 2010

    Blir inte så mycket biobesök nu för tiden eftersom man kan få alla filmer på DVD.

    Men jag gillar Dollarfilmerna med Clintan, Gudfadern I, II, och III förstås, bl.a ska tilläggas. Ja Snuten i Hollywood kan jag se flera ggr också.

    Den sämsta film jag sett på en bio måste i alla fall vara Vem är rädd för Wirginia Wolf, handlade om ett storgräl makar emellan hela filmen igenom. Rickard Burton och Elisabet Taylor. Men dom kanske inte spelade, det kanske var en dokumentär om deras liv helt enkelt. Usch:@

  • Erajscha 18 februari 2010

    Bästa filmer: Cinema Paradiso, Kill Bill 1&2, Pulp fiction, Nikita,Veronikas dubbelliv m fl

    Sämsta: Pineapple express, Independence day, Pretty Woman m fl.

  • Okänd 18 februari 2010

    Bästa med tråden är att man kan få många uppslag och ideér.

    Väldigt mycket olika filmer på denna tråd.
    Dansar med vargar tyckte JAG var bra, men jag vet att smaken var delad.
    Men det är ju en film som ska ses på biografen så man riktigt KÄNNER i golvet när buffelhjorden kommer.
    Jag såg den på DVD senare och det var inte alls samma.

  • Gnurf 18 februari 2010

    Bäst: Alla Lassiefilmerna (Y) speciellt då hon simmar i floden och springer fort som blixten på våta klippor (L)

  • NeroAnima 18 februari 2010

    Bästa: Lost in Translation, The Wall (Pink Floyd), Office Space och en hel del till.

    Sämsta: Left Behind 1 och 2 är riktigt dåliga, enda filmerna i samlingen som vi skulle kunna tänka oss att skänka bort utan att blinka.

  • boz1965 18 februari 2010

    Skrivet av danniella den 18 feb 2010

    ...Men det är ju en film som ska ses på biografen så man riktigt KÄNNER i golvet när buffelhjorden kommer.
    Jag såg den på DVD senare och det var inte alls samma.


    Det beror på vad man har för ljudanläggning hemma.

    Med den surroundanläggningen jag har lovar jag dig att du hade sprungit i panik för buffelhjorden som närmar sig. :p

  • Okänd 18 februari 2010

    Jag tänker på mina grannar:p

  • anitasuzanne 18 februari 2010

    När man har sett Frederico Fellinis AMARCORD_ JAG MINNS ," så behöver man aldrig mer se en film. Ingen, och då menar jag ingen, film kan slå den!!!!

    Sämsta film? Sådana lägger jag inte på minnet.

  • stinahelene 18 februari 2010

    Bästa filmen tycker jag är Broarna I Madison County. Älskar Clintan och Meryl :)
    Sämsta filmen tycker jag är Time Bandits......

  • Schnitt 18 februari 2010

    Jäklar va svårt med Bästa film! Har säkert över 3oo filmer hemma varav hälften e skräck mellan 1920-2009..

    Men 3 av de skönaste filmerna är iaf "Stekta gröna tomater", "Skitiga, fula och elaka" och "Bagdad café" (+ alla enormt bra skräckfilmer i historien!)

    Sämsta utan tvekan "Lost in translation", "Durian Durian" och alla amerikanska versioner av japansk skräck!

    ^^ Ni måste se Skitiga, fula och elaka!!!! Fantastisk italiansk film :D

  • Erajscha 18 februari 2010

    Skrivet av Schnitt den 18 feb 2010

    Sämsta utan tvekan "Lost in translation", "Durian Durian" och alla amerikanska versioner av japansk skräck!



    Jag tillhör också de som tycker att LIT är grymt överskattad... den är ju ett enda stort "jaha"...

  • Schnitt 18 februari 2010

    En film som jag älskar att hata är Braindead... Hu! Blä när tanten äter sitt eget öra... Splatter är ingenting för mig... Black Sheep är en annan nyazeländsk urdålig film...



    Åh braindead är ju så bra :D Kan inte hjälpa det, hur psyko det än låter så måste den ligga i mina top 5 av alla filmer ever.

    Black sheep va också riktigt rolig! Älskar humoristisk splatter ^^

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.