Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Reklam jag inte fattar?

  • wedebrand 18 september 2010

    håller med ovanstående, Viking Lines reklam är bara för patetiskt.. Iprens reklamer är inte heller nån höjdare... Min favorit är en klassiker...
    "Statoila" åååh vad jag saknar den!! ^^

  • safir74 18 september 2010

    Försäkringskassans reklam för Mina egna sidor är ju helknäpp.

  • safir74 18 september 2010

    Skrivet av wedebrand den 18 sep 2010

    håller med ovanstående, Viking Lines reklam är bara för patetiskt.. Iprens reklamer är inte heller nån höjdare... Min favorit är en klassiker...
    "Statoila" åååh vad jag saknar den!! ^^


    Kan det vara denna du menar?

    http://www.youtube.com/watch?v=BV9iuH2zjsM

  • The_mama97mia 10 oktober 2010

    hörni, nu är jag lite upprörd, har ni sett ngt mer intelligensbefriat än bingoreklam - ngt med Foxy Bingo? Hrrrrmppphh... rent förolämpande... !!! SKulle vixna kvinnor vara så jädra dumma att dom går ut i skogen o sen dansar linedance med en j-la räv ? För att få en ny site att spela bingo på?
    JÄMO var är du?

  • sikaal 10 oktober 2010

    Skrivet av mama97mia den 10 okt 2010

    hörni, nu är jag lite upprörd, har ni sett ngt mer intelligensbefriat än bingoreklam - ngt med Foxy Bingo? Hrrrrmppphh... rent förolämpande... !!! SKulle vixna kvinnor vara så jädra dumma att dom går ut i skogen o sen dansar linedance med en j-la räv ? För att få en ny site att spela bingo på?
    JÄMO var är du?


    Håller med! Idiotiskt!

  • knyppeltanten 10 oktober 2010

    Tele2 (tror jag det är) som har reklam med ett svart får. Anser de sig själva var dumma som får eller att vi som de vill ska köpa deras grejor är dumma som får för att vi går på det? Helt klart irriterande.
    Väldigt irriterad blev jag häromkvällen då de på teve vill att man skulle ge pengar till någon insamlingsgala och sa "vill du BARA ge 100 kr" så ringer du det numret. 100 kr är inte så "bara" för alla.
    Reklamen för comhem där en man kommer upp ur en brunn och säger till frun att han ska ha bredband i brunnen nästa gång han ramlar ner, tror de också att vi är dumma som spån!
    Sen kan en del inte prata ordentligt utan tror väl att det är roligt att de säger orden fel.
    Tacka vet jag att spela in program så man kan spola när det är reklam eller att zappa runt, fast en del kanaler har reklam samtidigt. Ibland glömmer jag t o m bort vad jag sett på när reklamen är klar! Nu har jag kanske gnällt färdigt :-)

  • charlottat 10 oktober 2010

    Tele2:s reklam är en ordlek utifrån ordet sheep = får som ju är nästan det samma som cheap = billigt. har ingenting att göra med att nån skulle vara dum. Fåret heter förresten Frank, fråga mig inte varför.. ;)

  • chrisq 10 oktober 2010

    (N) SER ALDRIG REKLAM

  • knyppeltanten 10 oktober 2010

    Skrivet av charlottat den 10 okt 2010

    Tele2:s reklam är en ordlek utifrån ordet sheep = får som ju är nästan det samma som cheap = billigt. har ingenting att göra med att nån skulle vara dum. Fåret heter förresten Frank, fråga mig inte varför.. ;)


    Nej det är möjligt men min (och flera andras) första reaktioner har varit att de förlöjligat ev blivande kunder. Men jag tillhör väl fel åldersklass antagligen även om jag kan engelska.

  • Okänd 10 oktober 2010

    Jag zappar bort reklamen. Jag tycker reklamen blir sämre och sämre så nu kollar jag aldrig på den.

  • boz1965 10 oktober 2010

    Skrivet av charlottat den 10 okt 2010

    Tele2:s reklam är en ordlek utifrån ordet sheep = får som ju är nästan det samma som cheap = billigt. har ingenting att göra med att nån skulle vara dum. Fåret heter förresten Frank, fråga mig inte varför.. ;)


    Ja, jag har också fattat det hela som en ordvits...

  • The_mama97mia 10 oktober 2010

    ordvits eller ej, det är inte roligt för det...
    Och tråden handlar inte om - ifall du ser reklam eller ej, jag tycker också att reklam ö ht är jobbigt, men nu har vi den här.
    Dock tycker jag man kan bli irriterad på reklam som är direkt kränkande på olika sätt.

  • The_mama97mia 17 december 2010

    Nu till jul kommer det en massa reklam som man kan antingen gilla eller störa sig på.
    Just nu vet jag inte riktigt vad jag ska tycka om reklamen där den stackars killen är som svärson i huset och det ena blir töntigare än det andra... o så är det reklam för att man ska surfa billigt eller nåt för mer underhållning.

    Men Aladdinreklamen kan vara bitvis (haha) skojig.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.