Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Nyval!

  • chrisq 28 september 2010

    (N) du bör ju definitivt inte sitta som röst mottagare om du tar så lätt på det .Hade du gillat om inte din röst räknades varför röstar vi i så fall

  • Josses 28 september 2010

    Skrivet av chrisn den 28 sep 2010

    (N) du bör ju definitivt inte sitta som röst mottagare om du tar så lätt på det .Hade du gillat om inte din röst räknades varför röstar vi i så fall
    Jag tar ALLTID detta som ett hedersuppdrag! Skulle aldrig för mitt liv vika en hel söndag på en vallokal till långt in på natten om jag inte gjorde det!
    Men det jag ville poängtera var HUR MÅNGA var det som inte fick rösta mot HUR MÅNGA ides inte masa sig iväg till vallokalen?
    Ville också bara visa att vi som sitter där är inga robotar utan bara vanliga människor! Man kan göra fel! Detta har nog troligast förekommit tidigare också och jag skulle tro att det kommer att hända igen men tack och lov sker det inte så ofta.
    Hade dessa röster någon betydelse i det stora hela?
    Hur många var det inte som gick och förtidsröstade vars röster blev underkända? Några av dem vi underkände hade INTE klistrat igen sina valkuvert! Ska vi som är röstmottagare lastas för deras lathet?
    Många tycker det är äckligt att slicka på kuverten men då kan man ju blöta ett finger och stryka på med det.

  • Josses 28 september 2010

    Denna tråd började med en enkel ovetenskaplig fråga från BOZ men den tog en helt annan utveckling.
    Tråkigt att människor alltid ska måsta ta saker så fruktansvärt allvarligt på saker och ting.
    Vissa saker FÅR man bara inte skoja till det om

    Vi ska vara rädda om vår demokrati som vi har i Sverige!

  • lunkentus 28 september 2010

    Ska man inte ta allvarligt på att röstningen går rätt till, då?

    Eftersom du tycker att det är tråkigt att människor måste ta saker så fruktansvärt allvarligt.

    Och inte är det skoj, inte ,,,,,,

  • chrisq 28 september 2010

    (Y) demokrati innebär att alla ska få rösta o inte stå utanför för att ni sjabblar

  • Josses 28 september 2010

    Skrivet av chrisn den 28 sep 2010

    (Y) demokrati innebär att alla ska få rösta o inte stå utanför för att ni sjabblar
    Hur du än vrider och vänder detta så ÄR DET många, många hundra tusen som inte ides gå till vallokalen och rösta och så många var det inte som varken fick rösta eller inte blev godkända.
    De röster som det slarvades med var inte heller flera hundra tusen.

  • chrisq 28 september 2010

    Jag bryr mig inte ett dugg om dom som valt att inte rösta tycker jag inte du heller ska göra, däremot dom som vill ska ju få lov o det har ju ni sett till att dom inte fick .Kan det va så svårt att göra rätt borde dom kanske välja med större omsorg för det är FUSK ni hållt på med , avslutar denna tråd nu du förstår för lite för jag ska disskutera med dig .Ha en fortsatt fin dag .

  • Josses 28 september 2010

    Skrivet av chrisn den 28 sep 2010

    Jag bryr mig inte ett dugg om dom som valt att inte rösta tycker jag inte du heller ska göra, däremot dom som vill ska ju få lov o det har ju ni sett till att dom inte fick .Kan det va så svårt att göra rätt borde dom kanske välja med större omsorg för det är FUSK ni hållt på med , avslutar denna tråd nu du förstår för lite för jag ska disskutera med dig .Ha en fortsatt fin dag .
    Du vill ju inte förstå så du ska inte kasta glas i glashus.

  • Tingeling13 28 september 2010

    Skrivet av chrisn den 28 sep 2010

    Skrivet av boz1965 den 27 sep 2010

    Skrivet av chrisn den 27 sep 2010

    (Y) fusk är väl inte acceptabelt vad man än röstar o alla som inte fick rösta visst är det tid för nyval


    Vaddå "inte fick rösta"???

    Alla som är myndiga får väl rösta. Vad menar du?
    jag menade alla dom som redan var avprickade fast dom inte röstat o sen alla röster som hittats efteråt röstar jag vill jag att min röst ska va räknad dålig stil på detta tycker jag


    ALLA, hur många pratar vi om då.
    Jag har bara hört talas om ETT fall.

  • boz1965 28 september 2010

    Nu tycker jag att det här börjar bli löjligt...

    Svara på frågan eller skit i det, vilket ni vill. Men tråden var inte menad att skapa några politiska tvister iaf...

  • Tingeling13 28 september 2010

    Josses
    Ödsla inte din energi på detta (tråden) mer nu. Ni kommer inte längre.
    Jag tror säkert att alla valmottagare gör sitt allra bästa, och även solen har sina fläckar.
    Som tidigare sagts dessa röster hade inte gjort någon skillnad. Visst är det surt när det händer, men så länge det är människor som sitter på dessa stolar kan detta hända (för tekniken krånglar väl aldrig?) ;-)

    chrisn
    Har du ett bra förslag på hur man på ett lättare, bättre och säkrare sätt ska pricka av och räkna rösterna så tror jag att kommunerna tacksamt tar emot detta.

    Ha nu en trevlig kväll allihop

  • Josses 28 september 2010

    Skrivet av Tingeling13 den 28 sep 2010

    Josses
    Ödsla inte din energi på detta (tråden) mer nu. Ni kommer inte längre.
    Jag tror säkert att alla valmottagare gör sitt allra bästa, och även solen har sina fläckar.
    Som tidigare sagts dessa röster hade inte gjort någon skillnad. Visst är det surt när det händer, men så länge det är människor som sitter på dessa stolar kan detta hända (för tekniken krånglar väl aldrig?) ;-)

    chrisn
    Har du ett bra förslag på hur man på ett lättare, bättre och säkrare sätt ska pricka av och räkna rösterna så tror jag att kommunerna tacksamt tar emot detta.

    Ha nu en trevlig kväll allihop
    (Y) Du fatte poängen på en gång!

  • Josses 28 september 2010

    Skrivet av boz1965 den 28 sep 2010

    Nu tycker jag att det här börjar bli löjligt...

    Svara på frågan eller skit i det, vilket ni vill. Men tråden var inte menad att skapa några politiska tvister iaf...

  • Josses 28 september 2010

    Skrivet av boz1965 den 28 sep 2010

    Nu tycker jag att det här börjar bli löjligt...

    Svara på frågan eller skit i det, vilket ni vill. Men tråden var inte menad att skapa några politiska tvister iaf... Denna tråd började med en enkel ovetenskaplig fråga från BOZ men den tog en helt annan utveckling.
    Tråkigt att människor alltid ska måsta ta saker så fruktansvärt allvarligt på saker och ting.
    Vissa saker FÅR man bara inte skoja till det om

    Vi ska vara rädda om vår demokrati som vi har i Sverige!

  • Josses 28 september 2010

    [

  • Josses 28 september 2010

    Skrivet av Josses den 28 sep 2010

    Skrivet av Josses den 28 sep 2010



    Skrivet av boz1965 den 28 sep 2010

    Nu tycker jag att det här börjar bli löjligt...

    Svara på frågan eller skit i det, vilket ni vill. Men tråden var inte menad att skapa några politiska tvister iaf... Denna tråd började med en enkel ovetenskaplig fråga från BOZ men den tog en helt annan utveckling.
    Tråkigt att människor alltid ska måsta ta saker så fruktansvärt allvarligt på saker och ting.
    Vissa saker FÅR man bara inte skoja till det om

    Vi ska vara rädda om vår demokrati som vi har i Sverige! Tänk att i lilla braiga super Sverige har det förekommit valfusk!!!
    Hur kan vi bara göra så?????????
    Hu så hemskt!
    Tro hur många hundratusen röster det handlar om som det har fuskats med???
    Vilket världsproblem!

    Det var så här jag skulle skriva när jag skulle citera mig själv men tryckte fel. Nåja, nu är det gjort

  • lylls 29 september 2010

    1

  • Bumbis 29 september 2010

    1

  • miabok 30 september 2010

    Ett!

  • farmormor 30 september 2010

    1 såklart

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.