Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Fobier

  • Okänd 14 april 2010

    Jag håller med dig boz, tandläkaren tillhör inte mina vänner heller.

  • Okänd 14 april 2010

    Skrivet av MosterA den 14 apr 2010

    Skrivet av danniella den 14 apr 2010

    Jag lider verkligen med er som har stora problem med rädslor och fobi.

    Samtidigt är jag tacksam och glädjer mig med er för att vissa av er kan få ett bättre liv p.g. a. terapin som ni gått igenom.

    Tack, än en gång för era intressanta inlägg. (L) Hoppas ni får ett bra liv.



    Problemet är bara att till det behövs kognetiv beteendeterapi och det finns alldeles för lite av dessa terapeuther. Denna behandling är väl alldeles för ny och utbildningarna har inte hunnit med.


    Jag håller med dig mosterA om att det skulle utbildas mer kunnigt folk inom sjukvården bl.a som tog dessa problem på allvar. Det är alldeles för många som lider i det tysta.

  • lena4 14 april 2010

    Min fobi är ormar och ödlor.
    Det är det värsta med våren att de otäckingarna kommer fram och prasslar i fjolårslövet.

  • Okänd 14 april 2010

    Jag har en rädsla jag inte tagit med innan och det är KRIG. Jag minns när hela kvällspressen skrev om Kubakrisen. Jag sov inte på flera nätter.

    Det kvittar om jag bor i ett fredligt land, det behöver bara stå att stormakterna börjar bli oense om vissa saker så får jag panik.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.