Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Fler offer för överdrivet kreativa?

  • Gnurf 23 april 2011

    Jag var på ett bröllop en gång där bufféns samtliga kötträtter...dvs kycklingfilén, fläskfilén och "oxfilén" smakade likadant. Omöjligt att skilja åt vid en blindtest. Det var kreativa cateringkockar det...{smirk}

    Vet faktiskt inte hur man lyckas med det...antagligen genom att dränka hela klabbet med Eldorado Grillkrydda...{messed}

  • Gnurf 23 april 2011

    Skrivet av idea_ den 23 apr 2011

    Skrivet av boz1965 den 23 apr 2011

    Skrivet av Transporter den 21 apr 2011

    Mamma berättade att min morfar tänkte: Om man kan rosta en skiva bröd i brödrosten, då borde man även kunna tillaga pålägget på brödskivan i brödrosten. Morfar bredde en macka, la på bacon och ner i brödrosten med mackan. Resultatet blev att baconet kanade av och lade sig längst ner i botten och brödrosten började brinna. Han fick skrapa ur allt med en gaffel (elkontakten var urdragen).


    Fiskpinnar i brödrosten har jag hört talas om men macka med pålägg... :DD


    Det där med fiskpinnarna var enligt studentinfon 97 i Luleå ett inslag av studentikos matlagning {giggle}


    -97...då tog jag ju examen från LTU...{time-out}

  • rektorskan 23 april 2011

    Min svåger skulle göra hemmagjorda semlor, min syster hade bakat bullarna, hon hade också gjort egen mandelmassa,min syster skulle vara borta på kvällen . när hon kom hem hade barnen inte ¨gillat semlorna. När hon sen tittade i kylskåpet fick hon se orsaken min svåger hade tagit kall potatismos.

  • Gnurf 23 april 2011

    rektorskan: *ASG*

  • idea_ 23 april 2011

    Skrivet av Gnurf den 23 apr 2011

    Skrivet av idea_ den 23 apr 2011

    Skrivet av boz1965 den 23 apr 2011

    Skrivet av Transporter den 21 apr 2011

    Mamma berättade att min morfar tänkte: Om man kan rosta en skiva bröd i brödrosten, då borde man även kunna tillaga pålägget på brödskivan i brödrosten. Morfar bredde en macka, la på bacon och ner i brödrosten med mackan. Resultatet blev att baconet kanade av och lade sig längst ner i botten och brödrosten började brinna. Han fick skrapa ur allt med en gaffel (elkontakten var urdragen).


    Fiskpinnar i brödrosten har jag hört talas om men macka med pålägg... :DD


    Det där med fiskpinnarna var enligt studentinfon 97 i Luleå ett inslag av studentikos matlagning {giggle}


    -97...då tog jag ju examen från LTU...{time-out}


    Och jag började min studiekarriär där samma höst :)

  • gnutten1 25 april 2011

    En kompis till mig ringde till mig när han var och handlade på ICA och frågade vilket kött han skulle grilla. Gott och relativt billigt skulle det vara.

    Då föreslog jag Ica´s Grillbiff som är helt ok. Senare samma kväll ringde han och sa att det var det äckligaste och segaste kött han käkat.

    Helgen efter grillade vi hemma hos honom, och jag köpte med just grillbiffen. Han smakade på biffen utan att veta att han grillat likadant kött helgen före.

    Han sa: detta här har du gjort bra, riktigt mört och gott!

    Retsticka som man är så var jag tvungen att säga: ok, detta är likadant kött som du köpte förra helgen?{eat}

    Nu när kompisen vill ha tips på råvaror frågar han även hur dom bäst tillagas:)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.