Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Reklam jag inte fattar?

  • Gnurf 23 januari 2010

    Med denna spot tänker de sig sälja Nissan terrängbilar med oberoende fjädring...:o

    http://www.youtube.com/watch?v=nfZ43W1Enfg

  • irrevirre 23 januari 2010

    Skrivet av mama97mia den 23 jan 2010

    Med risk för att framstå som osedvanligt trög, men det har jag väl redan avslöjat är jag rädd... så går nu ngn konstig reklam om Dreaminginmono? O så på slutet ser man ett macdonaldsM?
    SKulle den vara rolig eller? Fattar inget.


    Instämmer .... blir man sugen på hamburgare av det? Näpp!

  • jimboz 23 januari 2010

    Detta vore väl något för Baconfans :)
    http://www.thinkgeek.com/stuff/41/squeez-bacon.html

    eller denna hemmagjorda video
    http://www.youtube.com/watch?v=BT2FIL7Uv4M

  • The_mama97mia 31 augusti 2010

    Ja ni, reklamen slipper vi inte undan, det blir bara mer o mer i rutan enligt senaste förslagen som tillät fler minuter per timme.

    ICAs reklam är väl den enda som är riktigt rolig fortfarande?

  • Shoutoutloud 31 augusti 2010

    comhems senaste reklam med en katt som blev riktigt storögd var ju rolig=) och carlsberg reklamen med tjejen/killen som visar sina kompisar det nya huset, och vrålet man hör först i walk-in-closet och sen i walk-in-kylskåp. den håller än!=)

  • The_mama97mia 31 augusti 2010

    hehe ja jag håller med, tänkte inte på dom!
    Kissen är skojig

  • boz1965 31 augusti 2010

    Skrivet av mama97mia den 31 aug 2010

    hehe ja jag håller med, tänkte inte på dom!
    Kissen är skojig


    Lite tandlös dock - skulle nog behöva löständer. :DD

  • Dintan 31 augusti 2010

    Är det bara jag som sållar eller har dom tre stora reklamartiklarna nästan försvunnit från rutan?

    Pratar förstås om blöjor, bindor och tvättmedel!

  • boz1965 31 augusti 2010

    Är det ingen som har reagerat på Bregottreklamen med kalven som säger nåt i stil med att "när jag blir stor ska jag också göra en massa mejerivaror"? Om mina ögon inte tar hel fel så är den enda "mejeriprodukten" HAN kommer att producera flänsost, och det hoppar jag nog över tror jag. {sick}

  • boz1965 31 augusti 2010

    Skrivet av susanneedgren den 31 aug 2010

    ...Pratar förstås om blöjor, bindor och tvättmedel!


    Fast Vanish har väl varit rätt mycket "på G" på sistone?

  • Dintan 31 augusti 2010

    Ja, det har du rätt i.

  • The_mama97mia 31 augusti 2010

    ... och med risk för att låta "tantsjuk" här så gillar jag Fritidsresors reklam med Mads Mikkelsen...

  • charlottat 31 augusti 2010

    själv gör jag allt jag kan för att undvika reklamen och slippa se den helt, dvs byter kanal, passar på att gå på toa/hämta kaffe/hänga tvätt, eller så har jag spelat in programmet och kan smidigt och snabbt spola förbi reklamen. det lilla jag råka se någon gång fastnar sällan i alla fall.

  • sju 31 augusti 2010

    Åhh Mads Mikkelsen... Den med lite smör på. {bashful}

  • sikaal 31 augusti 2010

    Skrivet av charlottat den 31 aug 2010

    själv gör jag allt jag kan för att undvika reklamen och slippa se den helt, dvs byter kanal, passar på att gå på toa/hämta kaffe/hänga tvätt, eller så har jag spelat in programmet och kan smidigt och snabbt spola förbi reklamen. det lilla jag råka se någon gång fastnar sällan i alla fall.


    Samma här, dessutom har jag någon sorts teflonminne för reklam, det fastnar inte!

  • boz1965 31 augusti 2010

    Skrivet av sikaal den 31 aug 2010

    ...Samma här, dessutom har jag någon sorts teflonminne för reklam, det fastnar inte!


    Det brukar jag också intala mig ibland. Men när jag rannsakar mig själv så har jag också "gått på" reklamen vid några tillfällen bara för att bli besviken för att varan inte höll vad den lovade.

    Jag brukar också "zappa" i reklampauserna, men ibland är det som förgjort. Nästan som om kanalerna hade en överenskommelse om att sända reklam samtidigt så att man inte ska slippa undan. :@

  • sikaal 31 augusti 2010

    Skrivet av boz1965 den 31 aug 2010

    Skrivet av sikaal den 31 aug 2010

    ...Samma här, dessutom har jag någon sorts teflonminne för reklam, det fastnar inte!


    Det brukar jag också intala mig ibland. Men när jag rannsakar mig själv så har jag också "gått på" reklamen vid några tillfällen bara för att bli besviken för att varan inte höll vad den lovade.

    Jag brukar också "zappa" i reklampauserna, men ibland är det som förgjort. Nästan som om kanalerna hade en överenskommelse om att sända reklam samtidigt så att man inte ska slippa undan. :@


    Jag tror det finns nån överenskommelse, även om den inte är skriven!
    Jag går sällan på reklam, är väl för slö eller snål ;) Men ibland händer det ju!

  • The_mama97mia 31 augusti 2010

    jo men jag håller med, när det reklam på den ena kanalen o man zappar - så är det så klart överallt - reklamen synkar!
    Nog för att det är bra med en kisspaus ibland, men jag behöver inte gå på toa eller sätta på kaffe tio ggr i timmen....
    Tänker på Monty Python o marathon för inkontinenta...

  • sikaal 31 augusti 2010

    Skrivet av mama97mia den 31 aug 2010

    Tänker på Monty Python o marathon för inkontinenta...


    Du är härlig mia, det är skönt att få skratta ibland!

  • Marre73 17 september 2010

    Jag har en reklam som jag bara HATAR, Viking Lines, skulle aldrig falla mig in att åka med båten. Ser ju ut som om det är ett gäng idioter som åker med båten.Usch och fy tusan för den reklamen{silly}

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.