Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Nyval!

  • flingsalt 27 september 2010

    1!

  • kekke46 27 september 2010

    Klar 1

  • Tingeling13 27 september 2010

    Jag tror inte att jag besvärar mig med att rösta i så fall.
    Svenska folket har gjort sina val, och att då ha omval för att man inte blev nöjd med resultatet tycker inte jag är demokratiskt.

    Dessutom skreks det efter omval för 4 år sedan också sååå, det är lite som en tradition gissar jag ;-).

  • marinkovic 27 september 2010

    Självklart number one

  • soccermum 27 september 2010

    definitivt en etta :)

  • wildlife 27 september 2010

    Skrivet av boz1965 den 27 sep 2010


    Men, och det är ett stort "men", i min egen lilla värld - Sverige har blivit en aning kyligare när främlingsfientligheten tog steget in i vårt parlament. Vet inte om ni andra håller med, men det är allas egen ensak.


    Tycker nästan det verkar som om alla blev överens istället (emot SD då)...

    Kan inte påstå att jag har några sympatier för SD, men som sagt så har folket gjort sitt val och vi har ju demokrati, och därför ifrågasätter jag hetsjakten på dessa "oliktänkande"... nästan lite av en sorts rasism det åxå... :s

  • mariec 27 september 2010

    1 givetvis. Ändrar inte åsikt för att det blir omval. Håller med ovanstående. Vi har en demokrati, valet är gjort. Nu får vi göra det bästa av det.....

  • 123Linnea 27 september 2010

    1

    Jag tror att många som röstat på sd inte tänkt så mycket på vad de själva skulle göra om de inte kunde bo kvar i sitt land och inte heller på att de plötsligt tagit ställning mot medmänsklighet. Jag tror (och hoppas) att de helt enkelt inte tänkt efter ordentligt utan bara längt iväg en röst.

  • bernit 27 september 2010

    Skrivet av Tingeling13 den 27 sep 2010

    Jag tror inte att jag besvärar mig med att rösta i så fall.
    Svenska folket har gjort sina val, och att då ha omval för att man inte blev nöjd med resultatet tycker inte jag är demokratiskt.

    Dessutom skreks det efter omval för 4 år sedan också sååå, det är lite som en tradition gissar jag ;-).


    Det är väl inte att man inte är nöjd med resultatet som triggar ett omval - det är väl att det inte gått rätt till och eftersom marginalen är så liten kan dessa röster påverka utgången.
    Jag skall i alla fall gå och rösta igen - på samma allians som tidigare:)

  • Josses 27 september 2010

    1:an helt klart!
    Finns bara ett alternativ och det är att stå kvar vid min röst!

  • chrisq 27 september 2010

    (Y) fusk är väl inte acceptabelt vad man än röstar o alla som inte fick rösta visst är det tid för nyval

  • boz1965 27 september 2010

    Skrivet av chrisn den 27 sep 2010

    (Y) fusk är väl inte acceptabelt vad man än röstar o alla som inte fick rösta visst är det tid för nyval


    Vaddå "inte fick rösta"???

    Alla som är myndiga får väl rösta. Vad menar du?

  • Amika 28 september 2010

    Skrivet av wildlife den 27 sep 2010

    Skrivet av boz1965 den 27 sep 2010


    Men, och det är ett stort "men", i min egen lilla värld - Sverige har blivit en aning kyligare när främlingsfientligheten tog steget in i vårt parlament. Vet inte om ni andra håller med, men det är allas egen ensak.


    Tycker nästan det verkar som om alla blev överens istället (emot SD då)...

    Kan inte påstå att jag har några sympatier för SD, men som sagt så har folket gjort sitt val och vi har ju demokrati, och därför ifrågasätter jag hetsjakten på dessa "oliktänkande"... nästan lite av en sorts rasism det åxå... :s


    Här håller jag inte med dig alls.
    Att inte vilja ha ett främlingsfientligt parti i riksdagen och att aktivt protestera mot detta är inte att jaga oliktänkande... Om man hade gjort dem illa eller trakasserat dem, då hade det varit att jaga. Men vi nyttjar rätt att få uttrycka vårt missnöje.
    SD har sina rötter i nynazistiska organisationer och vi har ju sagt att vi aldrig ska glömma vad som hände när ett sånt parti fick makten senast... Yttersta konsekvensen för främlingsfientlighet är folkmord. Det behöver man bara titta på Tyskland och Rwanda för att få bevis på.
    Detta är min åsikt, jag respekterar din men uttalar samtidigt min egen. Vad andra tycker är deras ensak som Boz sa, men det här är vad jag personligen tycker.

  • chrisq 28 september 2010

    Skrivet av boz1965 den 27 sep 2010

    Skrivet av chrisn den 27 sep 2010

    (Y) fusk är väl inte acceptabelt vad man än röstar o alla som inte fick rösta visst är det tid för nyval


    Vaddå "inte fick rösta"???

    Alla som är myndiga får väl rösta. Vad menar du?
    jag menade alla dom som redan var avprickade fast dom inte röstat o sen alla röster som hittats efteråt röstar jag vill jag att min röst ska va räknad dålig stil på detta tycker jag

  • Josses 28 september 2010

    Skrivet av boz1965 den 27 sep 2010

    Skrivet av chrisn den 27 sep 2010

    (Y) fusk är väl inte acceptabelt vad man än röstar o alla som inte fick rösta visst är det tid för nyval


    Vaddå "inte fick rösta"???

    Alla som är myndiga får väl rösta. Vad menar du?
    Skulle tro att hon syftade på dessa som inte fick rösta för att någon annan hade blivit avprickad i deras namn i röstlängden. Trots legitimationskrav!
    Satt själv som röstmottagare stor del av söndagen och trots att vi använder linjal för att vara på rått rad kan det faktiskt hända att det blir snett. Det händer tyvärr men väldigt, väldigt sällan tack och lov! Ibland kan det hända saker som gör att man tappar fokuset från raden. Tror inte att det var så många som inte fick rösta i det stora hela av Sveriges alla godkända väljare. Dessa röster gör nog ingen större skillnad. Däremot, de felaktiga rösterna är ju en helt annan sak, de som inte blev godkända, på mitt område var det 15 st av 1367 st som inte var godkända av poströsterna. 4 st hade inte klistrat igen sina kuvert! 1 hade inte lagt röstsedlarna i några kuvert överhuvudtaget.Men det tycker jag är konstigt att den som tog emot förtidsrösterna inte upptäckte.

  • Josses 28 september 2010

    Skrivet av wildlife den 27 sep 2010

    Skrivet av boz1965 den 27 sep 2010


    Men, och det är ett stort "men", i min egen lilla värld - Sverige har blivit en aning kyligare när främlingsfientligheten tog steget in i vårt parlament. Vet inte om ni andra håller med, men det är allas egen ensak.


    Tycker nästan det verkar som om alla blev överens istället (emot SD då)...

    Kan inte påstå att jag har några sympatier för SD, men som sagt så har folket gjort sitt val och vi har ju demokrati, och därför ifrågasätter jag hetsjakten på dessa "oliktänkande"... nästan lite av en sorts rasism det åxå... :s
    Såg att en SD:are hade blivit överfallen utanför sitt hem med ca 18 knivhugg, även sparkar och slag. En hand är troligen förlamad för resten av hans liv!
    Dessa personer som gör sådant mot andra är ju inte ett dugg bättre. Blir det något bättre för Sverige för att några idioter håller på på detta vis? Näpp, inte alls!

  • Diddi1982 28 september 2010

    en självklar etta för min del

  • Okänd 28 september 2010

    Nyval, vaddå? Kolla upp dom som inte borde sitta i röstningslokalen i stället. Nej tack jag har röstat färdigt, nu väntar jag i 4 år!
    Det är ju skandal hur det har gått till. Snacka inte skit om hur det går till att rösta i andra länder när vi gör likadant själva. Fusk, fy fan!

  • Josses 28 september 2010

    Skrivet av danniella den 28 sep 2010

    Nyval, vaddå? Kolla upp dom som inte borde sitta i röstningslokalen i stället. Nej tack jag har röstat färdigt, nu väntar jag i 4 år!
    Det är ju skandal hur det har gått till. Snacka inte skit om hur det går till att rösta i andra länder när vi gör likadant själva. Fusk, fy fan!
    Vem har pratat om hur det görs i andra länder?
    Vi som har suttit som röstmottagare är också bara vanliga människor!
    Du kan ju anmäla dig själv till din kommuns valnämnd så får du prova på hur det är. Förutom att vi ska ta emot rösterna ska vi även räkna dem alla efteråt.
    Som jag har skrivit tidigare, så många var det inte i hela Sverige som inte fick rösta att det skulle ha någon större betydelse för utgången. Då är det värre med alla dessa soffliggare som inte har idats kliva upp ifrån soffan för att gå väg och rösta. den skaran är bra många hundra tusen fler!!!

  • Josses 28 september 2010

    Tänk att i lilla braiga super Sverige har det förekommit valfusk!!!
    Hur kan vi bara göra så????????? {question}
    Hu så hemskt! :s
    Tro hur många hundratusen röster det handlar om som det har fuskats med???
    Vilket världsproblem!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.