Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Positivt tänkande

  • Jessika 2 oktober 2008

    Tack Stinta! Det finns fler än du som vill tillbaka till den gamla goda stämningen här på sidan.(Y)(Y)(Y)(Y)

    Precis som Ikah och Annper skrev så finns det ju faktiskt en kontaktadress att gå via. Kanske vi kan använda den lite oftare istället för att start nya klagomåls trådar gång på gång. Jag vet att det inte alltid händer något på en gång då man mailar dit men man brukar faktiskt alltid få svar till slut. Det har i alla fall jag fått även om det ibland tagit 1 vecka eller så.

    Jag tycker i alla fall att Mikael & Co gör ett bra jobb och i grund och botten är vi nog ganska nöjda de flesta av oss annars skulle vi ju inte fortsätta att använda sajten. Eller??:D:D

  • Smulpajen 2 oktober 2008

    Skrivet av Annper den 2 okt 2008

    Som jag har förstått det, var det väl tänkt att just denna tråden skulle handla om "Positivt tänkande", till skillnad från flera andra trådar, där klagomålen, även på godkännarna, ibland tagit stor plats. Givetvis ska man få säga ifrån om man tycker att någonting inte fungerar eller inte är bra, men som sagt, det finns andra trådar för det ändamålet.
    Låt denna tråden förbli den positiva tråden! (Y)

    :o

  • anluk 2 oktober 2008

    Håller med Annper, detta är en tråd med POSITIVT tänkande. Härligt med alla positiva och glada människor(Y)

  • kajsa36 2 oktober 2008

    Hi hi är inte alla det? eller är det nu 2 läger här på matklubben?????:'(:'(:'(

  • stinta 2 oktober 2008

    Hej å hå alla glada:D
    Klart att alla får ha sin åsikt. Jag tyckte då att jag hade det när jag startade den här tråden. :)
    Med denna tråd menade jag INTE att klaga på någon. Men som omväxling skulle det vara kul att höra era positiva tankar :p Gärna lite i "höstanda" Eftersom det blir mörkare och mörkare för varje dag, åtminstone här uppe i norr, så kan det vara kul att dela med sig av det goda. Om ni förstår vad jag menar :) De flesta har väl börjat ställa bort grillen och börjat stå vid spisen i stället?!?
    Vi grillade faktiskt ute här i december. minusgrader och allt. Men min man ville piffa upp det lite så det blev med tomteluva:D
    Hoppas på en fortsatt trevlig höst med flera trevliga "samtal"(Y)
    Kram på er alla

  • pia61 2 oktober 2008

    Det är väl då det blir lite roliga diskussioner när inte alla tycker likt? :)
    Alltid roligt att titta in på Matklubben och kolla vad som hänt sen sist om man som jag inte varit inne på ett par dagar pga av arbete och annat.
    Tycker det är roligt med alla diskussioner och olika ämne.

    Här nere i söder har det börjat mörkna nu kl 19.00. Hösten är härlig, hundarna får vara på stranden och springa igen. Jag gillar hösten! (L) (...och matklubben...)

  • festmaten 2 oktober 2008

    Skrivet av Annper den 2 okt 2008

    Som jag har förstått det, var det väl tänkt att just denna tråden skulle handla om "Positivt tänkande", till skillnad från flera andra trådar, där klagomålen, även på godkännarna, ibland tagit stor plats. Givetvis ska man få säga ifrån om man tycker att någonting inte fungerar eller inte är bra, men som sagt, det finns andra trådar för det ändamålet.
    Låt denna tråden förbli den positiva tråden! (Y)
    :

    Ja, Annper, om du läser dina egna ord en gång till, då upptäcker du hur svårt det är att inte säga vad man tycker!!
    Det står faktiskt 60ord, som är kritik till andra, och 7 ord om det positiva:omen..... jag förstår hur du menade!!!!!
    Jag tror det är en helt mänskligt och normalt beteende att vi människor gärna vill framföra våra äsikter. Även de glada och lyckliga kan ibland tycka att saker o ting är fel!
    Jag tycker det vore jättebra att ha en tråd där vi kan samla en massa positiva saker. Håller med stinta att det är kul om alla ville delge oss andra vad det är som gör just DIG glad:D
    Jag själv försöker se det lilla i vardagen, och sätta värde på det. T.ex. en färgglad liten fågel uti trädgården, skicka ett :D(L)SMS till mina barn o min man.
    Ha en riktigt mysig höst alla, var rädda om er och varandra.

  • stinta 3 oktober 2008

    Hej igen!
    Trots att det bara är 2.2 grader ute så är det ialla fall på plussidan:p Nästan inte ett löv kvar på björkarna och solen lyser med sin frånvaro, men det är ändå vackert.
    Har ledig helg nu så imorrn ska jag testa nåt av alla de goda recepten som ni har delat med er:D
    Har inte riktigt bestämt vilket än med huvurollen görs då av en kyckling(Y)
    Ha en fortsatt bra dag ni alla goa människor

  • Wombat04 3 oktober 2008

    Ska skriva om något som gör MIG glad! Jag har heltidsjobb hela november ut och får äntligen känna mig som en fullvärdig människa trots mina sjukligheter ... jag får se årstiden växla från sommar till höst och känna den höga luften ... jag får en massa härliga recept härifrån ... och om lite mer än en månad träffas vi 14 stycken från Matklubben här i Göteborg för att äta gott tillsammans och prata.

    Jag är så tacksam för att jag får vara med! Och höstmörkret sporrar mig, t o m novemberregn gör det!

    Bella
    '

  • stinta 3 oktober 2008

    Skrivet av Wombat04 den 3 okt 2008

    Ska skriva om något som gör MIG glad! Jag har heltidsjobb hela november ut och får äntligen känna mig som en fullvärdig människa trots mina sjukligheter ... jag får se årstiden växla från sommar till höst och känna den höga luften ... jag får en massa härliga recept härifrån ... och om lite mer än en månad träffas vi 14 stycken från Matklubben här i Göteborg för att äta gott tillsammans och prata.

    Jag är så tacksam för att jag får vara med! Och höstmörkret sporrar mig, t o m novemberregn gör det!

    Bella
    '

    Så kul för dej(Y)
    Minsta lilla kan ibland vara nåt jätte bra.
    Ha det fortsatt bra

  • zonale 3 oktober 2008

    Wombat04, jag känner respekt inför en person som du, som trots sjukdom orkar bry sig så mycket om andra. Din livsglädje och ödmjukhet inför de saker i livet som de flesta av oss tar för givet är avundsvärd!!

  • festmaten 3 oktober 2008

    Jag blir GLAD för att så många svarar så snabbt till de som ber om tips och råd.
    Och alla uppmuntrande ord till varann.
    Härligt med så många hjälpsamma och omtänksamma medlemmar(L)

  • tina62 3 oktober 2008

    Skrivet av hubert06 den 3 okt 2008

    Wombat04, jag känner respekt inför en person som du, som trots sjukdom orkar bry sig så mycket om andra. Din livsglädje och ödmjukhet inför de saker i livet som de flesta av oss tar för givet är avundsvärd!!




    (L)(L) Jag håller med. Wombat04 är en enastående person.
    1000 Rosor till dej // Kram

  • segerwitch 3 oktober 2008

    Skrivet av Annper den 2 okt 2008

    Som jag har förstått det, var det väl tänkt att just denna tråden skulle handla om "Positivt tänkande", till skillnad från flera andra trådar, där klagomålen, även på godkännarna, ibland tagit stor plats. Givetvis ska man få säga ifrån om man tycker att någonting inte fungerar eller inte är bra, men som sagt, det finns andra trådar för det ändamålet.
    Låt denna tråden förbli den positiva tråden! (Y)


    :oLåt denna tråden förbli den positiva tråden???:o

  • Queenie 3 oktober 2008

    En mkt positiv sak med matklubben är att jag har lärt kenna tre helt underbara människor i verkligheten. Hade det inte varit för Matklubben så hade jag aldrig träffat/lärt känna dem.

  • ingegerdb 3 oktober 2008

    Håller med!
    Är så tacksam för denna sida som inte kostar någonting och som är helt utan någon like. Här hittar man nya recept, kommenterade med tips. Trevliga männsikor,man kan prata om saker som inte bara rör mat.

    Lind & Co och alla godkännare skall ha en stor kram!(L)

  • stinta 3 oktober 2008

    Skrivet av ingegerdb den 3 okt 2008

    Håller med!
    Är så tacksam för denna sida som inte kostar någonting och som är helt utan någon like. Här hittar man nya recept, kommenterade med tips. Trevliga männsikor,man kan prata om saker som inte bara rör mat.

    Lind & Co och alla godkännare skall ha en stor kram!(L)
    (Y)(Y)(Y):D:)(Y)

  • anluk 4 oktober 2008

    Jag är så glad att det är lördag och jag har INGET inplanerat. Kan bara såååååsa hela dagen om jag vill det. Och naturligtvis blir det en hel del koll i Matklubben(Y)(Y)

  • stinta 5 oktober 2008

    Jag är så glad idag för att nu har vi äntligen gjort vinter i vår trädgård. Nu ska vi bara sätta upp julbelysningen i altanfönstret:) Vi är inte knäppa:p Men vi vill göra bort det innan kylan och snön kommer, så då det är dags är det bara att tända(Y)
    Kram på er alla goa människor

  • zonale 5 oktober 2008

    Gillar inte den mörka tid som kommer men försöker hitta glädjeämnen ändå. Har inhandlat mig en vacker höstkrans som pryder entrén och ett par mörkröda cyklamen att ha inomhus. Tycker om allt som hör julen till som tur är.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.