Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hur ser våren ut hos er?

  • Zeldasmatte 16 februari 2009

    Jag tycker att det är dags att flytta upp Babzans tråd, så bara 2009-års vårtecken kommer med...

    Här i Linköping är det -3 grader och snö på marken, idag den 16 februari, men några snödroppar har ändå hunnit titta fram ur snötäcket...

  • kickiekblad 16 februari 2009

    här i småland skiner solen klarblå himmel å några minusgarder det så härligt alla mina snödroppar e framme:D

  • Mammamu 16 februari 2009

    VÅR??????!!!! Den är långt borta här i Ångermanland. Idag strålande sol och -20 grader!!! Ca 40 cm snö.

  • azlan_lena 16 februari 2009

    (Y)Västerås -5 25 cm snö , mera dalar sakta ner . dröjer ett tag till innan våren kommer(Y)

  • Gnurf 16 februari 2009

    I Norrland kommer först en kjuvlig Vårvinter att njuta av, skidåkning på gnistrande isar med matsäck; kaffe, ostmacka och säsongens allra sista blodapelsiner....:p

  • shalona 16 februari 2009

    Sundsvall har gråmulet, flyger lite snö i luften och det är -8 Hoppas återkomma med en mer "vårig" prognos snart (H)

  • berggrenskan 16 februari 2009

    Stockholm - Några minusgrader och några förvirrade snöflingor som singlar runt i luften. Men jag såg videung för ca två veckor sen:)

  • farmoringer 16 februari 2009

    Älvsbyn 16 februari 2009 klockan 18,50:
    Minus 21, ca 1 meter snö. Har varit sol idag.
    Vår??????? Var då nånstans.....Vårvinter möjligtvis...:D

  • popik 16 februari 2009

    Läste i tidningen i morse att halland haft årets första gräsbrand, vad säger ni om det vá ganska tidigt eller hur.:o

  • sonja55 16 februari 2009

    I Medelpad dröjer det nog länge tills våren är här, just nu har vi -11 grader och 80 cm med snö. Först ska vi njuta av vårvinter solen, kanske sitta och sola och pimpla på sjön innan våren är här på riktigt. :):D

  • MammaIrene 16 februari 2009

    Inte så mycket vår ens häär på västkusten konstig nog....Annars har vi änna haft avsaknad av vinter här flera vintrar i rad nu...Men här är nu i alla fall ett snötäckt landskap, även om det kanske bara är ca 3 cm......
    Men det är tillräckligt för att man skall få lite vinterkänsla i alla fall o jag tar gärna mer snö i en månad till inan våren.......
    Eller någon gång efter vasaloppet, då brukar våren komma lite smygandes...

    Men det allra bästa tycker jag är att ljuset börjar komma tillbaka, ljust till 17:20 ca nu....=toppen!!!

  • FarmorMaya 16 februari 2009

    :Z:Z:Z
    Vår???? Vi har minus 15 gr. och minst en 1/2 meter med snö, förutom alla meterhöga snövallar.
    Vinterstaden Östersund gör sig verkligen som bäst just nu. (Y)(Y)(Y)
    Toppenfin skridskois på Storsjön tex. Även fina vägar för oss som tar bilen till fjällen över Storsjön. Man tjänar in mil och bensin på det. (L)(L)(L)
    Än får vi nog vänta någon månad på våren. Efter Påsk brukar vara lagom att vänta på grönska, snöslask och allt som hör till.

  • Lotten_J 17 februari 2009

    Vår? Vad är det för något denna tiden på året? :'( Här har vi väl närmare en meter snö och -20 grader :@

  • Ekorrungen 17 februari 2009

    Här har vi snö, snöar lite: Tröttsamt:Z:Z Vill ha vår nu så man kan gå ut å gå

  • pia61 17 februari 2009

    I Falkenberg har vi idag strålande sol från en klarblå himmel och ett par minusgrader! (Y)
    Snö har vi inte haft mycket av i vinter. Då har det i så fall snöat ena dagen och regnat nästa dag och så är den snön borta! (N)
    Nej, nu ser vi fram mot våren istället och idag är den ju som sagt var här!!! (L)

  • wiklund73 17 februari 2009

    Örebro har ca 1 dm med snö. Så än känns våren långt borta.

  • Svesse60 17 februari 2009

    Piteå är inbäddad i massor av snö och har just nu väldigt kallt (-22,2 grader). :'(
    Vi lär nog få vänta på våren nån månad till :(

  • celice 17 februari 2009

    :D Våren får vi vänta på här i norra dalsland -8 ca 10-15 cm snö(Y)

  • Marzet 17 februari 2009

    Jönköping - nu är det minus 6 och 5cm snö. solen tittade fram lite då och då idag - härligt!

  • lillawe 17 februari 2009

    Leder nog kyl-ligan(N), Här i robertsfors hade vi -29 grader denna morgon. Kallt när man arbetar inom Hemtjänsten...:@

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.